اخبار داغ

وقتی سرمایه دامدار به جیب دلال می‌رود؛

ارزانی دام زنده و گرانی گوشت/ دامداران فروش دام به دلال را به صرفه‌تر می دانند

ارزانی دام زنده و گرانی گوشت/ دامداران فروش دام به دلال را به صرفه‌تر می دانند
این روزها صدای ناله دامداران کرستانی از پایین بودن قیمت دام زنده و گرانی نهاده های دامی و افزایش قیمت گوشت گوش فلک را کر کرده است، اما مسئولان توجهی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در طی چند سال اخیر به دلیل بی تدبیریهای دولت وقت شرایط اقتصادی کشور وارد مرحله خاصی شد، افزایش تورم، افزایش فلاکت استان ها و افزایش بیکاری و در نتیجه نارضایتی مردم را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

یکی از ظرفیت های مهم استان کردستان دامپروری است و به گفته مسوولان ظرفیت تولید شیر خام استان 244 هزار تن و میزان تولید گوشت قرمز 29 هزار و 746 تن در سال است.

,

استان کردستان به دلیل داشتن مراتع طبیعی و قابلیت تولید علوفه و یونجه یکی از قطب های دامپروری محسوب می شود و دامداری به عنوان شغل اصلی مردمان این خطه از کشور است.

,

به گفته مسئولان در حال حاضر در استان کردستان یک میلیون و 500 هزار راس گوسفند و بره، 232 هزار راس گاو و گوساله، 230 هزار راس بز و بزغاله پرورش داده می شود.

,

با توجه به اینکه دامداری یکی از ارکان اقتصاد استان کردستان و منبع معیشت ساکنان این منطقه است، اما دامداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که رفع آنها نیازمند توجه مسئولان است.

,

, ,

افزایش 300 برابر ی نهاده های دامی موجب ورشکستگی دامداران شده است

, افزایش 300 برابر ی نهاده های دامی موجب ورشکستگی دامداران شده است, افزایش 300 برابر ی نهاده های دامی موجب ورشکستگی دامداران شده است,

سید حسین رحیمی یکی از دامپروران منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی به بیان مشکلات این قشر زحمت کش در استان کردستان پرداخت.

,

وی با تاکید بر اینکه شهرستان بیجار با داشتن 370 هزار راس دام سبک و 11 هزار و 700 راس دام سنگین یکی از قطب های مهم استان کردستان در پرورش دام است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تورم در جانعه بی داد می کند و قیمت تمام نهاده های دامی نسبت به دو سال قبل افزایش سرسام  آوری پیدا کرده متاسفانه قیمت دام شدیدا پایین است و همین موجب ضرر زیان برای دامدار است.

,

به گفته وی دامداران این استان کردستان با توجه به داشتن مراتع طبیعی از افزایش قیمت یونجه و علوفه نسبت به سالهای قبل رنج می برند و همین موجب شده تعداد زیادی از دامداران این منطقه شغل خود را در روستاها راها کنند و به حاشیه شهرها و شغل کارگری پناه ببرند.

,

حسینی گفت: زندگی اکثر مردم روستاهای کردستان بر دامداری و دامپروری می چرخد اما امسال با توجه به قیمت پایین دام موجب ضرر و زیان های زیادی شده است.

,

, ,

 

,

قیمت خرید و فروش دام موجب ضرر دامداران است

, قیمت خرید و فروش دام موجب ضرر دامداران است, قیمت خرید و فروش دام موجب ضرر دامداران است,

احمد سحری یکی دیگر از دامداران استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان داشت: دامپروران دام را به قیمت 44 تومان خریداری می کنند و با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی آن را به قیمت 38 هزار تومان یعنی کلی ضرر و زیان به فروش می رسانند که پول علوفه و یونجه هم تامین نمی شود.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه اگر این روند ادامه داشته باشد تعداد زیادی از دامداران استان کردستان ورشکست می شوند و همین موجب افزایش مهاجرت از روستا به شهر نیز می شود.

,

این شهروند کردستانی ادامه داد: مسوولان ما اگر به دنبال شکوفایی و رونق اقتصاد در استان کردستان هستند ، لازمه آن حمایت جدی از بخش دامپروری است چون ماندن در روستا منوط به داشتن دامداری و فروش دام به قیمت مناسب است.

,

این دامدار کردستانی از افزایش 300 درصدی نهاده های دامی خبر داد و بیان داشت: این روند افزایش قیمت نهاده های دامی موجب ضرر و زیان به بخش دامپروری استان کردستان شده است.

,

این شهروند کردستانی عنوان کرد: در کنار افزایش قیمت سرسام آور نهاده های دامی ، افزایش قاچاق دام در مناطق غربی ضربه سنگینی به دامداران در این خطه وارد کرده است.

,

وی تصریح کرد: دامدار ما وقتی با افزایش 300 درصدی نهاده های دامی رو به رو هست و در موقع فروش باید دام زنده خود را به قیمت 38  تا 40 هزار تومان به فروش برساند، تنها چیزی که عایدش می شود ضرر و زیان است بس تنها راه چاره فروش دام به قیمت بالاتر به افرادی است که اقدام به قاچاق دام می کنند.

,

وی عنوان کرد: اختلاف قیمت خرید و فروش دام تاثیر مستقیمی بر نرخ گوشت در استان دارد که همین امر موجب نظارت مستقیم مسوولان امر است.

,

این دامدار کردستانی با تاکید بر اینکه با سود افزایش قیمت نهاده های دامی به جیب دلالان می رود، افزود: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در استان 150هزار تومان و گوشت گوساله 110 هزار تومان است اما قیمت دام زنده بین 38 تا 50 هزار تومان است که همین امر موجب ضرر و زیان های فراوان در بخش دامداری استان کردستان شده است.

,

, ,

گوشت کیلویی 150 هزار تومان به نفع دلال و فروشندگان است

, گوشت کیلویی 150 هزار تومان به نفع دلال و فروشندگان است, گوشت کیلویی 150 هزار تومان به نفع دلال و فروشندگان است,

یکی دیگر از دامداران کردستانی بیان داشت: با وضعیت افزایش قیمت نهاده های دامی و قیمت پایین خرید و فروش در میدان دام دامداران ترجیح می دهند دام را به دلال بفروشند و آنها هم راحت اقدام به قاچاق دام می کنند و پول فایده آن را به جیب می زنند.

,

وی گفت: قیمت دام زنده 50 هزار تومان است و در حال حاضر قیمت تمم شده دام بالای 63 تا 64 هزار است، اما قیمت گوشت 150 هزار تومان است که هیچ همخوانی در تولید و مصرف ندارد.

,

سودجویی دلالان موجب افزایش قیمت گوشت در کردستان است

, سودجویی دلالان موجب افزایش قیمت گوشت در کردستان است, سودجویی دلالان موجب افزایش قیمت گوشت در کردستان است,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: تازمانی که حلقه اضافه دلالان در چرخه تولید گوشت قرمز حذف نشود قیمت این محصول با ارزش نیز در استان کردستان کاهش نمی‌یابد.

,

محمد دره وزمی اظهار کرد: استان کردستان از تولید کنندگان گوشت در کشور است و حداقل انتظار این است که قیمت گوشت در این استان بیشتر از سایر استان ها نباشد.

,

 وی با بیان اینکه علت گرانی گوشت در کردستان همیشه جای سوال دارد بیان کرد: بعد از کشتار دام در کشتارگاه فرآیندی توسط دلالان طی می شود  که منجر به افزایش قیمت گوشت در استان می شود.

,

دره‌وزمی عامل اصلی این افزایش قیمت را دلالان عنوان کرد و اضافه کرد: تنها راه کاهش قیمت گوشت اصلاح زنجیره از تولید تا مصرف است.

,

وی با بیان اینکه  مبنای قیمت گوشت در مغازه ها، گوشت دام زنده است افزود: کشتارگاه‌ها می‌توانند با خرید دام و‌تحویل به خرده فروشی‌ها نقش بسزایی در کاهش قیمت گوشت قرمز در. استان داشته باشند.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: تازمانی که حلقه اضافه دلالان در چرخه تولید گوشت قرمز خدف نشود قیمت این محصول با ارزش نیر در استان کاهش نمی یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه