اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

۶۵ از درصد فاضلاب تصفیه نشده کرمانشاه وارد رودخانه قره‌سو می‌شود

۶۵ از درصد فاضلاب تصفیه نشده کرمانشاه وارد رودخانه قره‌سو می‌شود
فریدون یاوری گفت: متاسفانه حدود ۶۵ درصد فاضلاب کرمانشاه به صورت خام و بدون تصفیه به رودخانه قره سو می ریزد این در حالی است که ورود هرگونه فاضلاب خام خارج از استانداردهای مورد نظر سازمان محیط زیست به عرصه محیط زیست غیرقانونی است و به هیچ وجه مورد تایید سازمان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص اهمیت تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه اظهار داشت: فاز اول این پروژه از چندین سال قبل مجوز محیط زیست را دریافت کرد و در حال حاضر فعال است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: متاسفانه تنها ۳۵ درصد فاضلاب کلانشهر کرمانشاه ‌اکنون تصفیه می‌شود و مابقی به رودخانه‌ قره‌سو ریخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه حدود ۶۵ درصد فاضلاب کرمانشاه به صورت خام و بدون تصفیه به رودخانه قره سو می ریزد این در حالی است که ورود هرگونه فاضلاب خام خارج از استانداردهای مورد نظر سازمان محیط زیست به عرصه محیط زیست غیرقانونی است و به هیچ وجه مورد تایید سازمان نیست.

یاوری بیان داشت: البته اعتباری که برای انجام این پروژه در نظر گرفته شده بسیار کم است لذا مکاتبات لازم جهت افزایش این اعتبار صورت گرفته و امیدوارم امسال بخشی از آن را جذب کنیم.

وی راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه از نظر محیط زیست و بهداشت را امری ضروری و لازم دانست و گفت: امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه اقدام شود چرا که این پروژه در راستای حفظ محیط زیست به خصوص حفظ سلامت رودخانه قره سو بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه