اخبار داغ

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تشریح کرد:

آخرین وضعیت اعطای «گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای» به معلمان

آخرین وضعیت اعطای «گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای» به معلمان
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیین نامه اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده اما هنوز شیوه نامه اجرایی آن به تصویب نرسیده است گفت: برخورداری از صلاحیت حرفه ای یکی از عوامل رتبه بندی معلمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود امانی طهرانی، درباره اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: اصل موضوع یعنی اینکه معلمان باید گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و قطعیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: این موضوع که برخورداری از صلاحیت حرفه‌ای یکی از عوامل رتبه بندی معلمان است نیز درست است، اما هنوز شیوه نامه اجرایی آن نهایی نشده است.
,
 
,
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قاعدتا باید شیوه نامه اجرایی اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان تدوین شود و به رتبه بندی مرتبط شده و به اجرا دربیاید گفت: امید است با مصوبات مربوطه، طی یک بازه زمانی چهارساله شاهد ارتقای کیفی نظام نگهداشت معلمان باشیم.
,
 
,
به گفته وی این آیین نامه در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، زیرنظام تربیت ‌معلم و تأمین منابع ‌انسانی و بر اساس تبصره ۵ ماده واحده «نحوه جذب منابع ‌انسانی در مشاغل ‌آموزشی ‌تربیتی» مصوب جلسه۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ تهیه و تدوین شده است. وزارت آموزش ‌و پرورش موظف‌ است تمام منابع ‌انسانی مورد نیاز خود در مشاغل ‌آموزشی‌ تربیتی را پس از حصول اطمینان از دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی بر اساس مفاد این آیین‌نامه به کار گیرد.
,
 
,
امانی طهرانی پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس یکی از مواد این آئین نامه، برای ارائه خدمات آموزشی ‌تربیتی حضوری و غیرحضوری در مدارس، مراکز و مؤسسات آموزشی ‌تربیتی، اعم از دولتی و غیر دولتی و ارائه خدمات آموزشی خصوصی، علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی، مشروط به داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی است. تمامی مشاغل ‌آموزشی ‌تربیتی اعم از معلم، مدیر، معاون، هنرآموز، استادکار، مربی امورتربیتی، مشاور، مراقب سلامت(مربی بهداشت) در چارچوب نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای، مشمول این آیین‌نامه هستند.
,
 
,
همچنین بر اساس مفاد این آیین نامه، پذیرفته‌شدگان که از مسیرهای مختلف جذب می شوند و شاغلین، موظف اند در فرآیند ارزشیابی صلاحیت معلمی شرکت کرده و برابر مقررات، گواهینامه صلاحیت معلمی جهت ورود و استمرار خدمت در آموزش ‌و پرورش را دریافت کنند.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه