اخبار داغ

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی خبر داد؛

تحقق وعده رییس جمهور برای بهسازی محل اسکان معدنکاران طبس

تحقق وعده رییس جمهور برای بهسازی محل اسکان معدنکاران طبس
جرجانی گفت: پس از گذشت مهلت ۲۰ روزه رئیس جمهور برای حل مشکلات کارگران معدن پروده طبس مسئولان خراسان جنوبی از تحقق این وعده ها خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در شهریور ماه امسال سفری به خراسان‌جنوبی داشتند که یکی از برنامه‌های این سفر بازدید از معدن زغال سنگ پروده طبس و نشستن پای درد دل کارگران آن منطقه بود. کارگران نیز گلایه‌های خود را در زمینه حقوق و بیمه و مسائل رفاهی مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس جمهور در این دیدار مهلت ۲۰ روزه‌ای را برای حل مشکلات آنان مشخص کرد و تأکید کرد که نظام پیمان کاری در کشور باید اصلاح شود تا کارگران بابت حقوق و دستمزد و بیمه خود دغدغه نداشته باشند. حال با گذشت ۲۰ روز از آن مهلت پیگیر موضوع شدیم که چه میزان از این مشکلات مرتفع شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی و بازدید از معدن زغال سنگ پروده طبس مهلت ۲۰ روزه‌ای برای ساماندهی اوضاع معیشتی کارگران این معدن و رفع گلایه‌های آنان داده شد.

,

عباس جرجانی بیان‌کرد: پیگیری‌های متعددی در این زمینه بعد از سفر ریاست جمهوری انجام شد که البته به واسطه ارتباط به موضوعات کارگر و کارفرمایی بیشتر به اداره کل کار مرتبط می‌شود ولی ما نیز رایزنی‌هایی داشتیم.

,

, ,

وی ادامه‌داد: در زمینه استراحتگاه کارگران ۸۰ درصد تعمیرات لازم در ساختمان انجام شده است و در مورد ساختمان‌های جدید نیز در مهلت ۲۰ روز نمی‌توانستیم ساختمان جدیدی احداث کنیم ولی پیگیری کار انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های کارگران معدن تفاوت حقوق آنان با حقوق شرکت زغال سنگ طبس بود، بیان‌کرد: براساس پیگیری‌هایی که از اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی داشته‌ایم، بعد از بررسی‌های صورت گرفته، دریافتیم که تعداد محدودی از کارگران از گروه ۷ باید به ۸ ارتقا می‌یافتند که در احکام مهرماه لحاظ شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در زمینه موضوعات مرتبط با بیمه کارگران معدن و گلایه آنان در زمینه تفاوت در میزان حقوق دریافتی با لیست بیمه‌ای کارگران به سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: اصلاحات در این زمینه نیز صورت گرفته و تغییرات از اول سال ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه