اخبار داغ

روایتی از حال و هوای روزهای پایانی ماه صفر؛

شورآفرینی عاشقان اهل بیت(ع) در پایتخت معنوی ایران/ زائران علوی در مشهد الرضا(ع) به سوگ نشستند

شورآفرینی عاشقان اهل بیت(ع) در پایتخت معنوی ایران/ زائران علوی در مشهد الرضا(ع) به سوگ نشستند
پایتخت معنوی ایران در روزهای پایانی ماه صفر موج عظیمی از عاشقان ودلدادگان به ائمه اطهار علیهم السلام را در دل خود جای داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار اعزامی هرمز از مشهد مقدس؛ این روزها حال و هوای پایتخت معنوی ایران دگرگون شده و ایام پایانی ماه صفر مصادف با رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت کریم اهل بیت علیهم السلام و امام رضا(ع) افراد زیادی را به بارگاه شاه خراسان کشانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

موج حضور مردمی درا این ایم آن هم در شهر مشهد مقدس، هویت دینی و مذهبی مردم ایران را باری دیگر به نمایش گذاشت.

,

مردم با حضور گروهی، خانوادگی و حتی انفرادی ضمن عرض ادب خالصانه خدمت امام رئوف، اعتقادات مذهبی ملت ایران را به رخ جهانیان کشاندند.

,

اتحاد و همبستگی در آیین های مذهبی را در این روزها می توان به خوبی مشاهده کرد، علی رغم اینکه سراسر جهان با ویروسی منحوس به نام کووید۱۹ دست و پنجه نرم می کنند اما با روند خوب واکسیناسیون توسط دستگاه های اجرایی، اداری، بسیج و مردم در کشور و همچنین کاهش وضعیت های بحرانی در ایران، هم اکنون شاهد حضور مردم و تجدید میثاق با امام هشتم هستیم.

,

مهم ترین نکته حضور این روزهای مردم از جای جای ایران اسلامی در مشهد مقدس که می توان به آن پرداخت ، مساله همبستگی مردم محلی و زائرین با همدیگر است، به گونه ای که انگار اینجا عاشقان ائمه اطهار علیهم السلام برای نشان دادن سبک جدیدی از زندگی اسلامی دور هم گرد آمده اند.

,

برپایی ایستگاه های صلواتی و نذورات مردمی، واکسیناسیون عمومی، خدمات رایگان حمل و نقل درون شهری توسط برخی از مسافرکش ها، جلوه ای از آیین اربعین حسینی را در شهر مشهد با عنوان مهر علوی جاری ساخته است.

,

برپایی تکایا و موکب های مختلف در سطح شهر مشهد با مداحی و سخنرانی های ویژه، جلوه ای زیبا از اربعین حسینی را در آیینی دیگر به تصویر کشانده است به گونه ای که زائران اهل بیت (ع) اربعین سال های گذشته را در ذهنشان تداعی می کنند.

,

, ,

شور معنوی خاصی در مشهد مقدس حاکم شده است

, شور معنوی خاصی در مشهد مقدس حاکم شده است,

صادقی یکی از زائران تهرانی حاضر در مشهد الرضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: امسال برای سومین بار است که به مشهد مقدس سفر کرده ام اما شور معنوی که در این روزها شاهد هستم را در دو سفر قبلی تجربه نکرده بودم.

,

این پایتخت نشین کشور افزود: در روزهایی قرار گرفته ایم که مصادف شده با ایام روزهای پایانی ماه صفر و مناسبت هایی نیز در این روزها قرار گفته است که می توان در جوار حرم رضوی به آداب و آیین های خاص این روزها پرداخت.

,

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره عاشق اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: پیوند عاطفی مذهبی بین مردم و اهل بیت عصمت و طهارت علهیم السلام ناگسستنی خواهد ماند.

,

, ,

هرچه داریم از برکات وجودی ائمه اطهار علیهم السلام است

, هرچه داریم از برکات وجودی ائمه اطهار علیهم السلام است,

دهقان یکی دیگر از زائران رضوی که از استان یزد به این دیار سفر کرده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ماه های گذشته برنامه ریزی داشته بودیم که به اتفاق خانواده در این روزهای منتهی به ماه صفر به پابوس امام رئوف در مشهد مقدس برسیم.

,

شهروند دارالعباده ایران با بیان اینکه ملت ایران هرچه دارد از برکات و توجهات ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: امنیت، سلامت و آبادانی کشور با توجه به مخاطراتی که در دنیا وجود دارد را از برکت توجه اهل بیت (ع) بدست آورده ایم.

,

وی با اشاره به اینکه اعتقادات مذهبی مردم در ایران اسلامی جزو لاینفکی از جامعه می باشد ابراز کرد: هر جایی که مردم و مسئولین از دیانت دوری کرده اند لطمه های آن را به وضوح دیده اند اما هر جایی که این توکل به خدا و اهل بیت(ع) به قوت خود باقی مانده توانسته ایم با تمام توان در تمام امورات پیش روی داشته باشیم.

,

یزد نشین ایرانی خاطرنشان کرد: تفریحات مختلفی را می توان انتخاب و انجام داد اما حضور در جوار حرم امام معصوم علاوه بر لذت بخشیدن به این تفریح، روحیه معنوی و تفکر انقلابی را نیز در وجود انسان تقویت می کند.

,

, ,

رسانه ها مردم را با شاخصه های اخلاق حسنه نبوی آشنا کنند

, رسانه ها مردم را با شاخصه های اخلاق حسنه نبوی آشنا کنند,

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت فرارسیدن بیستم و هشتم ماه صفر اظهار کرد: پس از گذشت ۱۴ قرن، هنوز هم پیامبر اعظم(ص) حتی در بین مسلمانان مظلوم و غریب هستند چه آن که ما نتوانسته ایم آن گونه که شایسته است به سیره و کلام نورانی حضرت تأسی بجوییم و در عمل به این موازین به خصوص اخلاق حسنه پیامبر(ص) ملتزم باشیم.

,

وی افزود: تبعیت از پیامبر اکرم(ص) واجب بوده و در چندین آیه از قرآن کریم در کنار اطاعت از خداوند قرار گرفته که این امر بیانگر آن است که حضرت رسول‌الله(ص) برای هدایت و سعادت انسان‌ها از طرف خالق هستی مبعوث شدند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان به تلاش جبهه کفر و نفاق و استکبار برای این که پیام اسلام ناب محمدی (ص) به گوش جهانیان نرسد، اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) در طول صدها سال، توفیق جهانی مکتب و مذهب ما روز به روز بیشتر و مشهودتر است، از این رو امروز وظیفه رسانه ها موظفند بیش از پیش، مردم کشور ایران اسلامی و البته دیگر مردمان کشورهای دیگر را با شاخصه های معارف ثقلین آشنا کنند.

,

انصاری راد بیان داشت: در این میان به خصوص اهالی رسانه، باید مردم و نسل جوان را با مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق حسنه نبوی آشنا کنند، چرا که امروز یکی از ضروری ترین نیازهای جامعه ما تمسک به اخلاق و سیره پیامبر اعظم(ص) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه