اخبار داغ

در جلسه هم اندیشی و تعامل با دستگاه‌های حمایتی و موسسات خیریه استان مطرح شد؛

نقش بی‌بدیل مردم و خیران در حمایت از نیازمندان/ ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان استان برای رفع چالش‌ها ضروری است

نقش بی‌بدیل مردم و خیران در حمایت از نیازمندان/ ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان استان برای رفع چالش‌ها ضروری است
احمد برادران، با اشاره به اینکه ظرفیت دولت ها و دستگاه های دولتی در قالب اعتبارات محدود و وابسته به عوامل مختلف است، ادامه داد: این در حالی است که ظرفیت مردم و خیران در کمک رسانی بی بدیل بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، احمد برادران، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی و تعامل با دستگاه‌های حمایتی و موسسات خیریه با هدف پیشگیری از موازی کاری در ارائه خدمات به جامعه هدف اظهار داشت: نقش خیران و موسسات خیریه در تمام مقاطع و حوزه های مختلف به ویژه کمک و یاری رساندن به نیازمندان و مددجویان غیرقابل انکار و در راستای محرومیت زدایی برای همگان روشن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دولت ها و دستگاه های دولتی در قالب اعتبارات محدود و وابسته به عوامل مختلف است، ادامه داد: این در حالی است که ظرفیت مردم و خیران در کمک رسانی بی بدیل بوده و این نشان دهنده پای کار بودن مردم در تمامی صحنه هاست.

,

این مقام مسئول با اشاره به راه انداری سامانه جامع نیکوکاری استان با هدف توانمند سازی نیازمندان و مددجویان اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه عدم هماهنگی بین نهادهای خیریه، همپوشانی خدمات و کم‌توجهی به کرامت نیازمندان حذف شده و دغدغه کمک به نیازمندان فراگیر می شود.

,

برادران خاطرنشان کرد: سامانه جامع نیکوکاری آسیب ها را شناسایی می کند و یاری کننده موسسات خیریه است تا بی عدالتی در کمک رسانی رخ ندهد.

,

 

,

ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان استان برای رفع چالش ها ضروری است

, ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان استان برای رفع چالش ها ضروری است, ایجاد بانک اطلاعاتی از محرومان استان برای رفع چالش ها ضروری است,

در ادامه، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در این همایش با اشاره به  چالش‌های پیش روی  حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان از کانال‌های مختلف همچون مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی توضیح داد: آغاز به کار سامانه جامع نیکوکاری باعث می‌شود اطلاعات نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی در یکجا بارگذاری شود.

,

وی با تأکید بر اینکه  کمک به محرومان در گرو داشتن یک سامانه است تا هدفمند منابع  توزیع شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه عدم هماهنگی بین نهادهای خیریه، همپوشانی خدمات  و کم‌توجهی به کرامت نیازمندان حذف می‌شود.

,

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد بانک اطلاعات قوی از مددجویان و نیازمندان استان را امری مهم در رفع چالش‌های پیش روی کار خیر و احسان برشمرد و گفت: ایجاد سامانه جامع نیکوکاری یک سیستم هوشمند است که تمامی مؤسسات خیریه و نهادهای حمایتی با داده‌پردازی به آن می‌توانند از تمامی اطلاعات خدمات ارائه‌شده به محرومان مطلع شوند.

,

الهی راد در ادامه به اجرای طرح نیازسنجی حوزه‌های مختلف مددجویی اشاره کرد و افزود: رویکرد این نهاد استقرار کامل نظام نیازسنجی و توان سنجی مددجویان برای افزایش اثربخشی خدمات حمایتی و توانمندسازی اقشار نیازمند است.

,

وی در ادامه به تبیین دستاوردهای کمیته امداد برای اقشار عموم مردم اشاره کرد و گفت: قطعاً انجام این اقدام می‌تواند در افزایش اعتماد عمومی به‌نظام جمهوری اسلامی  مؤثر باشد.

,

الهی راد همچنین به طرح برون‌سپاری پرونده‌های مددجویی به مراکز نیکوکاری سطح استان خبر داد  و اظهار کرد: اکنون 65 درصد این اقدام انجام‌شده است و اجرای این طرح باعث ارائه خدمات به‌موقع به نیازمندان می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه