اخبار داغ

با وجود محدودیت های منابع آب؛

آیا کشت‌ محصولات پاییزه در کرمانشاه انجام می شود؟

آیا کشت‌ محصولات پاییزه در کرمانشاه انجام می شود؟
وقوع خشکسالی مشکلاتی را ایجاد کرد که به دنبال آن سخن از اعمال محدودیت تخصیص آب به کشاورزان به میان آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، طی سال‌های اخیر با کاهش بارش و هدررفت منابع آب، کمبود شدید آب ایجاد شده که بر مبنای آن مسئولان امر درصدد چاره اندیشی برآمدند برهمین مبنا صحبت از اعمال محدودیت تخصیص آب به کشاورزان مطرح شد.

طی این گزارش موضوع چگونگی کشت‌ محصولات پاییزه و تخصیص یا عدم تخصیص منابع آب به کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

جز منطقه میان دربند، مشکلی از نظر تامین آب برای کشت‌ محصولات پاییزه در کرمانشاه وجود ندارد

, جز منطقه میان دربند، مشکلی از نظر تامین آب برای کشت‌ محصولات پاییزه در کرمانشاه وجود ندارد, جز منطقه میان دربند، مشکلی از نظر تامین آب برای کشت‌ محصولات پاییزه در کرمانشاه وجود ندارد,

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: جز منطقه میان دربند، در همه نقاط استان کرمانشاه مشکلی از نظر تامین آب از سدها به منظور کشت‌ محصولات پاییزه وجود ندارد.

, مرصادنیوز ,

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: کشاورزان می توانند بر اساس الگوی کشت و طبق مکاتبات آب منطقه ای با تعاونی های آب بران، نسبت به کشت محصولات پاییزه اقدام کنند.

,

مرادی تصریح کرد: در میان دربند به دلیل تامین آب شرب کرمانشاه و کامیاران از سد گاوشان نمی توانیم آب را واگذار کنیم البته در منطقه بیلوار هیچ محدودیتی برای انجام کشت‌های پاییزه نداریم.

,

, ,

وی با بیان اینکه کشت‌های پاییزه کم آب بر هستند، افزود: سدها به قدر کفایت ذخیره آبی دارند در نتیجه می توان برای کشت‌های پاییزه آب تخصیص داد.

,

مرادی گفت: تصمیم گیری درباره کشت بهاره هم با توجه به بارندگی ها و آورد آبهای سطحی که سبب پر شدن سدها می شود، اتخاذ خواهد شد.

,

کشت نخود پاییزه کرمانشاه قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد

, کشت نخود پاییزه کرمانشاه قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد, کشت نخود پاییزه کرمانشاه قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارد,

مجتبی حاتمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: کشت محصولات پاییزه در استان کرمانشاه در حال انجام است و تاکنون یک هزار و ۴۰۰هکتار کلزا به عنوان نخستین کشت پاییزه انجام شده است.

, مرصادنیوز,

, ,

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: محدودیتی برای انجام کشت پاییزه نیست و با فرارسیدن مهلت آن، انجام می شود.

,

مرادی خاطرنشان کرد:کشت پاییزه از نیمه شهریور ماه با کاشت کلزا  آغاز می شود و با توجه به شرایط اقلیمی استان تا آذر ماه هم ادامه می یابد.

,

وی افزود: کشت‌های نخود پاییزه، گندم و جو هنوز انجام نشده البته در مناطق سردسیر کشت محصولات پاییزه آغاز شده است.

,

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: کشت نخود پاییزه با تولید سالیانه ۱۳۰ هزار تن قابلیت صادرات به سایر استان‌ها و در صورت داشتن مجوز به کشورهای دیگر را دارد.

,

, ,

مرادی گفت: به کشاورزان توصیه می شود  تاریخ کشت را با توجه به نوع محصول انتخاب‌کنند و به تغذیه متعادل و بهینه گیاهی، مصرف متعادل کودهای شیمیایی، ضرورت مصرف کودهای فسفاته و پتاسیمی به دلیل اهمیت آنها در کاهش تنش‌های محیطی و افزایش عملکرد محصول توجه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه