اخبار داغ

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد؛

جذب۷۲هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت برای مترو و اتوبوسرانی

جذب۷۲هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت برای مترو و اتوبوسرانی
مدیرکل دفتر اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۷۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده شهرداری ها برای تامین مالی برای شهرداری ها ازطریق انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ جذب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کوشش تبار گفت: استفاده خوب شهرداری ها از اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی پروژه های شهری، نشان دهنده شکل گیری نگاه جدید اقتصاد شهری به این ابزار نوین مالی در تامین مطمئن هزینه های پروژه های زیربنایی شهری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: وزارت کشور متولی معرفی شهرداری‌ها به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای استفاده از اوراق مشارکت است که این مهم در سال ۱۳۹۹ تا ۱۰۰درصد مبلغ پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.
,
 
,
وی اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به طور ویژه پیگیر جذب این اعتبار برای شهرداری ها بود که باتوجه به تمدید مهلت جذب اوراق مشارکت تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰، رکورد بی سابقه ای در تامین مالی شهرداری ها از طریق اوراق مشارکت رقم خورد و در مجموع  ۷۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده ۱۳ شهرداری بزرگ کشور جذب شد.
,
 
,
مدیرکل دفتر اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: این میزان اعتبارات جذب شده در سال  گذشته ۴۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته است و همچنین از اولین سال ایجاد اوراق مشارکت در سال ۱۳۸۴ تاکنون، این میزان اعتبار اوراق مشارکت جذب شده بی‌نظیر بوده است.
,
 
,
کوشش تبار افزود: نتایج حاصل از فروش اوراق مشارکت بدون شک در زیربنای ایجاد رفاه و آسایش شهروندان این شهرها اقدامی ستودنی است‌ که‌ به‌ همت پیگیری مستمر خود شهرداران و تک تک مسئولین مستقیم پیگیری جذب اوراق در شهرداری های موفق انجام پذیرفت و جا دارد ازهمه عزیزانی که در به ثمرنشستن این تلاش بی وقفه مشارکت نمودند سپاسگزاری کنیم.
,
 
,
وی اضافه کرد: عملکرد بی سابقه مدیریت شهری در جذب اوراق مشارکت فصل جدیدی از اعتمادسازی به شهرداری ها در راستای بهره مندی از ابزارهای نوین مالی در حوزه اقتصاد شهری فراهم کرده  و امروز شهرداری ها در خصوص اقتصادشهری در قامتی نو نمایان شده و تحسین همه دست اندرکاران حوزه های اقتصادی کشور را با خود همراه کرده است.
,
 
,
وی ضمن قدردانی از همکاری مجموعه اعتبارات بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و دیوان محاسبات کشور در فرآیند انتشار و جذب اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ افزود: باتوجه به بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق توسط دولت، می‌توان اینطور بیان کرد  که بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به شهرداری ها از طریق اوراق مشارکت صورت پذیرفته که این امر در سال های اخیر بی نظیر بوده است.
,
 
,
کوشش تبار با بیان اینکه مبالغ طرح های اوراق مشارکت جذب شده سال ۱۳۹۹ شهرداری ها برای طرح توسعه مترو در مجموع  ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، افزود: این اعتبار مشتمل بر شهرداری‌ تهران ۱۸هزارو ۵۰۰میلیارد ریال، شهرداری‌ مشهد و اصفهان هر کدام  ۷هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ شیراز و تبریز هر کدام  ۵ هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ کرج ۴هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال، شهرداری قم ۴هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال، شهرداری کرمانشاه هزارو ۷۰۰  میلیارد ریال و شهرداری اسلامشهر هزار میلیارد ریال است.
,
 
,
 وی مبالغ طرح های اوراق مشارکت جذب شده سال ۱۳۹۹ شهرداری ها برای طرح توسعه خطوط اتوبوسرانی را در مجموع  ۱۵ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: این اعتبار شامل شهرداری‌ تهران ۴هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال، شهرداری‌ مشهد۳هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ تبریز و کرمانشاه هر کدام هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ کرج و قم هر کدام ۲هزار میلیارد ریال، شهرداری زنجان و اردبیل هرکدام ۶۰۰ میلیارد ریال و شهرداری شاندیز و شهرکرد هر کدام ۵۰۰ میلیارد ریال است.
,
 
,
وی اضافه کرد: همچنین ۲هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی توسط شهرداری مشهد جذب شده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
منبع: ایرنا
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه