اخبار داغ

نمایش مذهبی یاران خورشید در "ده زیار" کرمان اجرای عمومی می‌شود

نمایش مذهبی یاران خورشید در "ده زیار" کرمان اجرای عمومی می‌شود
همزمان با ایام پایانی ماه صفر نمایش مذهبی یاران خورشید در روستای ده زیار کرمان اجرای عمومی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار گفت: به همت جوانان هیئتی نمایش مذهبی برای ایام عزاداری ماه صفر در خاستگاه تعزیه استان کرمان اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

وی با اشاره به اینکه این نمایش با هدف ترویج معارف اسلامی و عمق بخشی به واقعه کربلا تدارک دیده شده است افزود: استفاده از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم عاشورایی بسیار اثرگذار است.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار با بیان اینکه یاران خورشید روایتی کوتاه از واقعه عظیم عاشورا است افزود: عنوان نمایش یاران خورشید؛ درسها و عبرتها انتخاب شده که در آن به برخی از وقایع عاشورا از کوفه تا کربلا اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 نفر در برگزاری نمایش با هیئت همکاری دارند خاطرنشان کرد: 15 نفر از هنرمندان حسینی و ذاکران تعزیه خوان نمایش یاران خورشید را بازیگری می کنند که تلفیقی از جوانان و نوجوانان هستند.

,
,
,
,
,


انکوتی با بیان اینکه اجرای گروه سرود متشکل از نوجوانان روستا پایان بخش یاران خورشید است گفت: حدود یک ماه است که تعدادی از جوانان هیئتی برای رساندن این نمایش به ایام پایانی ماه صفر از فضاسازی تا تمرین برای اجرا کار میکنند.

وی تصریح کرد: نمایش مذهبی یاران خورشید هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در دو سانس یک ساعته در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده زیار اجرای عمومی میشود.

گفتنی است روستای ده زیار در سال گذشته و در نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی میزبان جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی بود که آغازی بر فعالیت در حوزه نمایش مذهبی برای جوانان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) در این روستا شد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه