اخبار داغ

به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع)صورت گرفت:

برپایی مراسم عزاداری و سوگواری شهادت ثامن الحجج(ع) در لنده+تصاویر

برپایی مراسم عزاداری و سوگواری شهادت ثامن الحجج(ع) در لنده+تصاویر
همزمان28صفر سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) مردم متدین شهرستان لنده با راه اندازی دسته عزا در سوگ امام رضا (ع)به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس ، همزمان28صفر سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) مردم متدین شهرستان لنده با راه اندازی دسته عزا و مداحی به سوگ امام رضا (ع) نشستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

عزاداران مسیر خیابان های امام خمینی(ره) تا خیابان مصلی نماز جمعه را طی و پس از حضور در مصلی نماز جمعه به اقامه عزا پرداختند.

,

 

,

در این مراسم خطبه شهادت امام هشتم (ع) قرائت و ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

,

کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد صاحب الزمان(عج) نیزبا برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) نیز پزیرایی کردند.

,

در این مراسم حجت الاسلام محمودی اصل به بررسی ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امام رضا (ع) مظهر رحمت الهی بودند، جلوه‌های عینی این رحمت در سیره رفتاری ایشان کاملاً مشهود بود.

,

وی افزود: امام هشتم به سبب داشتن خصوصیات اخلاقی شایسته محبوب دل‌های مردم اعم از شیعه و سنی شده بود همین محبوبیت تاجایی پیش رفت که مامون نقشه‌های خود را که در راستای تخریب شخصیت امام رضا (ع) طراحی کرده بود نقش بر آب دید و عاقبت با توجه به اوج‌گیری احساسات مذهبی به نفع امام رضا (ع) با دسیسه چینی، حضرت را مسموم و به شهادت رساند.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه