اخبار داغ

پژوهشگر فضای مجازی مطرح کرد؛

مشکلات داخلی فیسبوک پشت پرده آن را نشان می‌دهد/ دسته بندی اطلاعات افراد مهمترین حربه رسانه‌ای دشمن است

مشکلات داخلی فیسبوک پشت پرده آن را نشان می‌دهد/ دسته بندی اطلاعات افراد مهمترین حربه رسانه‌ای دشمن است
سید محمد جواد شیخ الاسلامی گفت: فیسبوک با سرویس‌های متعدد خود سعی در جمع آوری و دسته بندی اطلاعات شخصی افراد نموده و می خواهد با ایجاد بانک اطلاعاتی از عقاید، نگرش ها، باورها، ارزش ها و... به تحلیل مخاطبین بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متخصص و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در جریان قطع سرویس های متصل به فیسبوک مانند اینستاگرام و واتساپ در خبرها آمده بود که از ورود کارکنان به داخل شرکت ممانعت می شود این یعنی خراب کاری و هک از بیرون نبوده بلکه مشکلی درون سازمانی رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
سید محمد جواد شریف شیخ الاسلامی ادامه داد: البته مباحثی در خصوص افشاگری هاوگن مطرح می شود که چیز جدیدی نیست چرا که قبل تر "ادوارد اسنودن" گوشه ای از این موضوعات را توسط اسنادی که از NSA آورده بود به اطلاع عموم جامعه رساند و در چند پرونده نیز فیسبوک به علت در اختیار قرار دادن اطلاعات مخاطبین خود محکوم شد.
,
 
,
وی افزود: فیسبوک با سرویس‌های متعدد خود سعی در جمع آوری و دسته بندی اطلاعات شخصی افراد نموده و می خواهد با ایجاد بانک اطلاعاتی از عقاید، نگرش ها، باورها، ارزش ها و... به تحلیل مخاطبین بپردازد.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: این تحلیل‌ها و دسته بندی ها بازاری برای این شرکت جهت هدایت و اثر بخشی بر مخاطبان ایجاد می کند این بازار تاثیر گذاری مورد مطالبه جریان های سیاسی، اجتماعی و حتی شرکت های فروش کالاها است تا بتوانند پیام خود را در قالب مورد توجه مخاطب بسته بندی نموده و برایش ارسال کند به شکلی که مخاطب با هر گرایش و اعتقاداتی پیام مناسب خود را دریافت نموده و حرکتی در راستای درخواست مشتری شرکت فیسبوک انجام دهد.
,

شیخ الاسلامی گفت: به عبارت دیگر این شرکت سعی دارد با شناسایی شخصی ترین مسائل مخاطبین خود، آنها را خود بشناسد تا بتواند از آنها برده هایی در مسیر اجرای خواست های مشتریان خود بسازد.
,
,
 
,
وی ادامه داد: مهندسی اجتماعی صورت گرفته در سرویس‌های فیسبوک که به جمع آوری، شناسایی و تحلیل شخصیت افراد منتج می شود موید این خبرها است که در نتیجه فیسبوک را بنگاهی برای فروش مخاطبان خود به عنوان برده برای امیال مشتریانی است که پول بیشتری به این شرکت دهند.
,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: چقدر فیسبوک جریانش شبیه داستان پینوکیو است زمانی که به شهربازی می رود جهت تفریح، جایی که هم چیزش مجانی است اما در آخر تبدیل به خرهایی می شوند که توسط صاحب این شهربازی به فروش می رسند.
,
 
,
شیخ الاسلامی گفت: نبود سیاست های حکمرانی صحیح در فضای مجازی داخلی باعث ایجاد بستر استفاده این چنین سرویس‌های خارجی از مخاطبان ایرانی است.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امید است در دولت جدید این مشکلات با توجه به نیازهای حقیقی کاربران و تدبیر صحیح مرتفع شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه