اخبار داغ

نقطه عطفی در تولید؛

وقتی البرز با راه اندازی اولین مرکز مشاغل خانگی کشور، کارآفرینی کرد/ هنر ایرانی برای ۲ هزار و ۵۰۰ تولید کننده در استان نان و آب شد

وقتی البرز با راه اندازی اولین مرکز مشاغل خانگی کشور، کارآفرینی کرد/ هنر ایرانی برای ۲ هزار و ۵۰۰ تولید کننده در استان نان و آب شد
این روزها نخستین نمایشگاه و فروشگاه محصولات مشاغل خانگی استان البرز در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی فعالیت خود را آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها نخستین نمایشگاه و فروشگاه محصولات مشاغل خانگی استان البرز در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
شادمهر مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این مجموعه در ۳ بخش خدمات، صنعت و کشاورزی راه اندازی شده است.
,
 
,
, ,
 
,
وی ادامه می دهد: ۲۰ غرفه فروشگاهی و ۱۴ غرفه نمایشگاهی در مجموعه مذکور فعالیت می کنند که متشکل از کلاس های آموزشی، مرکز مشاوره و صنایع دستی البرز خواهد بود.
,
 
,
این مجموعه شامل نمایشگاه، فروشگاه، کلاس آموزشی و مرکز مشاوره است، از قلم زنی که تولید مرکز آموزش صنایع دستی البرز تا آموزش این هنر ایرانی را می توان در آن دید.
,
 
,
, ,
 
,
یکی از تولیدکننده ها به خبرنگار تیتریک می گوید؛ این نمایشگاه رابطه ای بدون واسطه را بین خریدار و ما به عنوان فروشنده ایجاد کرده است و آنها اجناس را با قیمت مناسب تهیه می کنند.
,
 
,
خانمی که برای خرید به این فروشگاه آمده است هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این مجموعه باعث آشنایی بیشتر مردم با مشاغل خانگی می شود و فرهنگ ترویج هنر ایرانی را ارتقا می دهد.
,
 
,
, ,
 
,
یک تولید کننده عسل در این مجموعه به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این فروشگاه نقطه عطفی در تولید و معرفی نتوانمندی های داخلی به مردم است است چرا که مشاغل خانگی مغفول مانده بود.
,
 
,
و اما در راستای اجرای الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی و با هدف تکمیل زنجیره تامین و اتصال به بازار این مجموعه کار خود را آغاز کرده است تا قدمی در راستای بهبود تولید بومی باشد.
,
 
,
, ,
 
,
قرار است در اجرای طرح ملی توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در کشور تحت پوشش قرار گیرند که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر در البرز از این شرایط بهرمند خواهند شد.
,
 
,
همچنین سهم اشتغال خانگی از کل اشتغال کشور حدود ۲.۶ درصد است، در نتیجه در شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، استقبال از مشاغل خانگی بیشتر شده است.
,
 
,
, ,
 
,
این نمایشگاه به صورت دائمی در استان البرز فعالیت می کند و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ از این مجموعه که برای ترویج فرهنگ کارآفرینی را اندازی شده بازدید کنند.
,
 
,
گفتنی است این بازارچه در کرج، حد فاصل ۴۵  متری گلشهر و کلینیک تامین اجتماعی شعبه ۲ کرج (حصارک)، خیابان برزنت، مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی قرار دارد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه