اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

خوشبینی زیادی نسبت به انتخاب استاندار جدید زنجان وجود دارد

خوشبینی زیادی نسبت به انتخاب استاندار جدید زنجان وجود دارد
کارشناس مسائل سیاسی در خصوص انتخاب محسن افشارچی به عنوان استاندار جدید زنجان گفت: خوشبختانه ایشان جزء افراد ارزشمند، تحصیلکرده و خوش‌سابقه استان زنجان بوده و دوره مدیریتی موفقی در دانشگاه زنجان داشتند و از این جهت نسبت به ایشان خوشبینی زیادی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عبادتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص انتخاب استاندار جدید زنجان اظهار داشت: نکته اول این است که انتخاب استاندار، جزء اختیارات دولت بوده و انتظار مردم، تحقق شعارهای دولت در ایام انتخابات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: نکته اول این است که فارغ از این که چه کسی به عنوان استاندار منصوب می‌شود، دولت به شعارهایی که در دوره انتخابات داده شده بتواند در برش استانی به آن‌ها عمل کند و از این مهم نباید غفلت کرد.

,

عبادتی با بیان اینکه دولت می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند اما مساله مهم، پاسخگویی به وعده‌ها است، افزود: متاسفانه مردم در گذشته، وعده‌های بسیاری را شنیده اما عمل به آن‌ها را ندیده‌اند و مقداری اعتماد مردم نسبت به دولتمردان مخدوش شده که امیدواریم دولت آیت‌اله رئیسی و استانداران منصوبشان در استان‌ها بتوانند این اعتماد را برگردانند.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نکته دوم در انتخاب استاندار جدید زنجان، در مورد شخص جناب دکتر افشارچی است، گفت: خوشبختانه ایشان جزء افراد ارزشمند، تحصیلکرده و خوش‌سابقه استان زنجان بوده و دوره مدیریتی موفقی در دانشگاه زنجان داشتند و از این جهت نسبت به ایشان خوشبینی زیادی وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه می‌توان گفت درصد قابل توجهی از این خوشبینی به دلیل زحماتی است که مرحوم پدرشان به عنوان یک معلم شریف و همچنین مرحوم برادرشان در این شهر کشیده بودند، اظهار داشت: استاندار جدید زنجان از این جهت، جایگاه ارزشمندی در بین مردم این شهر و استان دارد و در مواجهه‌ها با مردم نیز فردی خوش‌برخورد و مهربان است که از دیگر محاسن ایشان است.

,

عبادتی خاطرنشان کرد: انتخاب آقای محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که فرصتی باشد برای این استان که بتواند عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کند.

,

*‌ نمایندگان مجلس، تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم ورود به مسائل اجرایی را جدی بگیرند

, *‌ نمایندگان مجلس، تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم ورود به مسائل اجرایی را جدی بگیرند, *‌ نمایندگان مجلس، تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم ورود به مسائل اجرایی را جدی بگیرند,

این فعال اجتماعی و سیاسی با بیان اینکه نکته مهم دیگر در انتخاب استاندار زنجان، تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت: تصریح ایشان در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بار را بر گردن ما به عنوان فعال اجتماعی و بر گردن رسانه می‌گذارد که مطالبه کنیم.

,

وی با بیان اینکه ممکن است گاهی فردی، یک کار خوب را انجام می‌دهد اما این کارِ خوب از مسیر غلطی می‌رود که ممکن است خوبیِ کار را مخدوش کند، اظهار کرد: برخی کارها مانند نماز خواندن در زمین غصبی و یا با لباس آلوده است چرا که نماز خواندن کار خوبی است اما نماز در زمین غصبی آن را باطل می‌کند.

,

عبادتی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که نمایندگان در امور اجرایی به‌خصوص در انتخاب مسئولین اجرایی از جمله استاندار و فرماندار دخالت نکنند و به این عرصه ورود پیدا نکنند که خطر برای مجلس شورای اسلامی بوده و به صلاح کشور هم نیست.

,

وی با بیان اینکه تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک مساله مهمی بود، افزود: سوال این است که چرا رسانه‌های ما تا این اندازه از این قضیه، بی‌تفاوت عبور می‌کنند و امروز ورود بیش از حد نمایندگان به امور اجرایی را به عنوان یک بدعت در مجلس شورای اسلامی می‌بینیم که شاید هیچ وقت در دوران گذشته تا این اندازه ورود پُررنگ نمایندگان در امور اجرایی را نداشتیم.

,

*‌ ورود نمایندگان از روی دغدغه بوده اما از مسیر غلطی است

, *‌ ورود نمایندگان از روی دغدغه بوده اما از مسیر غلطی است, *‌ ورود نمایندگان از روی دغدغه بوده اما از مسیر غلطی است,

عبادتی با بیان اینکه البته نمایندگان مجلس این کار را با دغدغه و با هدف حل مشکلات مردم انجام می‌دهند و ورود آن‌ها به امور اجرایی به معنای این نیست که به دنبال منافع شخصی هستند، ابراز کرد: این دغدغه، ارزشمند است اما جای آن در انتصاب مدیران اجرایی نیست و اگر خودشان هم تحلیل ناقصی دارند، حداقل به فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

,

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب، دخالت در امور اجرایی را  نهی کردند، خلاف آن برای نمایندگان مجلس، یک حرام سیاسی می‌شود و نباید به این حرام سیاسی، دست بزنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این یک تذکر جدی هم به نمایندگانی است که خلاف فرمایش رهبر انقلاب را عمل می‌کنند و هم رسانه‌هایی که در قبال آن سکوت می‌کنند، گفت: گاهی اوقات، کل اَعمال خوب یک فرد ممکن است با یک کار بد، حبط شود و از بین برود و این امر در تاریخ سیاسی کشورمان بارها اتفاق افتاده و کسانی سال‌ها مجاهدت و مبارزه و به مردم خدمت کرده‌اند  اما با یک اشتباه بزرگ و حرام سیاسی، مجاهدت خود را حبط کرده و از بین بردند و نام‌شان در کنار کسانی قرار گرفت که خائن به مردم بودند.

,

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود حداقل از این به بعد دیگر این اتفاق در استان زنجان و استان‌های دیگر رخ ندهد، اظهار داشت: دخالت در تنظیم لیست شورای شهر، انتخاب شهردار و امثال این‌ها پررنگ دیده شد و مردم نسبت به این قضایا انتقاد دارند البته به دغدغه نمایندگان احترام می‌گذاریم که می‌خواهند اتفاقات خوبی در شهر و استان آن‌ها رقم بخورد اما مسیر، مسیر غلطی است که امکان دارد اتفاقات خوب را هم تحت‌الشعاع قرار دهد.

,

عبادتی با بیان اینکه امیدواریم این نکته مهم در ادامه کار توسط استاندار منتخب، لحاظ شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار جدید زنجان مستقل بوده و به این فکر کند که دولت، تعهداتی به جامعه داده و مردم به امید آن وعده‌ها و در شرایطی که کل جریان‌های مخالف جمهوری اسلامی بسیج شده بودند که مشارکت مردم را کمرنگ کنند اما مردم در انتخابات شرکت کردند.

,

*‌ امروز مساله اصلی، پاسخ به مطالبات مردم و تحقق وعده‌های انتخاباتی است

, *‌ امروز مساله اصلی، پاسخ به مطالبات مردم و تحقق وعده‌های انتخاباتی است, *‌ امروز مساله اصلی، پاسخ به مطالبات مردم و تحقق وعده‌های انتخاباتی است,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش نمایندگان دولت در استان‌ها از جمله استانداران، فرمانداران و مدیران کل وجود دارد و باید بدانند که امروز مساله اصلی، پاسخ به مطالبات مردم از جمله گرانی، بیکاری و فساد در مجموعه‌های مختلفی است که داد مردم را درآورده و باید بر روی این مسائل وقت گذاشته و از جبهه‌بندی‌ها عبور کنند.

,

وی گفت: اکنون همه باید باهم متحد شوند برای اینکه اعتماد به مردم برگردد و اگر خدایی نکرده، غفلت کرده و مشغول بازی‌های کودکانه شوند و احساس کنند که یک فرد یا جریان، همه امور را قبضه کرده، چنین فضایی مناسب کشور نیست و خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

,

عبادتی تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که اعتماد مردم همانطوری که کمک می‌کند تا یک نفر، حیات سیاسی پیدا کرده و قدرت و فرصت خدمت به دست آورد همانطور هم می‌تواند افراد را از جریان‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور حذف کند.

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: افرادی مانند رئیس دولت قبل بودند که با بیش از 24 میلیون رای آمدند اما در پایان مردم برای رفتن آن‌ها روزشماری می‌کردند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه البته به دولت آیت‌اله رئیسی و استانداران منتخب آن‌ها امیدواریم که به مردم خدمت کنند و جبران کنند این فضایی که برای مردم رقم خورده است، گفت: برای استاندار جدید زنجان نیز آرزوی موفقیت کرده و امیدواریم سرنوشت خوبی هم برای خود و هم برای مردم استان خوبی رقم بزنند.

,

*‌ استان زنجان علاوه بر صنایع و معادن، ظرفیت‌های مهم دیگری از جمله گردشگری دارد

, *‌ استان زنجان علاوه بر صنایع و معادن، ظرفیت‌های مهم دیگری از جمله گردشگری دارد, *‌ استان زنجان علاوه بر صنایع و معادن، ظرفیت‌های مهم دیگری از جمله گردشگری دارد,

این فعال فرهنگی و اجتماعی درباره اولویت‌های استان که استاندار جدید زنجان باید بر آن‌ها تمرکز کند، گفت: در این خصوص باید دقت کرد که اقتصاد و بیکاری، مساله اول است و زودبازده‌ترین راه حل آن هم احیای صنایع ویژه و هم بهره‌برداری از معادن است اما مسائل دیگر را هم نباید فراموش کرد.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت‌های عظیم و جدی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد که نباید فراموش شوند، اظهار داشت: فقط نباید خود را بر روی یک حوزه خاص، متمرکز کرده و بقیه حوزه‌ها را فراموش کنیم.

,

عبادتی با بیان اینکه گردشگری برای استان زنجان مساله جدی است، خاطرنشان کرد: استان زنجان، کریدور عبوری خیلی از مناطق ویژه کشور است که از این جهت می‌تواند بهره خودش از ظرفیت گردشگری را هم از گردشگر ملی و هم گردشگر بین‌المللی ببرد.

,

این فعال فرهنگی و اجتماعی، مساله فرهنگ و آموزش را ظرفیت و نکته مهم بعدی عنوان کرد و افزود: استان زنجان دانشگاه‌های معتبری دارد که باید تقویت شوند و با وتجه به اینکه استاندار جدید زنجان نیز شخصیت دانشگاهی است از این جهت توجه ویژه‌ای باید به این عرصه شود.

,

*‌ آموزش باید از اولویت‌های استاندار جدید زنجان باشد

, *‌ آموزش باید از اولویت‌های استاندار جدید زنجان باشد, *‌ آموزش باید از اولویت‌های استاندار جدید زنجان باشد,

وی با بیان اینکه مساله آموزش باید از اولویت‌های مهم استاندار جدید زنجان باشد، ابراز کرد: استاندار جدید زنجان به احترام شرافتی که پدر مرحوم‌شان به‌واسطه معلمی داشتند باید توجه جدی به مساله آموزش عمومی و آموزش و پروش داشته باشند.

,

عبادتی با بیان اینکه متاسفانه به وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم نیز جفا شد، گفت: اکنون آموزش و پرورش، تنها وزارتخانه‌ای است که وزیر ندارد و این خلاف وعده‌ای است که در مناظرات انتخاباتی به مردم داده شد.

,

این فعال فرهنگی با بیان اینکه به عنوان یک معلم از دولت، مجلس و تمام کسانی که این موضوع به آن‌ها مربوط می‌شود، گلایه داردم، گفت: چرا باید مهرماه و سال تحصیلی آغاز شود و هنوز وضعیت وزارت آموزش و پروش مشخص نباشد و وزیر پیشنهادی معرفی نشده باشد که این خیلی جفا در حق فرهنگیان بود.

,

وی با بیان اینکه امروز معلمان چه از جهت مادی و چه از جهت حمایت‌های جانبی در شرایط سختی به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: حتی اینترنتی که دولت در اختیار معلمان قرار می‌دهد کمتر از میزان اینترنتی یک استاد دانشگاه است و در همین مورد نیز معلم را تحقیر کرده‌اند در حالی که معلم برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور، زحمت می‌کشد.

,

عبادتی با بیان اینکه انتظار ویژه از استاندار جدید زنجان این است که توجه به مجموعه آموزش و پرورش را بیشتر کند، افزود: انتظار این است که اینطور نباشد که دستگاه تعلیم و تربیت، دچار بی‌اعتنایی شود و حواس همه به این باشد که در وزارتخانه‌های دیگر چه شد و آموزش و پروش به عنوان یک دستگاه دست چندم لحاظ شود چرا که این خلاف وعده‌های دولت در مناظرات و خلاف مصلحت کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه