اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

لطف و عنایت امام رضا(ع) نسبت به شیعیان

لطف و عنایت امام رضا(ع) نسبت به شیعیان
حجت الاسلام پیریایی گفت: لطف امام رضا(ع) به شیعیان عالمگیر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: لطف امام رضا(ع) به شیعیان و ارادتمندان به حدی است که عالمگیر شده و بسیاری از شیعیان، ارادتمند امام رئوف و مهربانی هستند که در مشهدالرضا به عنوان یکی از افتخارات ایرانیان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: روایت شده که در نزدیکی شهر توس صدای گریه و ضجه می آمد، امام رضا(ع) به همراه یارانش نزدیک شدند که دیدند مردی فوت کرده و مراسم تشییع وی در حال برگزاری است، امام رضا(ع) جلو رفتند و در این مراسم شرکت کردند و جنازه را بغل کرده و به خاک سپردند، از حضرت سوال شد که آیا این شخص را می شناختید؟ فرمودند این مرد از شیعیان ما بود و ما از احوال همه شیعیانمان با خبریم.

,

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امام رضا(ع) به گونه ای خاص شیعیان را دوست دارند و حرم مطهر امام هشتم در مشهد مقدس، مامنی برای ارادتمندان و شیعیانی است که از راه های دور و نزدیک راهی حرم شده و ارادت خود را نشان می دهند.

,

حجت الاسلام پیریایی با اشاره به صفات امام رضا(ع) عنوان کرد: علم و درایت امام هشتم به اندازه ای بود که زبانزد خاص و عام بودند، صفات شخصیتی حضرت رضا(ع) بهترین الگو برای شیعیان و ارادتمندانی است که در این مسیر حرکت می کنند.

,

وی بیان کرد: روزی از امام رضا(ع) سوال شد که نهایت ادب چیست؟ حضرت فرمودند: نهایت ادب این است که هر کسی را که دیدید، بگویی از من بهتر است و تواضع و فروتنی امام رضا(ع) به حدی است که می توان با تاسی از این امام مهربانی به یک زندگی موفق و سعادتمند دست یافت.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه