اخبار داغ

اقتدار امنیتی همه جانبه و اثبات شده‌ جمهوری اسلامی ایران

اقتدار امنیتی همه جانبه و اثبات شده‌ جمهوری اسلامی ایران
ایران چهار دهه قبل در اوج مشکلات داخلی خود و با وجود تحریم حتی برای خرید سیم خاردار، موفق به دفع تجاوز عراق با پشتیبانی مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و نیرویی 80 کشور شد. امروز ایران کشوری است که پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی دنیا را به دست خود ساخته و از قدرتی شکست ناپذیر برخوردار است و این را در نبرد با داعش و حتی آمریکا به اثبات رسانیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ این روزها قدرت نمایی نظامی در شمال غرب کشور موضوع روز جمهوری اسلامی ایران است که در پی زیاده گویی‌های مسئولان دو کشور آذربایجان و ترکیه رخ داده است. این دو کشور تحت تأثیر رژیم صهیونیستی تلاش دارند با قطع کردن مرز ایران با ارمنستان، شاهراه‌های ترانزیتی کشور ما به سمت اروپای شرقی را به دست بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این اتفاقات در حالی می‌افتد که قدرت طلبان این دو کشور با توهم قدرت به خود اجازه چنین فکری داده‌اند و اگر نگاهی به مناسبت روز کشور ما یعنی هفته بزرگداشت دفاع مقدس می‌انداختند و مروری بر تاریخ ایران در جنگ با عراق می‌کردند در این تصمیم و فکر خود تجدیدنظر می‌کردند.

,

 

,

, ,

*ایران ملتهب چهار دهه پیش پیروز جنگ عراق

, *ایران ملتهب چهار دهه پیش پیروز جنگ عراق, *ایران ملتهب چهار دهه پیش پیروز جنگ عراق,

عراق در سال 1358 در شرایطی به ایران حمله کرد که به تازگی در این کشور انقلاب رخ داده بود، تمام نظام‌های اداری تحت تأثیر انقلاب ناپایدار بودند، عناصر وابسته به رژیم قبل، منافقین و ستون پنجم کشور بسیار فعالانه در سطح رئیس جمهور در حال خیانت و آسیب رساندن به کشور بود، در داخل منافقین و برخی گروهک‌ها امنیت کشور را به هم زده بودند، ارتش دچار تحول و پوست اندازی بود و حتی برخی بر لزوم انحلال آن پافشاری داشتند، ایران از طرف کشورهای دیگر تحریم شده بود و بسیاری شرایط این چنینی.

,

محسن رفیق دوست، مسئول تدارکات سپاه در زمان جنگ، در خاطرات خود از دردسرهای کشور حتی برای تهیه سیم خاردار در زمان دفاع مقدس صحبت می‌کند. یعنی کشوری که مردم ایران از پهلوی بازپس گرفته بودند نه تنها توان ساخت سیم خاردار را هم نداشت بلکه از آن طرف چنان ضدیت بین المللی با ایران ایجاد کرده بودند که کشور ما در تأمین سیم خاردار هم با مشکل مواجه بود.(1)

,

از سوی دیگر صدام حسین از سال‌ها قبل یک ارتش منسجم و قدرتمند نظامی مهیا و تجهیز کرده و کشور خود را به ثبات رسانده و نیروهای خود را تا بن دندان مسلح کرده بود. وی در شرایطی به خاک کشور ما تجاوز کرد که پیش از آن موافقت و همراهی آمریکا را کسب کرده بود.

,

نخست وزیر عراق در این رابطه می‌گوید ملاقات محرمانه برژینسکی و صدام قبل از آغاز جنگ به منزله چراغ سبز آمریکا به عراق برای حمله به ایران بوده است. فیگارو در همین زمینه نوشته است: «جریان جنگ ایران و عراق در واقع از تیرماه 1359یعنی زمانی آغاز شد که برژینسکی به اردن سفر و در مرز دو کشور اردن و عراق با شخص صدام ملاقات کرد و قول داد که از صدام‌ کاملاً حمایت کند و این امر را تفهیم کرد که آمریکا با آرزوی عراق درباره اروندرود و احتمالا برقراری یک جمهوری عربستان در این منطقه مخالفت نخواهد کرد.» (2)

,

حمایت‌های خارجی عراق تنها به این چراغ سبز نشان دادن خلاصه نمی‌شد و بسیار فراتر از این حرف‌ها بود. در روزهایی که کشور ما در تحریم قرار گرفته بود و موضوع مذاکره‌اش با کشورهای دیگر تهیه سیم خاردار برای دفاع از تمامیت ارضی خود بود، 80 کشور از رژیم بعث عراق در جنگ با ایران حمایت و پشتیبانی می‌کردند. تفصیل این کمک‌ها موجود است و از کمک مالی و تجهیزاتی گرفته تا پشتیبانی‌های اطلاعاتی و تا مسائل حقوقی بین المللی و حتی تا ارسال نیرو برای کمک به ارتش صدام را شامل می‌شد.(3)

,

با همه این احوال آن کشوری که پیروز این میدان نبرد سنگین و طولانی‌ترین جنگ دویست سال اخیر بود، جمهوری اسلامی ایران بود با همه ضعف‌ها و مشکلاتی که بر سر راه خود داشت.

,

 

,

, ,

*قدرت نظامی امروز ایران

, *قدرت نظامی امروز ایران, *قدرت نظامی امروز ایران,

همین جمهوری اسلامی ایران امروز بعد از گذشت 35 سال از آن روزها بسیار قدرتمند شده است. یک نظام قدرتمند که با تکیه بر توان خود موفق به ساخت انواع سلاح و تجهیز خود شده است. ایران از لحاظ قدرت تسلیحاتی امروز جزء چند کشور برتر دنیا است و با توجه به این که قریب به اتفاق این توان را با ظرفیت‌های داخلی ایجاد کرده است، دیگر تحریم نیز آن را نمی‌تواند تضعیف کند.

,

ایران 43 سال گذشته با همه ضعف‌ها و مشکلاتی که داشت در مقابل صدامی با پشتوانه یک دنیا ایستاد، ایران امروز که چندین بار قدرتمندتر، مقتدرتر و مجهزتر از ایران آن روز است. ساخت موشک‌های نقطه زن و قاره پیما، اژدرهای زیرسطحی و روسطحی، انواع زیردریایی، شناور تندرو و ناو جنگی، انواع پرنده‌های جنگی و پهپادها، انواع سلاح سبک و سنگین و مهمات آن، سامانه پدافندی دقیق، تجهیزات زرهی و غیره بخشی از دستاوردهای نظامی ایران طی چهار دهه گذشته در کشور ما بوده است.

,

به غیر از این‌ها توانایی کشور در جنگ الکترونیک و جنگ‌های سایبری و این قبیل توانایی‌ها را نیز باید به ظرفیت دفاعی و نظامی ایران اضافه کرد. تفصیل هر قلم از این دستاوردها خود نیازمند نگارش کتابی است تا اهمیت آن نشان داده شود و بیان شود که هر یک از این تسلیحات چقدر می‌تواند در اقتدار نظامی و امنیتی یک کشور ارزشمند و مؤثر باشد.

,

 

,

, ,

* قدرت معنویت جوانان

, * قدرت معنویت جوانان, * قدرت معنویت جوانان,

به اذعان همگان آن چه سبب موفقیت کشور ما در جنگ شد، معنویتی بود که به رزمندگان اسلام قدرت و اراده مقاومت می‌داد، فرمان پذیری از رهبر ولایی خود را در پی داشت و سبب جلب نصرت الهی می‌شد و امروز می‌بینیم که این معنویت در بین مردم کشور از آن روز نیز بیشتر شده است.

,

رهبر انقلاب در این باره فرموده‌اند: «به نظر من جوانان ما امروز هم خدایی مومن و باصفایند. شما ببینید دانشگاه های ما چه گونه است. ببینید کارگاه های ما چگونه است. شما ببینید در روز راهپیمایی بیست و دوم بهمن یا روز قدس، اکثر این جمعیتی که مثل سیل به خیابان ها می آیند، چه کسانی هستند. همین جوانانند. همان روح الهی، همان انگیزه و صاعقه ی الهی ، هنوز هم در کشور وجود دارد و بازهم کارسازاست. همین روحیه، باز هم کشور را به ساحل نجات خواهد رسانید… چرا عده ای به همه این سوالات بدبینانه جواب می دهند و معتقدند که جوان امروز سست و شکننده است….

,

به صراحت عرض  می کنم اینطور نیست و نه فقط سست و شکننده نیستند بلکه  نسبت به نسلهای قبل و یا حتی نسل اول انقلاب محکم تر هم هستند نمیخواهم بگویم نسبت به نسل اول انقلاب برتری دارند اما می توان گفت افتخارات نسل جوان امروز و یا به تعبیری نسل سوم انقلاب بر سایر نسل ها فزونی دارد»(4)

,

اقتدار ایران علاوه بر بررسی امکانات و تجهیزات این کشور، در سال‌های اخیر نیز به اثبات رسیده است. مبارزه یک نیرو از بین نیروهای نظامی ایران به نام سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی با گروه خونخوار، تروریستی و بزرگ داعش و نابود ساختن این گروه با وجود بهره مندی از حمایت‌های مالی عربستان و حمایت‌های آمریکا، ترکیه، پاکستان و غیره نمونه‌ای از این اقتدار نظامی است.

,

 

,

, ,

یا موشک باران پایگاه نظامی عین الأسد آمریکا در خاک عراق بعد از ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی که حتی این کشورِ به ادعای امپراتوری رسانه‌ای جهان ابرقدرت، جرأت پاسخگویی به آن را پیدا نکرد در سال 1398 نمونه دیگری از قدرت جمهوری اسلامی ایران است و بر کسی پوشیده نیست اگر ترس آمریکا از ایران نبود در همه سالها که ادعا می‌کرد «همه گزینه‌هایش روی میز است» به جای نشستن پشت میز مذاکره بارها به کشور ما حمله کرده بود.

,

انتهای پیام/

,

(1) افکار نیوز

,

(2) دیده بان

,

(3) مرکز اسناد انقلاب اسلامی

,

(4) پایگاه حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه