اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور خادمان رضوی در بجنورد همزمان با شهادت امام رضا (ع)/ در مسیر پیاده روی زائران به مشهد الرضا، موکب های پذیرایی برپا نمی شوند

حضور خادمان رضوی در بجنورد همزمان با شهادت امام رضا (ع)/ در مسیر پیاده روی زائران به مشهد الرضا، موکب های پذیرایی برپا نمی شوند
حجت الاسلام حمید رفیعی با اشاره به اینکه حضور هیئت ها و زائران در مشهد ممنوعیتی ندارد، گفت: مسیر پیاده روی امکان پذیرایی، استراحت، استقرار و پشتیبانی در بین راه فراهم نشده است و به هیئت ها توصیه شده که در مسجدها، تکیه ها و حسینیه ها اقامه عزا را داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با برنامه های شهادت حضرت محمد (ص) و امام رضا (ع) اظهار داشت: ایام هشتم، هر ساله مرسوم براین اساس بوده است که مردم به مشهد الرضا مشرف می شدند و بسیاری با پای پیاده این مسیر را طی می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه مسیر باب الرضا در استان خراسان شمالی یکی از پرتردد ترین مسیرها در این ایام بوده است، گفت: این در حالی است که باتوجه به شرایطی که کرونا لحاظ کرده، در شرایط فعلی به دلیل رعایت مردم و هیئت ها پیک پنجم پشت سر گذاشته شده و وضعیت مطلوبی را در استان ها شاهد هستیم.

,

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از راه افتادن موج بعدی کرونا، تاکید بر رعایت پروتکل ها مطرح است، گفت: هرچند حضور هیئت ها و زائران در مشهد ممنوعیتی ندارد، اما پیشنهاد به هیئت ها اقامه عزاداری در مساجد و شهرستان های محل سکونت شان است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: مسیر پیاده روی امکان پذیرایی، استراحت، استقرار و پشتیبانی در بین راه فراهم نشده است و به هیئت ها توصیه شده که در مسجدها، تکیه ها و حسینیه ها اقامه عزا را داشته باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: شیوه عزادرای در ایام آخر صفر به همان شیوه ماه محرم است و باید مراسمات عزاداری در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری ها، بدون دسته روی و راه اندازی دسته جات عزاداری می توانند برگزاری مراسم داشته باشند.

,

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: علاوه بر برنامه های اختصاصی هیئت ها، دو برنامه محوری در استان تدارک دیده شده که یک برنامه شب شهادت امام رضا (ع) در محل مسجد امام رضا بجنورد و برنامه دوم در روز پنج شنبه همزمان با روز شهادت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی، عزاداران ساعت 9 صبح از هفده شهریور به سمت امامزاده سید عباس، حرکت و  ظهر اقامه عزا در این مکان صورت خواهد گرفت.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع نذرهای فرهنگی و حمایت ها و مواسات و همدلی در این ایام برقرار خواهد بود، گفت: تسویه بدهی افراد نیازمند به فروشگاه های مواد غذایی، آزادی مادران و زنان زندانی، طبخ طعام، قربانی، بسته های معیشتی و توزیع در مناطق محروم، همچنین تهیه کیف و کفش دانش آموزان در دستور کار قرار دارد که هر کس به اندازه وسعی که دارد، در این کار خیر شریک باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه