اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی مطرح کرد؛

تقدم تربیت بر تعلیم در شیوه رهبریِ پیامبر اکرم (ص)/ جامعه از الگوی تربیتی حضرت محمد (ص) فاصله گرفته است

تقدم تربیت بر تعلیم در شیوه رهبریِ پیامبر اکرم (ص)/ جامعه از الگوی تربیتی حضرت محمد (ص) فاصله گرفته است
محمد حسین شاه آبادی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) تلاوت قرآن را در اولویت همه امور قرار می دادند یعنی بعد از تلاوت قرآن، تزکیه و سپس تعلیم را در بحث آموزش و تربیت پیاده می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور تربیتی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در قرآن، "تعلیم" در کنار "تزکیه" آمده است. نکته اش این است که تربیت، مقدم بر تعلیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
دکتر محمد حسین شاه آبادی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) تلاوت قرآن را در اولویت همه امور قرار می دادند، یعنی بعد از تلاوت قرآن، تزکیه و سپس تعلیم را در بحث آموزش و تربیت پیاده می کردند.
,
 
,
وی افزود: مقدمه تزکیه، تلاوت قرآن است. امروز اولویت کلاس ها، آموزش است در صورتی که تا تعلیم در امور آموزشی در اولویت قرار نگیرد آموزش محقق نمی شود.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: متاسفانه از الگوی آموزشی و تعلیم و تربیت پیامبر اکرم (ص) در جامعه امروز فاصله گرفته ایم و هر وقت از این ریسمان الهی که خداوند در حدیث ثقلین به آن اشاره می کند فاصله گرفتیم؛ ضربه خوردیم.
,
 
,
شاه آبادی گفت: انسان هرچه می‌تواند باید روی خودش کار کند. اگر می‌خواهید خودتان را تربیت کنید، روی نمازتان سرمایه گذاری کنید.
,
 
,
وی ادامه داد: مُسکِّن را دیده‌اید، که هر جایی از بدن ما درد می‌کند را خوب می‌کند، چون عصب مرکزی را ضعیف می‌کند. نماز، قرآن و اهل بیت (ع) نیز همین است؛ زیرا فرد را از همه منکرها نهی می کند.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه گفت: روی نماز سرمایه گذاری کنید زیرا هوای نفس را کنترل می کند و در بسیاری از مصائب و سختی های روزگار آستانه تحمل فرد را بالا برده و به شدت هدایتگر است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه