اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان مطرح کرد؛

استان کرمان جزو ۶ استان برتر کشور در زمینه تکثر موقوفات/ ورود ۵۰ درصد درآمد موقوفات به حوزه سرمایه گذاری

استان کرمان جزو ۶ استان برتر کشور در زمینه تکثر موقوفات/ ورود ۵۰ درصد درآمد موقوفات به حوزه سرمایه گذاری
جلالی گفت: در گذشته آنچه به عنوان وقف صورت گرفته، براساس نیاز روز جامعه بوده و امروز نیاز به وقف در حوزه ها و مسائل جدید از جمله معیشت، اسکان، ازدواج، دانش بنیان، درمان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، حجت الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  کرمان، صبح امروز درنشست خبری به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: نخستین روز از دهه وقف به عنوان «وقف، رسانه و تکریم واقفان خیراندیش» نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: استان کرمان مردمی متدین، ولایتمدار و محب اهل بیت دارد که باعث شده از استان های برخوردار در زمینه موقوفات در کشور و جزو 6 استان برتر کشور از لحاظ تعداد زیاد موقوفات باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: عمده نیات واقفین در حوزه های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، تعزیه داری اهل بیت و به ویژه برای اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است.

جلالی  با بیان اینکه دهه وقف یادآور سنت حسنه اسلام است، اذعان کرد: ایام این دهه با عناوین وقف و ترویج فرهنگ قرآن ـ عترت و مهدویت، وقف و خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه؛ وقف و بقاع متبرکه ـ ترویج فرهنگ زیارت، وقف و کاهش آسیب های اجتماعی؛ وقف و توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی؛ وقف و اشتغال و تولید  نامگذاری شده است.

وی غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان،  دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، ارائه گزارش عملکرد ادارات اوقاف، برگزاری همایش ها اعلام کرد و افزود: نسبت به برگزاری مجالس عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حمایت از این مجالس اقدام کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: در گذشته آنچه به عنوان وقف صورت گرفته، براساس نیاز روز جامعه بوده و امروز نیاز به وقف در حوزه ها و مسائل جدید از جمله معیشت، اسکان، ازدواج، دانش بنیان، درمان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان وجود دارد.

جلالی سپس  به عملکرد یک سال گذشته اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات جدی، اجرای نیت واقفین بوده که عمده آن در خصوص تعزیه داری اهل بیت و به ویژه امام حسین (ع) بود و مراسم سوگواری به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار و از هیئت های عزاداری حمایت شده که در این راستا بیش از ۸۵ هزار میان وعده را در قالب طرح شمیم حسینی به هیئت های عزاداری تقدیم کردیم و اطعام به صورت بیرون بر توسط بقاع متبرکه انجام و حمایت های نقدی از هیئت های شاخص استان صورت گرفته است.

وی توزیع کمک های مومنانه طی ۱۴ مرحله، دو مرحله بسته های مهر تحصیلی و توجه به ارزش افزوده موقوفات را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تاکید بر توجه به ارزش افزوده موقوفات در استان کرمان خاطرنشان کرد: زنجیره تولید را در اوقاف استان کرمان شکل دادیم که بخش عمده کار در خصوص کشاورزی، دامداری و آبزیان است و برای نخستین بار در استان از محل سرمایه گذاری موقوفات دامداری راه اندازی شده که پیش بینی پرورش ۲۰۰۰ راس دام گوشتی را دارد.

 جلالی با بیان  اینکه برای این امر ۶۰۰ راس دام وارد کردیم که زاد و ولد آنها آغاز شده؛ اظهار کرد: ۴ استخر پرورش ماهی نیز راه اندازی کردیم  که سه مورد آن با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد درآمد موقوفات حتما باید به حوزه سرمایه گذاری وارد شود و توجه به کشاورزی، دامداری و تکمیل زنجیره تولید را دنبال می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به پیگیری وصول مطالبات اظهار کرد: همشهریانی که رابطه استیجاری آنها با اوقاف قطع شده، لازم است این مسئله را پیگیری کنند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه