اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان گلستان:

توانیر برای بررسی شرایط هواشناسی گلستان و تغییر تعرفه اقدام نکرد

توانیر برای بررسی شرایط هواشناسی گلستان و تغییر تعرفه اقدام نکرد
داداشی گفت: متاسفانه توانیر در خصوص بررسی شرایط هواشناسی و نحوه قرار گرفتن اقلیم مناطق اقدامی نکرده و براساس تقسیم بندی اولیه صورت گرفته تعرفه‌های برق خود را مشخص می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: هیچ درخواستی مبنی بر بررسی وضعیت دمای هوا در روزهای تابستان از سوی شرکت توانیر از اداره کل هواشناسی استان گلستان نداشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: به این منظور باید شرکت توانیر با پژوهشگاه هواشناسی قراردادی منعقد می کرد و شرکت گاز قرارداد در این زمینه دارد و به این شرکت  اقلیم و تغییر مناطق را اعلام می کنیم و قبوض گاز براساس آن در نظر گرفته می شود.

,

داداشی گفت: ولی متاسفانه توانیر در خصوص بررسی شرایط هواشناسی و نحوه قرار گرفتن اقلیم مناطق اقدامی نکرده است و براساس تقسیم بندی اولیه صورت گرفته تعرفه های خود را مشخص می کند..

,

وی افزود: هیچ مکاتبه ای در خصوص بررسی وضعیت هواشناسی در استان گلستان صادر نشده است و تنها یکی از نمایندگان استان گلستان پیگیر این مسئله در استان گلستان بود.

,

این مقام مسئول ابراز داشت: افزایش دمای قابل ملاحظه ای در استان گلستان داشتیم به طوری که دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را در گنبدکاووس تجربه کردیم و بیش از ۳۰ روز در استان گلستان دمای هوا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

,

داداشی تاکید کرد: در یک سال زراعی گذشته شاهد کاهش ۳۸ درصد بارندگی در استان گلستان بودیم و میزان بارندگی های موثر در استان گلستان در طول یک سال زراعی کمتر از ۲۰ روز بود.

,

وی افزود: همچنین در کنار این مسائل استان گلستان با میزان افزایش تبخیر نیز رو به رو بوده و این مسائل باعث خیزش گرد و خاک در استان گلستان شد که این خیزش گرد و خاک در استان گلستان قابل ملاحظه بوده است.

,

گفتنی است، معاون توانیر در سفر به استان گلستان در خصوص قبوض برق نامتعارف گلستان و شرایط آب و هوایی استان این قول را داده بود که وضعیت هواشناسی استان گلستان بررسی و در صورتی که استان در وضعیت تعرفه های گرمسیری قرار داشت توانیر قبوض برق را اصلاح کند.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه