اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد

وظایف مسلمانان در قبال پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت علیهم‌السلام

وظایف مسلمانان در قبال پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت علیهم‌السلام
آیت‌الله مدرسی گفت: اولین وظیفه و مسئولیت ما پذیرش ولایت اهل بیت علیهم‌السلام به معنای جلوداری و سرپرستی آن‌ها در همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ما از دیدگاه قرآن و روایات یک‌سری وظایف و مسئولیت‌هایی در قبال اهل بیت یعنی پیامبر اعظم (ص) و ائمه طاهرین علیهم‌السلام داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: اولین وظیفه و مسئولیت ما پذیرش ولایت اهل بیت علیهم‌السلام به معنای جلوداری و سرپرستی آن‌ها در همه ابعاد زندگی دنیوی و اخروی است.

,

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وظیفه دیگر ما عبارت است از پذیرش اطاعت «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» که این هم مطلب مهمی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم.

,

مدرسی خاطرنشان کرد: سومین نکته عبارت است از معرفت نسبت به آن بزرگواران در ابعاد مختلف اعم از معرفت ظاهری و معرفت علمی و معرفت عملی به این معنا که اگر کسی امام زمان خودش را نشناسد و رهبر جامعه خودش را تشخیص ندهد به مرگ جاهلیت مرده است.

,

وی اضافه کرد: چهارمین وظیفه ما این است که در امور اجتماعی اگر اختلاف نظری پیش آمد حتما باید به حضرات معصومین علیهم‌السلام مراجعه کنیم. همچنین الگوگیری از پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام را باید در دستورکار خودمان قرار دهیم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: از دیگر وظایف ما عبارت است از ابراز محبت نسبت به پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام و وظیفه دیگر ما دفاع از اهل بیت علیهم‌السلام و معرفی آن عزیزان به اقشار مختلف جامعه است و این وظایف به عنوان واجبات دینی بر عهده ما است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه