اخبار داغ

انحلال چهارمین دوره پارلمان عراق

انحلال چهارمین دوره پارلمان عراق
چهارمین دوره پارلمان عراق بنا بر مصوبه قانونی 31 مارس گذشته، برای برگزاری انتخابات زودهنگام، از امروز منحل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز (پنجشنبه، ۷ اکتبر)، چهارمین دوره پارلمان عراق از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و سقوط رژیم صدام، به پایان خواهد رسید. این پارلمان که سوم سپتامبر ۲۰۱۸ به ریاست «محمد الحلبوسی» فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بیش از ۱۵۰ نشست برگزار کرده، امروز رسما به پایان می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«طارق حرب» حقوقدان عراقی تاکید کرد که پارلمان این کشور، در پایان ساعات رسمی امروز، منحل می‌شود و دولت کنونی نیز به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد.

,

وی در گفت‌وگو با «السومریه» تصریح کرد که با توجه به صدور مصوبه انحلال مجلس در هفتم ماه جاری اکتبر،  مجلس نمایندگان در پایان ساعت رسمی کار امروز منحل می‌شود و اعضای آن جایگاه خود به عنوان عضو پارلمان را از دست می‌دهند و به شهروندان معمولی بدون تخصیص امتیاز یا مصونیت قانونی، تبدیل خواهند شد.

, السومریه,

«محمود الزجراوی» نماینده پارلمان عراق نیز گفت که اعلام انحلال پارلمان عراق بر اساس قانون اساسی، نیازی به برگزاری نشست پارلمانی ندارد و قانونا این پارلمان منحل خواهد شد.

,

دوره چهارم پارلمان عراق به اعتقاد بسیاری از نمایندگان و سیاستمداران عراقی، به دلیل بحران‌های سیاسی و امنیتی که این کشور در طی سه سال گذشته با آن روبرو بود، نتوانست موفقیت‌ها و دستاوردهای ویژه‌ای داشته باشد.

,

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، با بازنشر مصوبه مجلس در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ انحلال مجلس عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد.

,

در ۳۱ مارس گذشته، دوسوم نمایندگان پارلمانی طی نشستی ویژه به انحلال پارلمان در هفتم اکتبر جاری برای زمینه‌سازی به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام در دهم اکتبر، رای دادند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه