اخبار داغ

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد؛

صادرات نفتی از بنادرغرب هرمزگان ۷۳۲ درصد افزایش یافت

صادرات نفتی از بنادرغرب هرمزگان ۷۳۲ درصد افزایش یافت
عسکری نسب میزان افزایش صادرات نفتی تا نیمه مهرماه سال جاری از بنادر این استان را ۷۳۲ درصد با حجم ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار تن اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ قاسم عسکری نسب، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه میزان افزایش صادرات نفتی تا نیمه مهرماه سال جاری از بنادر این استان را ۷۳۲ درصد با حجم ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار تن اعلام و اظهار کرد: در این مدت سه میلیون و ۲۲۸ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که شاخص‌ها رشد ۳۰۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به رشد ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی با حجم بیش از ۸۶۵ هزار تن بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از پنج میلیون و ۱۷۰هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۳۰ درصدی در امر تخلیه و بارگیری هستیم.

,

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: دراین مدت نیز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای نفتی تخلیه و بارگیری شد که در این بخش مجموع شاخص‌ها رشد ۲۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

,

عسکری نسب ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا، بیش از یک میلیون و ۶۶۳ هزار تن نیز مربوط به کالاهای غیرنفتی است و در این بخش نیز ۵۴ درصد افزایش محقق شده است.

,

وی یاد آور شد: در این مدت نیز بیش از ۶۱۴ هزارتن انواع محصولات غیرنفتی در بنادر غرب استان کاپوتاژ شده که افزایش ۳۱ درصدی در این حوزه درپی داشته است.

,

کابوتاژ ( Cabotage) یا مساحله به معنی حمل و نقل کالا یا مسافران از یک نقطه در یک کشور به نقطه ای دیگر در همان کشور در شرایطی که کاربر حمل و نقل از کشور دیگری باشد را مساحله می گویند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه