اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه البرز:

امام حسن مجتبی (ع) با انفاق زمینه ریشه کنی فقر را در جامعه فراهم کرد/ امام دوم شیعیان بر سر مبانی و اصول اسلام با کسی معامله نکرد

امام حسن مجتبی (ع) با انفاق زمینه ریشه کنی فقر را در جامعه فراهم کرد/ امام دوم شیعیان بر سر مبانی و اصول اسلام با کسی معامله نکرد
حجت الاسلام علی رسولی گفت: رفتار امام حسن مجتبی (ع) به گونه ای نبود که موجبات گداپروری در جامعه فراهم شود یا از مازاد اموال خود به فقرا ببخشد، بلکه ایشان از آن چیزی که همه دوست داشتند انفاق می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه البرز با اشاره به اینکه عروج پیامبر اکرم (ص) ضایعه ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام بود، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: رسول خدا (ص) عصاره تمام خوبی ها و انبیاء الهی در دنیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام احمد رسولی انبیاء را مقدمه آمدن پیامبر اکرم (ص) دانست و افزود: بزرگترین نعمت خدا به جامعه با عروج خاتم الانبیا از دست مسلمانان رفت، در کنار رحلت ایشان شهادت امام حسن مجتبی (ع) هم غمی دیگر بر دل مومنان است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) یکی از مظلوم ترین ائمه است، اظهار داشت: ایشان ۲۵ مرتبه با پای پیاه حج رفت و ۳ مرتبه تمام دارایی خود را در راه اسلام بخشید، ایشان ضمن عزیمت به مکه به فکر فقرا هم بود.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: رفتار امام حسن مجتبی (ع) به گونه ای نبود که موجبات گداپروری در جامعه فراهم شود یا از مازاد اموال خود به فقرا ببخشد، بلکه ایشان از آن چیزی که همه دوست داشتند انفاق می کرد.
,
 
,
وی گفت: امام حسن مجتبی (ع) با انفاق زمینه ریشه کنی فقر را در جامعه فراهم کرد، ایشان با انفاق نیاز فرد را به گونه ای برطرف می کرد که به دنبال دیگر مردم برای تامین خواسته هایش نرود، امام نشان داد که هم می توان مکه رفت و هم انفاق کرد.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) همزمان به وظیفه دینی و شهروندی عمل کردند، افزود: در زمینه ریشه کنی فقر ایشان همواره پیشتاز بود، این امام مرد ایثار، شهادت و جنگ و صلح بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: صلح امام حسن (ع) به واسطه عمل نکردن خواص و مردم به تکلیف خود بود، خواص لرزیدند و به انحراف کشیده شدند، به تبعیت از آن مردم هم به این راه رفتند و امام را تنها گذاشتند.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: عدم حمایت جامعه از رهبر حق و صلح امام حسن (ع) پایه سازماندهی تشکل جامعه شیعی شد، اگر این صلح نبود عاشورا و نهضت های پس از آن شکل نمی گرفت.
,
 
,
وی گفت: سازماندهی و برنامه ریزی و انسجام بین محبان اهل بیت (ع) با صلح امام حسن (ع) رقم خورد، مردم ما قابل مقایسه با زمان امام نیستند و امیدواریم با پرچمداری حرکت ایشان، آن را به ظهور حضرت حجت (عج) ختم کنند.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی افزود: صلح و مذاکره الزاماتی دارد و اگر درباره اصول باشد معنایی ندارد، زمان پیامبر (ص) هم عده ای به ایشان گفتند اسلام می آوریم اما نماز نمی خوانیم اما رسول خدا (ص) نپذیرفت.
,
 
,
وی اظهار داشت: امام حسن (ع) بر سر مبانی و اصول اسلام با کسی معامله نکرد، برخی برای توجیه رفتارهای ناپسند خود هر چیزی را به ائمه نسبت می دهند تا به مطلوب خود برسند، یکی از عوامل صلح امام حسن (ع)خیانت سرداران سپاه ایشان مانند عبیدالله بن عباس زخم خورده معاویه بود.
,
 
,
حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: امروز سرداران و قوای نظامی در تراز یاران سیدالشهدا داریم که با تمام وجود از حقانیت اسلام و ایران دفاع می کنند، مردم کنونی از مردم زمان ائمه بالاترند و در چهل سال اخیر انقلاب ثابت کرده اند که پای اصول ایستاده اند.
,
 
,
معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه البرز در خاتمه گفت: خواص بصیر، راه شناس و خط شکن جامعه ما را متمایز از جامعه امام حسن (ع) می کنند، در نهضت امام حسین (ع) چیزی جز استبار ستیزی و دعوت به حق وجود ندارد اما عده ای از آن سوءاستفاده کردند تا مذاکره کنند.  
 
,
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه