اخبار داغ

معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

مصرف ۸۵ درصد مشترکان خانگی در قالب الگوی مصرف / بیشترین رقم قبض‌ها برای کمتر از ۳ درصد مشترکان خانگی

مصرف ۸۵ درصد مشترکان خانگی در قالب الگوی مصرف / بیشترین رقم قبض‌ها برای کمتر از ۳ درصد مشترکان خانگی
معاون برق و انرژی وزیر نیرو در خصوص قبض مشترکان برق، گفت: مصرف ۸۵ درصد مشترکان خانگی تا ۳۰۰ کیلووات ساعت بوده و بخش عمده‌ای از این تعداد در قالب الگوی مصرف، برق مصرف کرده‌اند و برای این گروه از مشترکان فقط ۷ درصد افزایش سالانه بر اساس مصوبه دولت اعمال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون حایری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو ضمن اشاره به ۲۲ میلیون مشترک خانگی صنعت برق اظهار کرد: از مجموع این تعداد مشترک خانگی کمتر از ۳ درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو، مصرف داشته و بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه مصوب مجلس به‌صورت غیر یارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: از مجموع حدود ۲۲ میلیون مشترک خانگی و از آبان سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک که مصرف آنها زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت بوده مشمول تخفیف صد درصدی شده‌اند.
,
 
,
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه مشترکانی که در یک دوره دو ماهه بین ۳۰۰ و ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کردند، اضافه کرد: این دسته حدود ۱۲ درصد کل مشترکان هستند که آنها علاوه بر افزایش سالانه ۷ درصد تعرفه، مشمول ۱۶ درصد افزایش به دلیل مصرف بالاتر از الگو شده‌اند.
,
 
,
وی با بیان اینکه بیشترین رقم قبض‌ها برای دسته‌ای از مشترکان خانگی که بسیار پرمصرف هستند صادر شده است، گفت: این دسته از مشترکان کمتر از ۳ درصد مشترکان معادل ۸۵۰ هزار مشترک را شامل می‌شود که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته‌اند. بهای برق این دسته از مشترکان نیز بر اساس قانون بودجه به‌صورت غیر یارانه‌ای و بر اساس الگوی افزایش پلکانی تعیین می‌شود؛ بنابراین فقط برای میزان مازاد از دو برابر الگوی مصرف، بر اساس نرخ غیر یارانه‌ای برق محاسبه می‌‌شود.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه