اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد؛

عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر

عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در کانون می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به صورت رایگان، عضو کانون شده و از فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در سطح استان بهره‌مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 16 مهر، روز ملی کودک و آغاز هفته کودک اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی برای هفته کودک، پیش‌بینی شده که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» است، خاطرنشان کرد: «کودک، صلح، بازی و نشاط» ، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده و مهارت‌های زندگی»، «امنیت، بهداشت و سلامتی»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، « هویت، میراث طبیعی و فرهنگی»، «رسانه و فناوری‎های نوین»  نیز عناوین روزهای هفته کودک از 16 تا 22 مهر هستند.

,

نوری با بیان اینکه ۱۸ عنوان برنامه در ۱۷ مرکز کانون در سطح استان در هفته کودک اجرا می‌شود، افزود: نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی با مشارکت کارشناسان نیروی انتظامی برای مربیان و کارشناسان کانون، فراخوان چتری برای من در موضوع آسیب‌های اجتماعی و در قالب عکس، شعر، داستان، قطعه پادکست، حضور در صدا و سیما و تبیین برنامه‌های حوزه کودک، برگزاری مراسم بادبادک‌پَرانی و اجرای برنامه‌های نقاشی و اوریگامی، برگزاری کارگاه بادبادک‌سازی، حضور کتابرسان سیار در روستای دیرج، حضور کتابرسان سیار در مجتمع پردیسان و پخش انیمیشن‌های کانونی، برگزاری 52 کارگاه تخصصی، دیدار با فرزندان شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه‌های این هفته است.

,

وی ادامه داد: همچنین 14 عنوان کتاب تالیف‌شده به همراه مستند و قطعه موسیقی تولید شده برای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

,

*‌ عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون طی روزهای 16 و 17 مهر

, *‌ عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون طی روزهای 16 و 17 مهر,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری طی هفته ملی کودک خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت در کانون می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر به صورت رایگان، عضو کانون شده و از فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون در سطح استان بهره‌مند شوند.

,

*‌ اهدای تندیس کودک به خانواده شهید لندی

, *‌ اهدای تندیس کودک به خانواده شهید لندی,

نوری اظهار داشت: اهدای تندیس «آینده ساختنی است» به خانواده شهید لندی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ملی کودک است.

,

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته ملی کودک، برنامه هماهنگ ساعت کودکی در ساعت ۱۸ روز شنبه (17 مهر) در زنجان اجرا می‌شود.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: با توجه به اینکه معمولاً ساعت ۱۸ از شلوغ‌ترین ساعات حضور کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، امسال به دلیل شرایط کرونایی، شانس برگزاری بسیاری از برنامه‌های ویژه کودکان به شکل حضوری وجود ندارد اما می‌توان از همین شلوغی و حجم حضور در فضای مجازی در این ساعت استفاده کرد و ترافیک دومین روز از هفته‌ ملی کودک را به نام کودکان تغییر داد.

,

وی با بیان اینکه ساعت کودکی، بهانه‌ای برای یک دعوت عمومی از دست‌اندرکاران وعلاقه‌مندان کودکان و نوجوانان از نویسندگان و اهالی تئاتر تا مربیان و معلمان از اعضای نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر تا فعالان رسانه‌ای است، تصریح کرد: در همین راستا از نویسندگان، مترجمان و شاعران، تصویرگران کتاب کودک و نوجوان دعوت می‌کنیم تا در این ساعت با اجرای برنامه‌ای زنده با مخاطبان صفحات خود درباره کودکی، سخن بگویند.

,

نوری ابراز کرد: از همه فرهیختگان دعوت می‌کنیم درباره‌ آثار خود حرف بزنند، کتاب کودک معرفی کنند و یک ساعت را به نام و یاد مخاطبان خویش اختصاص دهند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: از مربیان کودک، معلمان و آموزش‌دهندگان این گروه سنی دعوت می‌شود که در ساعت ۱۸ روز شنبه با اجرای برنامه‌ای زنده با توجه به موضوع مورد علاقه و نیز تخصص خود، ساعتی را به گفت‌وگو با والدین بچه‌های ایرانی بگذرانند.

,

وی خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی دعوت نیز دعوت می‌شود با پیوستن به ساعت کودکی و معرفی هشتگ #ساعت_کودکی به مخاطبان خویش، آنان را به حضور در این برنامه‌های پخش زنده (live) که اخبار آن در اغلب صفحات کانون پرورش فکری استانی و نیز صفحات شخصی درج می‌شود، ترغیب کرده و در اطلاع‌رسانی این حرکت همراهی کنند.

,

نوری تصریح کرد: پرسش و پاسخ با عموم مخاطبان با محوریت کودکان، قصه‌گویی و نقالی، آموزش روش‌های ساده قصه‌گویی و نقالی برای والدین، معرفی کتاب، داستان‌خوانی و شعرخوانی از موضوعات محوری پیشنهادی برای طرح در ساعت کودکی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه