اخبار داغ

جهاد کشاورزی نامه را وا نکرده پس فرستاد؛

جولان دلالان در خواب زمستانی جهاد کشاورزی گلستان/ سازمان صمت: تخم مرغ‌های تولید شده را تحویل بدهند تا مشکل حل شود

جولان دلالان در خواب زمستانی جهاد کشاورزی گلستان/ سازمان صمت: تخم مرغ‌های تولید شده را تحویل بدهند تا مشکل حل شود
گلستان که در حوزه صنعت دام و طیور یگی از استان های سرآمد تولید است و حتی عنوان یاری دهنده پایتخت را یدک می کشد اما این روزها با حکایت تکراری کمبود تخم مرغ رو به رو شده تا جایی که این کمبودها عامل ایجاد شکاف قیمتی عمیق در بازار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، تعریف و تمجید از ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی و دامی برای گلستان کار به جایی رسیده که حوصله مطالبه گران را هم به سر رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عدم همخوانی ظرفیت ها و توان مدیریتی برای استانی که فقط نام گلستان را یدک می کشد قصه درازی دارد که هر حکایتش مردم را با مشکلی رو به رو می کند، قشر متوسطی که این روزها حائز اکثریت جمعیت جامعه هستند انگشت در دهان مانده اند که کدامین مشکل خود را در وانفسای اقتصادی ساخته شده توسط تدبیرگران حل کنند.
,
 
,
مردان و زنان گلستانی این روزها باز هم چوب غفلت و عدم نظارت برخی مدیرانی را می خورند که دائم از گزارش های خود برای آن ها نطق می کنند اما باید در عمل چیز دیگری را ببینند.
,
 
,
گلستان که در حوزه صنعت دام و طیور یکی از استان های سرآمد تولید است و حتی عنوان یاری دهنده پایتخت را یدک می کشد اما این روزها با حکایت تکراری کمبود تخم مرغ رو به رو شده تا جایی که این کمبودها عامل ایجاد شکاف قیمتی عمیق در بازار شده است.
,
 
,
طبق اعلام مرغداران و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان مسوول تامین محصولات مرغ و تخم مرغ در گلستان مشکلی برای تامین نهاده ها وجود ندارد اما سوال اصلی مردم اینجاست اگر در حوزه تامین و تولید مشکلی نداریم و هر شبانه روز با گزارش های تولید چند برابری تخم مرغ نسبت به مصرف استان رو به رو هستیم پس چرا جوجه ها در همان تخم بال در می آورند و از دسترس مردم خارج می شوند.
,
 
,
تخم مرغ بدهند به راحتی مشکل را حل می کنیم
, تخم مرغ بدهند به راحتی مشکل را حل می کنیم,
 
,
علی اصغر اصغری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند به کنترل قیمت ها کمک کند توزیع مواد احتکار شده در سطح بازار با قیمت تولیدی است که می تواند در کنترل قیمت تاثیر بسزایی داشته باشد.
,
 
,
معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان خاطرنشان کرد: تامین و توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است در حوزه نظارتی نیز نامه های متعددی به سازمان جهاد ارسال کردیم که تامین به موقع باشد که در آن زمان کمتر بود.
,
 
,
وی افزود: هیچ واحد تولید کننده ای با قیمت های اعلام شده سازمان جهاد اقلام خود را به بازار تزریق نمی کند اما این انتظار می رود که تولیدکنندگان محصول را با وجود دریافت نهاده به خوبی به بازار منتقل کنند که این اتفاق رخ نمی دهد.
,
 
,
اصغری اذعان کرد: در دوماه گذشته چهار میلیارد تومان برای واحدهای تولید کننده تخم مرغ پرونده بازرسی و تخلف تشکیل شده و از نظر ما بی برنامگی های عجیبی در این زمینه رخ داده است.
,
, ,
 
,
معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهاد روزانه حدود ۱۲۰ تن تخم مرغ در استان تولید می شود، ابراز کرد: مصرف استان ما حدود ۶۰ تن در روز است که با این اوصاف ما می توانیم روزانه ۶۰ تن هم به استان های دیگر ارسال کنیم.
,
 
,
وی متذکرشد: شبکه سازی با سازمان صمت است اما نسبت به روند تولید بارها اعتراض خود را اعلام کرده ایم اما هیچ کس برخورد لازم را با متخلفان نداشته است.
,
 
,
اصغری تصریح کرد: با پرونده ایجاد کردن نمی توانیم برای مردم تخم مرغ تهیه کنیم و این مسئله نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و جامع است تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.
,
 
,
معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان گفت: تخم مرغ های تولید شده را تحویل شبکه های توزیع دهند تا ببینند مشکل را چگونه حل می کنیم، واحدهای متخلف چرا همچنان نهاده به راحتی دریافت می کنند و به شبکه توزیع کمکی نمی کنند.
,
 
,
تولیدکنندگان تمکین نمی کنند
, تولیدکنندگان تمکین نمی کنند,
 
,
سعید حسن پور در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: برای تامین نهاده مشکل خای نداریم و به اندازه کافی نهاده در اختیار داریم اما مشکل اصلی قیمت تمام شده برای تولید تخم مرغ است.
,
 
,
مدیر توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته قیمت تخم مرغ افزایش نداشته و ما منتظر قیمت های ابلاغی جدید هستیم چرا که این موضوع در وزارت خانه مورد پذیرش قرار گرفته است.
,
 
,
وی افزود: گله های مرغ تخم گذار افزایش هزینه داشته اند و زمانی که از سن اقتصادی خود عبور کنند باعث افزایش هزینه می شوند که برای جبران آن باید قیمت نهایی تغییر کند.
,
 
,
حسن پور یادآورشد: در تهران برای میادین با تعیین قیمت شانه ای مشکل را حل و فصل کرده اند، ما نیز فردا نشستی در استانداری خواهیم داشت تا ببینیم چه نسخه ای را برای گلستان می توانیم بپیچیم و در این مسیر به دنبال برخوردهای سلبی نیستیم.
,
, ,
 
,
مدیر توسعه بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: حدود ۱۵۰تن تولید تخم مرغ به صورت روزانه داریم و مصرف ما در استان ۵۰ تن بیشتر نیست که طبق اصول باید در اختیار صنوف قرار بگیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: در تخم مرغ مشکلی که داریم منتظر این هستیم تا تلکیف ملی برای ما مشخص شود و در استان کار را انجام دهیم، هر چند نشست هایی داشته ایم.
,
 
,
حسن پور علت صف های تخم مرغ را تفاوت قیمت در سطح بازار دانست و گفت: تکلیف کرده ایم که اتحادیه روزی ۵۰ تن را برای توزیع دریافت کند اما مرغداران و تولیدکنندگان از این مصوبه تمکین نمی کنند چرا که این قیمت برای چندین ماه پیش است و ما متولی نظارت بر عملکرد مرغداری ها نیستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه