اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان:

۷۰ هزار تن چغندر قند در لرستان خریداری شد

۷۰ هزار تن چغندر قند در لرستان خریداری شد
صالحیان گفت: ۷۰ هزار تن چغندر قند از کشاورزان لرستانی خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: سطح زیر کشت چغندر قند در لرستان به هفت و هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته و امسال پیش بینی می شود بالغ بر ۴۰۰ هزار تن محصول از این سطح کشت برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری شده که قیمت هر کیلو چغندر خریداری شده هزار و ۲۰۰ تومان است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کاشت چغندر از نظر اقتصادی برای کشاورزان به صرفه و سودآور است و با توجه به اینکه محصول قند و شکر از محصولات و کالاهای اساسی محسوب می شود، محصول تولیدی به صورت تضمینی خریداری می شود و به طور متوسط از هر هکتار کشت چغندر، ۶۰ تن محصول برداشت می شود.

,

وی با اشاره به کشت پاییزه در استان گفت: امسال ۳۷۸ هزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت پاییزه می رود البته کشت پاییزه کلزا به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار آغاز شده است ولی با توجه به عدم بارندگی کشت گندم و جو آغاز نشده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات پاییزه، گندم دیم ۱۹۰ هزار هکتار، گندم آبی ۴۶ هزار هکتار، جو دیم ۱۳۰ هزار هکتار و جو آبی هفت هزار و ۴۰۰ هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه