اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و کج‌روی‌هاست/ اگر حوزه‌ها از مأموریت خود عقب بمانند، گام دوم انقلاب نمی‌تواند شتاب بگیرد

مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و کج‌روی‌هاست/ اگر حوزه‌ها از مأموریت خود عقب بمانند، گام دوم انقلاب نمی‌تواند شتاب بگیرد
حجت الاسلام عبادی زاده گفت: مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و کج‌روی‌هاست و باید آستین‌های همت را بالا بزنیم و خود را برای ایفای نقش مؤثر خود مهیا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان پیش از ظهر امروز  در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، اظهار کرد: در رابطه با رسالت حوزه‌های علمیه، امروز مأموریت بزرگی به دوش داریم و آن تحقق تمدن سازی اسلامی است. رکن اول تمدن سازی، سخت‌افزار آن و رکن دوم آن نرم‌افزار است که شامل حوزه دانش، اخلاق، سبک زندگی اسلامی و فرهنگ عمومی جامعه بوده که بخش عمده آن به دوش حوزه‌های علمیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: حوزه‌های علمیه در ساختن یک جامعه اسلامی و تنظیم سبک زندگی جامعه بر اساس سبک زندگی اسلامی نقش بسیار حائز اهمیتی دارد. رکن سوم تمدن سازی، گسترش فرهنگ تمدن سازی است که نقش حوزه علمیه در این رکن نیز بسیار پررنگ است. اندیشه تمدن سازی ابتدا باید در جامعه شکل بگیرد و از این رو این رکن به ۲ رکن دیگر تقدم دارد.

,

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: اگر امروز بخواهیم تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم نقش حوزه‌های علمیه در حوزه اندیشه سازی و فرهنگ‌سازی بسیار تأثیرگذار است. ابزار تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بیان شده است. در حوزه گسترش مرزهای دانش و حوزه‌های پژوهش نقش حوزه‌های علمیه بسیار مهم است. پژوهش‌های کاربردی متناسب با نیاز جامعه، مأموریت حوزه‌های علمیه است.

,

عبادی‌زاده تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی یک مسئله بسیار مهم است که امروز باید در حوزه‌های علمیه به آن جامه عمل پوشانده شود. امروز سکان اخلاق و معنویت جامعه به دست حوزه‌های علمیه است. حوزه علمیه باید برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه و بالا بردن سطح معنویت جامعه خود را بیش از پیش آماده کند. کسانی که در این حوزه نقش رهبری را به عهده دارند، حوزه‌های علمیه هستند.

,

وی ادامه داد: تفکر اقتصاد مقاومتی باید از خانواده آغاز شود. انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی نشان‌دهنده آن است که مأموریت ما برای تقویت صنایع‌دستی و تشویق خانواده به این حوزه بسیار مهم است. نقش حوزه‌های علمیه در مبارزه با فساد، روشنگری و تبیین حقایق و هدایت نهضت مطالبه گری به سمتی که متناسب با اهداف انقلاب اسلامی پیش رود، بی‌بدیل است.

,

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: مسئولیت امروز ما مبارزه با فساد و کج‌روی‌هاست و باید آستین‌های همت را بالا بزنیم و خود را برای ایفای نقش مؤثر خود مهیا کنیم؛ حرکت و شتاب ما متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی نیست.

,

حوزه‌های علمیه در حوزه‌های دانشی، مهارتی و اجتماعی باید بیش از پیش آماده باشند که اگر حوزه‌ها از مأموریت خود عقب بمانند، گام دوم انقلاب نمی‌تواند شتاب بگیرد.

,

عبادی‌زاده عنوان کرد: امیدوارم فعالیت‌های حوزه‌های علمیه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب و مسیر تمدن سازی اسلامی شتاب بیشتری بگیرد. حوزه‌های علمیه در هرمزگان امروز خود را برای ایفای این نقش آماده می‌کند.

,

وی ضمن گرامیداشت یاد حجت عبدالمحمود جهانگیری، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران هرمزگان که از دست دادن ایشان و شتافتنشان به دیار باقی، ضایعه اسفناکی برای استان هرمزگان بود، بیان کرد: امیدوارم حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا، مدیر جدید حوزه‌های علمیه بتواند با استعانت از خداوند متعال در مسیر شتاب‌دهی به تمدن سازی اسلامی در گام دوم انقلاب گام بردارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه