اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف اسفراین خبر داد؛

طلب ۷ میلیارد تومانی اداره اوقاف اسفراین از دستگاه‌های دولتی

طلب ۷ میلیارد تومانی اداره اوقاف اسفراین از دستگاه‌های دولتی
علی‌اکبر حسن‌زاده از وقف حدود سه میلیارد ریالی واقفین در شش ماهه نخست سال خبرداد و گفت: اوقاف این شهرستان از دستگاه‌های دولتی بیش از ۷ میلیارد تومان مطالبه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر حسن‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: سنت حسنه وقف از ابتدای اسلام با اولین وقف پیامبر اسلام آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و وقف به عنوان متجلی ترین شیوه خیرخواهی و شیوه انسان دوستی در جامعه اسلامی تبلور پیدا کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی افزود: موقوفات اسفراین از این امر مستثنی نبوده و به خاطر اعتقادات مذهبی شهروندان اسفراینی از گذشته تا به حال سنت حسنه وقف جاری بوده است.

,

وی گفت: در شهرستان اسفراین تعداد یک هزار و ۴۰ موقوفه ثبت شده است که از این تعداد ۹۵۸ مورد توسط اداره اوقاف و امور خیریه و ۹۱ مورد توسط متولیان اداره می شود.

,

حسن زاده تصریح کرد: ثبت ۳ مورد وقف جدید در شش ماهه اول امسال به ارزش ۳ میلیارد ریال، شامل زمین مزروعی در روستای روستای کبوتر خانه توسط یکی از بانوان خیر و باغات پسته در روستای دهنه شیرین از توابع بخش بام و صفی آباد به ثبت رسیده است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین ادامه داد: قدیمی ترین موقوفه استان خراسان شمالی در شهرستان اسفراین با گستردگی بسیار زیاد ،به نام‌ موقوفه درویش احمد و درویش محمود است که ۴۸۰ سال قدمت دارد.

,

علی اکبر حسن زاده گفت: موقوفات  ارزشمندی را در حال حاضر در شهرستان اسفراین داریم که ارزش ریالی آنها قابل اندازه گیری نیست .

,

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: بیشترین موقوفات با ارزش شهرستان اسفراین در بهترین مکان های شهری می باشد که نشان میدهد واقفین ارزشمندترین چیزی که داشته اند را وقف کرده اند .

,

وی افزود :در کل روستاهای شهرستان اسفراین در هر روستا  حداقل یک مورد وقف صورت گرفته است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین اظهارکرد: اوقاف این شهرستان از دستگاه‌های دولتی بیش از ۷ میلیارد تومان مطالبه دارد که با پرداخت آن میشود افراد بیشتری از این موقوفات بهره ببرند . 

,

وی در پایان یادآور شد:نیاز است وقف‌هایی که از سوی واقفین جدید صورت می‌گیرد متناسب با نیاز روز جامعه باشد و علاوه بر وقف به نیت ائمه معصومین (ع) نیت ها به سمت علم‌آموزی، ازدواج جوانان، قرآن آموزی، بهداشت و درمان بیماران تغییر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه