اخبار داغ

آزادی قره باغ، یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اخیر آذربایجان هوشمندانه بود

آزادی قره باغ، یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اخیر آذربایجان هوشمندانه بود
جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده در مورد امنیت مرزهای جغرافیایی خود با هیچ‌کس مصامحه و شوخی ندارد و حضور صهیونست ها در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در حالیکه تحرکات اخیر نیروهای آذربایجان در مناطق مرزی شمال غرب ایران و ارمنستان و متوقف کردن کامیون ها و توقیف راننده های ایرانی موجب خشم و نگرانی بسیاری از ملت ایران شد اما زمزمه های حضور گروه های تروریستی و صهیونیستی در قفقاز روی دیگر این ماجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده در مورد امنیت مرزهای جغرافیایی خود با هیچ‌کس مصامحه و شوخی ندارد و حضور صهیونست ها در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد اما جمهوری آذربایجان با چراغ سبز نشان دادن به حضور نظامی رژیم اشغالگر موجبات زیر سوال رفتن رابطه تاریخی خود با ایران را فراهم کرده و مورد خشم مقامات جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌است.

,

جمهوری اسلامی اما درقبال این اتفاقات با اتخاذ موضع حکیمانه اقتدار و عقلانیت توسط رهبر معظم و دیگر مقامات به سمت آرام شدن وضعیت و گفت‌و‌گوی عاقلانه پیش‌رفته و در کنار آن کم کاری های آذربایجان در حمل‌ و‌ نقل و ترانزیت را در توافقی معنادار با ارمنستان جبران کرد.

,

* جمهوری اسلامی ایران اولین کشور در طول تاریخ معاصر است که بر علیه منافع آمریکا اقدام‌ نظامی و عملی انجام داده است

, * جمهوری اسلامی ایران اولین کشور در طول تاریخ معاصر است که بر علیه منافع آمریکا اقدام‌ نظامی و عملی انجام داده است, * جمهوری اسلامی ایران اولین کشور در طول تاریخ معاصر است که بر علیه منافع آمریکا اقدام‌ نظامی و عملی انجام داده است,

محمود عباس زاده در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ جمهوری اسلامی ایران را در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا بویژه در حوزه‌ نظامی دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که در طول تاریخ معاصر بر علیه منافع آمریکا اقدام‌ نظامی و عملی کرده که هیچ ابرقدرتی چنین کاری را تا به حال نکرده است ولی جمهوری اسلامی ایران موفق به انجام آن شده است، بارزترین نمونه آن مورد اصابت قرار دادن پایگاه عین الاسد در عراق به تلافی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران اراده کرد و کشتی‌های نفتی خود را برای ونزوئلا در آن مسیر طولانی ارسال کرد و این در مقابل تهدیدهای آمریکا بود، اخیرا نیز پهلو گرفتن کشتی‌های پر از بنزین جمهوری اسلامی در کنار سواحل کشور لبنان را شاهد بودیم، ما تنها کشوری هستیم که در مقابل آمریکا اقدام متقابل و عملی کرده‌ایم در واقع  ایران نه تنها قدرتمندترین کشور منطقه بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است که هرجا وارد شده نتیجه‌ آن پیروزی بوده است.

,

 * آزادی قره باغ، یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

,  * آزادی قره باغ، یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است,  * آزادی قره باغ، یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است,

وی ادامه داد همانگونه که در لبنان و سوریه وارد شدیم پیروز بودیم، در جنگ با داعش که یک جنگ نیابتی از طرف غرب در برابر جهان اسلام بود جمهوری اسلامی وارد شد و کار را تمام کرد، الان این کشورها می‌خواهند تلافی شکست‌های خود را با ایجاد مشکل در شمال‌غرب کشورمان جبران کنند و به نوعی ایران را سرگرم کنند. بعضی از کشورها هم از سر غفلت یا جاه طلبی و یا از سر هماهنگی با رژیم صهیونیستی در قفقاز حضور پیدا کرده و تحرکاتی را انجام دادند، خط قرمز ما در قفقاز مشخص است‌؛ یکی‌ از آن‌ها آزادی سرزمین‌های قره‌باغ است،

,

نماینده مردم مشکین شهر در‌ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته این موضوع در بالاترین سطح مقامات کشوری توسط رهبر معظم انقلاب تکرار شد. مردم ایران در جنگ قره‌باغ در کنار مردم آذربایجان قرار گرفتند و این یک امر بدیهی است، آن زمان هم ما اعلام کردیم که راضی نیستیم و اجازه هم نمی‌دهیم که تغییر ژئوپلیتیکی در منطقه اتفاق بیفتد، ضمن اینکه مرزهای قانونی کشورهای همسایه باید حفظ شود.

,

عباس زاده در ادامه پیرامون سیاست اتخاذ شده توسط جمهوری اسلامی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران این ماجراجویی‌ها را برنمی‌تابد و از این به بعد هم بخواهند دست از پا خطا کنند با حضور و اراده ایران موفق نخواهند شد، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که برای حفظ امنیت خود بیگانگان را به عنوان پشتیبان انتخاب کرده‌اند پشیمان می‌شوند و سیلی می‌خورند، این سیلی از بیگانگان و ملت خودشان و تاریخ خواهد بود، این نیز نکته‌ای بود که مقام معظم رهبری به جا و به حق بیان فرمودند، امیدواریم بازیگران منطقه‌ای سر عقل آمده و دست از توهمات تاریخی خود بردارند چرا که اگر قرار است مباحث تاریخی باز بشود آنها بدهکار شده و ضرر می‌کنند لذا بیشتر از این به افراد توصیه می‌شود که دست از ماجراجویی برداشته و جاه طلبی پیشه نکنند.

,

 

,

, ,

 * سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اخیر آذربایجان هوشمندانه و مبتنی بر عقلانیت و آرامش است

,  * سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اخیر آذربایجان هوشمندانه و مبتنی بر عقلانیت و آرامش است,  * سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات اخیر آذربایجان هوشمندانه و مبتنی بر عقلانیت و آرامش است,

رحمت‌الله فیروزی آبادی،نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با صاحب‌نیوز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد تنش با همسایگان خود و کسانی‌ که با مردم آن‌ها دوست هستند نیست اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌خواهند ایران آرام باشد و از هر طرف که بتوانند به ایران ضربه می زنند، به هر حال صهیونیست ها و عوامل آن‌ها در اطراف ما هستند که با دستاویز قراردادن برخی مسائل به دنبال ماجراجویی هستند، این ها هم بخشی از توطئه های جاسوسی مستکبرین و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی افزود: قطعا ایران سیاست آرامی خواهد داشت که البته سیاست دفاعی را پیش خواهد گرفت که اگر این ها بخواهند ورودی پیدا بکنند و یا مزاحمتی ایجاد شود، قطعا جمهوری اسلامی جبران خواهد کرد و سرزمین آنها را مورد هجوم قرار خواهد داد، به هرحال ما امیدوار هستیم که این تنش‌هایی که یک عده ایجاد کرده اند تمام بشود، ملت ها با توجه به قواعد بین المللی زندگی آسوده ای داشته باشند.

,

* جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعدی به و تغییر ژئوپلیتیکی منطقه را برنمی تابد و بی پاسخ نخواهد گذاشت

, * جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعدی به و تغییر ژئوپلیتیکی منطقه را برنمی تابد و بی پاسخ نخواهد گذاشت, * جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعدی به و تغییر ژئوپلیتیکی منطقه را برنمی تابد و بی پاسخ نخواهد گذاشت,

فیروزآبادی سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات آذربایجان را مثبت و هوشمندانه ارزیابی کرد و ادامه داد: سیاست دولت ایران مبتنی بر عقلانیت و آرامش است، البته در کنار آن نیز مقتدرانه هشدارهای لازم نیز داده شد، به نظر بنده سیاست دولت درست و بر اساس عقل و منطق بیان شده است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قطعا با کسانی که بخواهند امنیت ما را خدشه دار کنند کنار نخواهد آمد خاطرنشان کرد: هدف از رزمایش در شمال غرب کشور نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود تا به طرف مقابل خود بفهماند که ایران از مرزهای خود دفاع خواهد کرد و هیچ گونه تعدی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

,

 

,

, ,

* اسرائیل چندین سال است که در آذربایجان حضور دارد و در توسعه اقتصادی آن نقش داشته است

, * اسرائیل چندین سال است که در آذربایجان حضور دارد و در توسعه اقتصادی آن نقش داشته است, * اسرائیل چندین سال است که در آذربایجان حضور دارد و در توسعه اقتصادی آن نقش داشته است,

فریدون مجلسی، دیپلمات پیش از انقلاب اسلامی کشورمان نیز در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: آن چیزی که باعث می‌شود آذربایجانی‌ها حسابشان را از ما جدا کنند، این است که گرچه مردم آن‌ها شیعه مذهب هستند ولی تابع جمهوری اسلامی نیستند، بنابراین روی شیعه بودن مردم نمی‌توان حساب باز کرد، البته ممکن است چند درصدی این گونه باشند.

,

وی افزود: دوم اینکه اسرائیل چندین سال است که در آن جا حضور دارد و در توسعه اقتصادی کشور فقیر آذربایجان و تبدیل آن به یک کشور ثروتمند و موفق کنونی نقش داشته است. تسلیحات نظامی به آن‌ها فروخته است کسانی که نگران توسعه تشیع ایرانی در آذربایجان و نگران استقلال آنها بودند را به نوعی حمایت کردند، سوم آنکه منافع جمهوری آذربایجان اقتضا می‌کند که خریدار اصلی خود یعنی اسرائیل را حفظ کند و راجع به اسرائیل همانند ایران فکر نمی‌کنند آنها مرز مشترک و اختلافی با هم ندارند. نوع اختلافات ایران با اسرائیل ایدئولوژیک است که دولت آذربایجان بدان اعتقاد ندارد.

,

مجلسی در ادامه مدعی شد: تحلیل ها و گفتگوها را می‌خوانم، نظر آن‌ها این است که جمهوری اسلامی با به تعطیلی و تاخیر کشاندن مذاکرات وین و شانه خالی کردن از زیر بار تعهدات برجامی مایل است وقت بیشتری بخرد تا به بمب هسته‌ای دست پیدا بکند، تا با دست پرتری در هر گونه مذاکرات بین المللی امتیازاتی بگیرد، به همین دلیل این موضع را به کشورهای منطقه نیز تحمیل کرده‌اند و بعد خصومت ایران در قالب حمایت از گروه‌های شورشی که در سوریه و یمن در مقابل با عربستان دارد و هم اکنون خودش در حال اصلاح رابطه با کشورهای عرب است، این مسائل باعث شده که حلقه‌ محاصره تنگ‌تر شود و نهایت آن نیز جلوگیری از توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

,

مجلسی اضافه کرد: ترکیه نزدیک ترین کشور در بین کشورهای دوست و همکار با اروپا در منطقه است که عضوی از ناتو هم به شمار می رود و جمهوری آذربایجان به جای آنکه اتحاد ویژه‌ای با ایران داشته باشد با ترکیه اتحاد ویژه‌ای دارد، این در حالی است که ما در ایران آنها را از خود جدا نمی‌دانیم و بعضی سیاست‌ها در تلاش برای بهره‌مندی از مذهب شیعه مردم آذربایجان است ولی دولت سکولار آذبایجان آنها را نگران کرده است.

,

آن‌ها هم مایل به روابط با ایران و هم مایل به از سرگیری مذاکرات در جبهه گیری‌های جهانی هستند. آن هم بیشتر از این برای مذاکرات به قصد رسیدن به اهداف مورد قبول جهان غرب معطل نخواهند شد، پس سیاست‌هایی را آغاز خواهند کرد و ما باید آثار آن را بدانیم.

,

وی افزود: به نفع آنها است که عربستان با ایران در صلح و روابط تجاری باشد و مذاکرات صلح را باز می‌کنند و از سوی دیگر در این محاصره شرکت دارند تا از هر طریقی که برای جمهوری اسلامی به مصلحت باشد و بخواهند از آن طریق مقابله کنند به آن سمت بروند.‌

,

*****************

, *****************, *****************,

به گزارش صاحب نیوز، نشان دادن اقتدار ایران به آمریکا و صهیونیست ها که به دنبال ماجراجویی در منطقه هستند امری بدیهی و لازم است اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود که این اقدام جمهوری اسلامی ایران را با اهداف خاص همراه می‌دانند و مقصر بالا گرفتن اختلافات را ایران می‌دانند، حال آن‌که شروع این اتفاقات از سمت آذربایجان و دولت های پشت پرده بوده و ایران با نشان دادن اقتدار خود به دنبال پیشگیری از هرگونه اقدام بی‌خردانه آن‌ها است.

,

نتیجه اقدامات مقتدرانه و عاقلانه جمهوری اسلامی نیز عقب نشینی نسبی طرف مقابل از مواضع اخیر خود است که در نهایت نقش بر آب شدن نقشه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه از سمت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال ایجاد درگیری آن‌هم در همسایگی خود نبوده و نیست اما در برابر اقدامات ماجراجویانه برخی در منطقه ساکت نخواهد بود و از امنیت خود به هر نحوی محافظت خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه