اخبار داغ

فرماندار قم:

وام ودیعه مسکن به ۶۱درصد متقاضیان در قم پرداخت شده است

وام ودیعه مسکن به ۶۱درصد متقاضیان در قم پرداخت شده است
فرماندار قم با اشاره به اینکه در استان قم ۵ بانک دولتی و ۸ بانک خصوصی تسهیلات ودیعه مسکن را در اختیار متقاضیان قرار می دهند، گفت: از ۱۱ هزار و ۳۱۲ متقاضی وام ودیعه مسکن در قم به ۶۵۶۵ نفر معادل ۶۱ درصد وام پرداخت‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی حیدری فرماندار قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار داشت: بنا بر تصمیمی که نظام جمهوری اسلامی در وضعیت کرونایی گرفت که در اشکال مختلف باید به مردم کمک کرد یکی از امکاناتی که قرار شد در اختیار مردم قرار گیرد تسهیلات ودیعه مسکن برای مستأجران بود که در دولت جدید با شتاب بیشتری در حال پرداخت است.

وی گفت: با تمدید زمان بیشتر برای ثبت‌نام ودیعه مسکن افراد بیشتری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 فرماندار قم تصریح کرد: در استان قم قرار شد ۵ بانک دولتی و 8 بانک خصوصی  تسهیلات ودیعه مسکن را در اختیار متقاضیان قرار دهد .

حیدری  ادامه داد:  تا تاریخ ۱۰ مهرماه سال جاری بانک ملی ایران ۱۰۰ درصد تعهدات خودش را انجام داده است بانک سپه ۹۱ درصد بانک صادرات ۸۶% بانک تجارت ۷۳% و بانک ملت 73 درصد از بودجه‌ای که در اختیار این بانک‌ها برای پرداخت ودیعه بانک مسکن قرار داده شده بود. را پرداخت کردند.

فرماندار قم افزود: بانک ملی تعداد ۲۱۲۷ فقره ,بانک سپه ۶۹۵ فقره ,بانک صادرات ۴۱۹ فقره, بانک تجارت ۹۰۸ فقره ,بانک ملت ۱۳۰۳ فقره وام به متقاضیان وام ودیعه مسکن در قم پرداخت کرد.


فرماندار قم خاطرنشان کرد: در بین بانک های خصوصی بانک شهر با ۴۰۰ فقره پرداخت وام ودیعه مسکن ۸۶ درصد از تعهدات خود در این زمینه را عمل کرده است ,بانک پارسیان با پرداخت ۶۹ فقره ۷۱ درصد از تعهدات خود را عملکرده است، بانک کوثر با ۱۵۸ فقره وام ۵۶ درصد تعهدات خود را عمل کرده همچنین  بانک ملل با پرداخت ۶۵ فقره وام ودیعه مسکن ۲۹ درصد از تعهدات خود را عمل کرده است, بانک اقتصاد نوین با ۱۳۶ فقره ۲۵درصد از تعهدات خود را عمل کرده است و بانک آینده با ۲۰۱ فقره وام  ۲۳ درصد از تعهدات خود عمل کرده است. بانک سامان با پرداخت ۵۶ فقره ۱۳ درصد از تعهدات خود را در این زمینه عمل کرده است. بانک پاسارگاد با پرداخت ۲۸ فقره وام به ۳ درصد از تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.


وی خاطرنشان کرد: در میان بانک  کمترین پرداخت را بانک پاسارگاد و بیشترین پرداخت را بانک ملی داشته است.

فرماندار قم تأکید کرد: از بانک هایی که هنوز به صورت کامل به تعهدات خود در زمینه پرداخت وام ودیعه مسکن عمل نکردند انتظار می رود در این شرایط به کمک مردم بیایند و هرچه زودتر تعهدات خود را عمل کند البته تا الان تعداد قابل توجهی وام ودیعه مسکن پرداخت شده است و در مجموع حدود 6565فقره وام با میزان تعهد 61 درصد عمل شده است.


وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها  تعهدات خود در پرداخت وام ودیعه مسکن را به خوبی عمل نکردند آیا اهرم فشاری وجود دارد تا این بانک ها پرداخت وام را تسهیل  ببخشند؟ گفت: بله بالاخره عملکرد این بانک ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد همچنین وقتی این مسائل رسانه‌ای شود افکار عمومی نسبت به سرمایه گذاری در بانک هایی که در مقاطع حساس به کمک مردم می آیند اقبال نشان می دهند مردم ما قدرشناس هستند و انتظار دارند که در مقاطع حساس که دچار مشکل شده اند بانک‌ها دست آن‌ها را بگیرند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این بانک‌ها هم به کمک مردم بیایند و تلاششان را برای پرداخت وام ودیعه مسکن بیشتر کند.

فرماندار قم اضافه کرد:  از ۱۱ هزار و ۳۱۲ متقاضی وام ودیعه مسکن در قم  به 6565 نفر معادل 61 درصد وام پرداخت‌شده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه