اخبار داغ

یادداشت؛

دست‌فروشان راحت طلبی که آلودگی صوتی دارند

دست‌فروشان راحت طلبی که آلودگی صوتی دارند
دست فروشانی که بر روی وانت یا ارابه های دستی اقدام به فروش در کنار خیابان ها می کنند علاوه بر ایجاد ترافیک موجب اختلال در آرامش مردم می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، این روزها وانت بارهای بسیاری کنار خیابان‌های ارومیه می‌بینیم که از شهرهای اطراف به ارومیه می آیند و در کنار خیابان و جاده توقف می‌کنند بدون واهمه جریمه به فروش میوه و تره بار مبادرت می‌ورزند که ممکن است حادثه آفرین باشد و در اثر سهل انگاری عده‌ای به تصادف اتومبیل‌ها منجر شود. جای سوال دارد که بپرسیم چرا ارگان‌های مسئول با این معضل برخورد نمی‌کنند و این وانت بارها را از کنار جاده‌ها و خیابان‌ها جمع نمی‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وانت بارهایی که به علت پارک نامناسب در کنار خیابان‌ها باعث ترافیک می‌شوند. افرادی هم که برای خرید ماشین خود را جای نامناسب می‌گذارند بر میزان ترافیک می‌افزایند. هر دو طرف در این زمینه بی مسئولیتی از خود نشان می‌دهند و باعث آلودگی صوتی می‌شوند.

,

با اینکه شهرنشینی سبک زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده است و خیلی‌ها وسایل مورد نیاز خود را یکجا از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای سطح شهر تهیه می‌کنند و قید دورگردها و دستفروشان را زده‌اند اما دورگردها از گردونه زندگی مدرن و ماشینی خارج نشده‌اند، آنها یا میوه و سبزی می‌فروشند و یا سمسار و بزار هستند که محل کسب و مغازه ثابتی ندارند و تنها سرمایه شأن یا وانت بار است و یا چرخ دستی چهارچرخ.

,

علاوه بر وانت بارها، دورگردها نیز در سطح شهر فعالیت می‌کنند تا با فروش میوه و سبزی کسب روزی کنند. آنها روزی در یک محله هستند و روزی دیگر در محله دیگر. برای آنها زمان اهمیتی ندارد و از صبح تا غروب کوچه به کوچه در حال تردد هستند تا بلکه بیشتر بفروشند و بیشتر درآمد داشته باشند.

,

برای آنها اهمیت ندارد که صدای مهیب و گاه دلخراش بلندگوی شأن باعث سلب آرامش مردم می‌شود. اگر ساعت ۳ بعد از ظهر هم باشد و مردم در حال استراحت، صدایی که در خلوتی کوچه می پیچد و آسایش همسایه‌ها را به هم می‌زند صدای بلندگوی دست فروش و ضایعات جمع کن است.

,

دود این گونه مشاغل کاذب که مزاحم استراحت و آرامش مردم شده به چشم شهروندانی می‌رود که گاه بیمارانی در خانه دارند که نیازمند آرامش‌اند یا دانش آموزانی که در ایام امتحانات و فصل کنکور مشغول مطالعه هستند.

,

وانت‌های دوره گرد در تمام ساعات شبانه روز فریادهای بی وقتشان کلافه‌کننده و آزار دهنده است. براساس قانون جرایم رانندگی، استفاده از بلندگو و نصب آن روی خودرو ممنوع است چه برسد به استفاده مکرر از آن با هدف جلب مشتری برای کسب و کار خود.

,

ساماندهی و جمع آوری این دوره گردها و وانت بارها که با فعالیت خود هم باعث سلب آرامش مردم می‌شوند و هم بر ترافیک شهری دامن می‌زنند ضروری به نظر می‌رسد و شهرداری و نیروی انتظامی باید با این معضل شهری برخورد جدی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه