اخبار داغ

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی:

۵۰ مسجد محوری و  ۲۰۰ پایگاه سلامت برای خدمات به زائران رضوی آماده‌باش هستند/ پیش ‌بینی حضور بیش از ۵۰ هزار نفر زائر رضوی در ایام دهه آخر صفر

۵۰ مسجد محوری و  ۲۰۰ پایگاه سلامت برای خدمات به زائران رضوی آماده‌باش هستند/ پیش ‌بینی حضور بیش از ۵۰ هزار نفر زائر رضوی در ایام دهه آخر صفر
احمدنیا گفت: بیش از ۵۰ مسجد محوری در اطراف حرم مطهر رضوی، مبادی ورودی مشهد و مناطق حاشیه شهر مشهد به منظور خدمت‌رسانی به زائران رضوی در ایام دهه آخر صفر آماده‌باش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: باتوجه به تمهیدات ستاد دهه آخر صفر استان صورت گرفته بنا شد برنامه هایی توسط امور مساجد اجرایی شود که به برخی از برنامه‌هایی که برای زائران رضوی در نظر گرفته شده اشاره می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مساجد منطقه ثامن و اطراف حرم مطهر رضوی، مبادی ورودی مشهد و مناطق حاشیه شهر مشهد تعداد زیادی از این مساجد محوری که امکان ارائه خدمات دارند آماده باش هستند و اگر زائری به این مساجد به منظور دریافت خدمات مراجعه داشت همکاری خواهند داشت.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی با اعلام اینکه تعداد مساجد محوری در زمینه خدمت رسانی به زائران رضوی بیش از ۵۰ مسجد در نظر گرفته شده است که قابلیت فعال شدن داشته و دارای فضایی به عنوان حسینیه برای اسکان زائران هستند گفت: بیش از پنجاه مسجد به صورت مشخص در اطراف حرم مطهر رضوی فعالیت دارند و البته بیش از ۱۰۰ مسجد نیز در این ایام دهه آخر صفر آماده باش هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد ائمه جماعات و شورای بیش از ۲۰۰ مسجد آماده ارائه خدمات هستند افزود: ۳۵۰۰ پایگاه سلامت محله در خراسان رضوی مستقر است که از این تعداد بیش از ۲۰۰ پایگاه سلامت محلی برای ارائه خدمات به زائران در زمینه های توزیع مواد و اقلام بهداشتی و خدمات غربالگری برای داشتن سفر مطمئن و و سلامت برای زائران امام هشتم(ع) آماده هستند.

,

احمدنیا ادامه داد: برخی اقدامات نیز که هر ساله مساجد در ایام دهه آخر صفر داشتند از جمله فضاآرایی محلی و شهری با برند همسنگرهای مسجدی، شب شعر شموس‌الطالعه اجرایی شده و از برگزیدگان طرح سلام بر امام(ع) که بیش از دو سال چهارشنبه های امام رضایی در مساجد مشهد فعال است تقدیر خواهد شد.

,

وی با اشاره به اجرای طرح تفسیر زیارت و آداب زیارت برای زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در مساجد افزود: راهپیمایی مردمی از بیوت الهی تا حرم رضوی البته بدون تأکید امور مساجد صورت خواهد گرفت و برای ساماندهی پیاده‌روی‌ها به سمت حرم مطهر مساجد مشهد و در مبادی ورودی روستاها آماده باش هستند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای برنامه پویش نذر علم و میثاق با امام مهربانی در قالب بخشش به یاد امام رضا(ع) و همچنین اعزام سخنران و مبلغان به نقاط مختلف در خدمت‌رسانی به زائران از دیگر برنامه ها در این ایام است.

,

وی افزود: انتشار ویژه نامه شموس االطالعه مخصوص ائمه جماعات و اعزام گروه های سرود با عنوان نوای مسجد در مراکز پرتردد مشهد توسط بچه های مسجدی اجرایی خواهد شد.

,

احمدنیا خاطرنشان کرد: در زمینه مواسات و کمک های مومنانه در دهه آخر صفر با نام امام رئوف(ع) بیش از ۳ میلیون بسته معیشتی توسط مساجد خراسان رضوی تا امروز برای اقشار آسیب پذیر توزیع شده است و با قوت بیشتری انجام می شود.

,

وی افزود: طرح آزادی ۸ زندانی در هشتم هر ماه به نام امام هشتم(ع) توسط مساجد در این ایام دهه آخر صفر ادامه دارد که قابل ذکر است تا امروز بیش از ۴۰۰ زندانی در قالب این طرح آزاد شدند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی ضمن تأکید بر پروتکل های اعلام شده از جمله اختصاص فضای اسکان بیش از ۴ متر برای هر نفر و جلوگیری از تجمعات  گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و مسائل گفته شده زائران از سراسر جهان و شهرهای ایران به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در مشهد حضور خواهند داشت و البته خیل عظیم زائران در مسیر مشهد هستند و تمهیدات خوبی از سوی دستگاه ها برای خدمت به زائران در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه میزبان زائران پیاده رضوی خواهیم بود افزود: جمعیت خدمتگزاران در زمینه ساماندهی به زائران پیاده رضوی و نهادهایی مانند آستان قدس و ستاد دهه آخر صفر در مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی هایی صورت گرفته ولی مجوز رسمی برای برپایی ایستگاه های صلواتی ارائه نشده است و غیرمجاز است.

,

احمدنیا با اشاره به اینکه مسئولان زائران پیاده با نهادهای خدمتگزار استان هماهنگی دارند و به مبادی مختلف جهت بهداشت و اسکان زائران اعلام شده است اظهار کرد: طبیعتا نسبت به سال‌های گذشته با آمار پذیرش حدود ۴۰۰ هزار زائر در سال ۹۸ کاهش ورود زائر به مشهد مقدس را شاهد خواهیم بود و امسال بعید است بیش از ۵۰ هزار نفر زائر در ایام دهه آخر صفر حضور داشته باشند و روند پذیرش زائر کاهشی خواهد بود.

,

وی افزود: برای اعزام مبلغان در فضای باز و بدون تجمع زائران در محل اسکان مبلغان حاضر خواهند شد و در ستاد دهه آخر صفر کلیه ادارات خدمات رسان حضور داشتند لذا مرکزی در طبرسی ۳ برای رفع موانع و مشکلات زائران پیاده رضوی فعال است تا نهادهای مختلف پاسخگوی مشکلات احتمالی باشند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: ارادت به امام هشتم(ع) باعث نشود مشکلات احتمالی در زمینه ویروس کرونا افزایش یابد و حتماً قوانین بهداشتی برای حفظ سلامت خودمان و دیگران رعایت شود و با زیارت به عنوان مستحب مؤکد موجب آسیب آوردن به جان هموطنان نشویم.

,

وی افزود: تجربه پیاده روی اربعین مردم مشهد تا حرم مطهر رضوی مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با ساماندهی و تدبیر و همکاری مردم شاهد مشکل خاصی نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه