اخبار داغ

دو روزنامه‌نگار روس و فیلیپینی برنده جایزه صلح نوبل شدند

دو روزنامه‌نگار روس و فیلیپینی برنده جایزه صلح نوبل شدند
جایزه صلح نوبل به دو روزنامه‌نگار غرب‌گرای فیلیپینی-آمریکایی و روس تعلق گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز جمعه اسامی برندگان جایزه صلح نوبل از سوی مقر این نهاد در نروژ اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این جایزه به «ماریا ریسا» روزنامه‌نگار تحقیقی فیلیپینی-آمریکایی و «دمیتری مرادوف» روزنامه‌نگار اهل روسیه بابت «تلاش برای حراست از آزادی بیان که پیش شرط دموکراسی و صلح پایدار است» اختصاص یافت.
,
 
,
جوایز نوبل هر سال توسط مقر این موسسه در سوئد در زمینه علوم مختلف اهدا می‌شود. با این حال مسئولیت اهدای جوایز صلح نوبل با مقر این سازمان در اسلو است.
,
 
,
به‌طور معمول جایزه صلح نوبل، با جهت‌گیری‌های سیاسی و در حمایت از چهره‌های غرب‌گرا اهدا می‌شود.
,
 
,
مرادوف یکی از بنیان‌گذاران روزنامه منتقد روسی «نوواجا گازتا» است و به ادعای موسسه نوبل، توانسته طی سالیان طولانی «در شرایط چالش‌ برانگیز» به فعالیت خود ادامه دهد.
,
 
,
به نوشته روزنامه «تایمز» مرادوف ماه مارس (فروردین) امسال مدعی شده است دفتر روزنامه نوواجا گازتا هدف حمله شیمیایی قرار گرفته است. او بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی ادعا کرد این حمله از سوی عوامل مرتبط با کرملین انجام شده است.
,
 
,
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با اینکه مرادوف بارها به انتقاد از دولت روسیه پرداخته است، روز جمعه «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین این دستاورد را به او تبریک گفت.
,
 
,
پسکوف گفت: «به دمیتری مرادوف تبریک می‌گوییم. او به‌طور مداوم در راستای ایده‌آل‌های خودش تلاش می‌کند و خود را وقف آن‌ها کرده است. او فردی با استعداد و شجاع است».
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه