اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد؛

رزمایش فاتحان خیبر؛ هشدار جدی ایران به آذربایجان و رژیم صهیونیستی/ ابزارهای زیادی برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه داریم

رزمایش فاتحان خیبر؛ هشدار جدی ایران به آذربایجان و رژیم صهیونیستی/ ابزارهای زیادی برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه داریم
حسن هانی زاده گفت: رزمایش فاتحان خیبر هشدار جدی برای آذربایجان و رژیم صهیونیستی تلقی می شود و جمهوری اسلامی ایران ابزارهای زیادی برای تقابل با نیت الهام علی اف و رجب طیب اردوغان برای تغییر ژئوپولتیک منطقه دارند که اگر لازم باشد اجرا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل راهبردی را برای محاصره کمربندی ایران از اربیل اقلیم کردستان تا جنوب خلیج فارس و جنوب قفقاز را در دستور کار قرار داده است و حضور نامشروع این رژیم در بحرین، امارات و اخیرا نیز در اربیل شاهد نیز شاهد بوده ایم که گفتنی است در اربیل کنفرانسی برای عادی سازی روابط با اسرائیل با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رژیم اسرائیل، از مدت ها قبل در آذربایجان پایگاه های شنود و جاسوسی ایجاد کرده تا بتواند مرزهای شمال غرب جمهور جمهوری اسلامی ایران را نا امن کند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی مثلث شومی با کمک ترکیه، رژیم صهیونیستی و آذربایجان علیه ایران در جنوب قفقاز تشکیل شده است تا اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه محقق شود؛ همچنین پیروزی نسبی آذربایجان در جنگ قره باغ و تصرف بخشی هایی از قره باغ باعث شده که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دچار یک نوع غرور کاذب شود و به همین دلیل با تکیه بر رژیم صهیونیستی و ترکیه، الهام علی اف تلاش دارد تا بتواند ژئوپلیتیک منطقه را به نفع این مثلث تغییر دهد و ایران را با چالش جدی مواجه کند.

هانی زاده افزود: خیز الهام علی اف برای تصرف کامل قره باغ و ایجاد یک جاده زمینی از آذربایجان به سمت تخجوان و ترکیه، بخشی از اهداف الهام علی اف برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه و استعانت و کمک از رژیم صهیونیستی برای همکاری جاسوسی و اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: موضع گیری اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که سناریوی خطرناک علیه ایران طراحی شده و آن کشاندن رژیم صهیونیستی در منطقه حساس دریای خزر و قره باغ است تا مرزهای غربی ایران دستخوش نا امنی شود.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران از مدت ها پیش تحرکات آذربایجان را رصد کرده است و با خویشتن داری و از راه های دیپلماتیک سعی کرده که روابط ایران و آذربایجان حفظ شود؛ ولی اخیرا با دستگیری شماری از رانندگان ایرانی که کالا به سمت ارمنستان می بردند، آذربایجان نشان داد که احترامی به حُسن همجواری و ایران نمی گذارد.

هانی زاده با اشاره به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر از سوی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این رزمایش هشدار جدی برای آذربایجان و رژیم صهیونیستی تلقی می شود و جمهوری اسلامی ایران ابزارهای زیادی برای تقابل با نیت الهام علی اف و رجب طیب اردوغان برای تغییر ژئوپولتیک منطقه دارند که اگر لازم باشد اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه