اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

پیامبر(ص) با استحکام و استواری، ثبات قدم خود در برابر بت‌پرستان را نشان داد

پیامبر(ص) با استحکام و استواری، ثبات قدم خود در برابر بت‌پرستان را نشان داد
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر(ص) در جامعه‌ای که مبعوث شده بود با استحکام و استواری، ثبات قدم خود را نشان دادند و هیچگاه در برابر دشمنان تسلیم نشدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رضاعلی خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حدیث «المؤمن کالجبل الراسخ» اظهار داشت: طبق این حدیث، مومن مانند کوه استوار است که در مقابل بادها، طوفان‌ها و گردبادها همچنان استوار و مستحکم می‌ایستد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه حدیث دیگری وجود دارد که مومن را به خوشه سنبل، تشبیه می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشه سنبل در مقابل برخی گردبادها و بادهای نسبتاً شدید، خمیدگی از خود نشان می‌دهد اما هیچ‌وقت خم نمی‌شود و همچنان استوار است.

,

حجت‌الاسلام خلفی افزود: این امر باعث می‌شود که شدت بادها و طوفان‌ها به راحتی از روی خوشه سنبل عبور می‌کند اما خوشه، خود را نمی‌شکند.

,

معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان با بیان اینکه حضرت محمد(ص) نیز در جامعه‌ای که مبعوث شده بود مانند کوه استوار، ثبات قدم از خود نشان داد.

,

وی با بیان اینکه بت‌پرست‌ها به پیامبر(ص) می‌گفتند شما بیا بت و رَبّ ما را پرستش کن تا ما هم مقداری رَبّ و پروردگار تو را پرستش کنیم، اظهار داشت: معروف است که پیامبر(ص) در برابر آن‌ها فرمودند «اگر خورشید را در دست راستم و ماه را در دست چپم بگذارند، از راه حق دست برنمی‌دارم و تسلیم نمی‌شوم.»

,

حجت‌الاسلام خلفی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) این جمله را فرمودند و هیچگاه هم از موضع خود که پیام پروردگار یکتا بود، کوتاه نیامدند.

,

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حتی جنگ‌های کذایی که تمام احزاب بر علیه پیامبر(ص) آوردند باز هم ایشان هیچگونه نرمشی از خود نشان نداده و همچنان ثبات قدم نشان دادند.

,

وی افزود: چنین بود که پیروزی نهایی در طول 23 سال، جامعه اسلامی را به جایگاه و نقطه‌ای رساند که یک جوان می‌گفت اگر می‌خواهی من بهشت را به تو خبر می‌دهم.

,

حجت‌الاسلام خلفی ضمن تسلیت ایام حزن آل‌الله و فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: بینش، منش و روش حکومت پیامبر(ص) و معصومین(ع) نقشه راه و عبرت‌گیری برای نحوه مواجهه با شرایط مختلف در تاریخ معاصر در برابر دشمنان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه