اخبار داغ

تیم ملی بازیکن محور است نه تاکتیک محور؛

مطهری: طی این سال‌ها حداقل ۶ پیشنهاد سرمربی‌گری داشتم/ پرسپولیس مقابل الهلال هم ذهنیت برنده دارد

مطهری: طی این سال‌ها حداقل ۶ پیشنهاد سرمربی‌گری داشتم/ پرسپولیس مقابل الهلال هم ذهنیت برنده دارد
مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با برنامه ریزی و آنالیزی که برای این مسابقه داشتیم به مصاف الهلال می‌رویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس پیرامون سختی کار در این باشگاه اظهار داشت: در این نزدیک به ۲ سالی که در پرسپولیس هستم، فوق العاده فشار زیاد و کارمان سخت بود. شاید برخی‌ها بگویند مربی جوانی هستم اما نزدیک به ۱۶ سال تجربه در کار مربی‌گری دارم. در این ۲ سال کار فوق العاده سنگین بوده زیرا مردم و هواداران توقعات زیادی دارند. احساس می‌کنم در این مدت خیلی موهایم به دلیل فشار کار سفید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی درباره این که به نظر می‌رسد فضای پر التهاب لیگ و فضای مجازی هم تا حدی مربیان را اذیت می‌کند، عنوان داشت: مربیان و عواملی که درگیر کار فوتبال هستند از لحاظ رفتار اجتماعی در زمین فوتبال و دیالوگ‌های مورد استفاده باید حرفه‌ای رفتار کنند. ما الگو هستیم و باید حواس‌مان جمع باشد، باید از رفتار و گفتارمان مراقبت کنیم زیرا جوان‌ها الگو می‌گیرند. فضا مقداری ملتهب است اما با رفتار حرفه‌ای‌تر این التهاب کمتر می‌شود.
,
 
,
مربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا برخی مربیان این مسائل را رعایت نمی‌کنند، بیان داشت: دوستان همه سعی‌شان را می‌کنند اما برخی مواقع اتفاقات خوبی نمی‌افتد. در کنفرانس‌ها و کنار زمین چمن مسائلی رخ می‌دهد که زیبنده مربیان ما نیست. ما مربیان ابتدا باید به عنوان معلم و سپس مربی کار خود را انجام بدهیم. کار ما خیلی مهم است و باید خیلی مراقب رفتارهای خود باشیم.
,
 
,
مطهری درباره اتهاماتی که در ۲ سال اخیر به تیم پرسپولیس زده شده، تصریح داشت: این موضوع خیلی سطحی است و بارها درباره‌اش صحبت کردم، نتایج فوتبال در زمین رقم می‌خورد. آیا در آسیا هم کسی تیم پرسپولیس را حمایت می‌کند؟ در اردیبهشت وقتی از نشست خبری دیدار پرسپولیس و الریان بیرون می‌آمدم لورن بلان، سرمربی حریف  که سرمربی تیم ملی فرانسه و پاریس سن ژرمن بوده با من پس از کنفرانس صحبت کرد و گفت فارغ از نتایج تیمی پرسپولیس، فوتبالی که ارائه می‌دهید فراتر از آسیاست. 
,
 
,
وی افزود: وی فامیل من یا پرسپولیسی نیست. باید منطقی باشیم و با کنار گذاشتن مسائل سطحی و کف خیابانی بزرگ‌تر فکر کنیم‌. باید خود را قوی کرده و ساختار باشگاه‌های خود را درست کنیم. انداختن ناکامی گردن این و آن راه فرار خوبی است، بیاییم قوی کار کنیم تا نتایج در رقابتی خوب و سالم رقم بخورد.
,
 
,
مربی تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص این که پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ خیلی ها تصور می‌کردند این تیم قدرت خود را از دست بدهد اما خیلی از پیشکسوتان هم اعتقاد داشتند سرخ‌پوشان با کادرفنی فعلی خود زیباتر هم بازی می کنند، اذعان داشت: همه ما فرزندان پرسپولیس هستیم؛ از راس مجموعه یعنی یحیی گل‌محمدی تا افشین پیروانی، کریم باقری، داود فنایی و خودم سابقه بازی و مربی‌گری در این تیم را داریم. در زمان ورود به پرسپولیس هم با این فضا کامل آشنا بودیم. مربیان قبلی هم خیلی برای این تیم زحمت کشیدند.
,
 
,
مطهری خاطر نشان داشت: به عنوان یک پرسپولیسی قدرشناس برانکو و کالدرون هم هستیم اما کادر فعلی با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب به پرسپولیس آمد. در اولین جلسه گل‌محمدی به بازیکنان گفت بچه‌ها هدف ما واقعا آسیاست و به حدی بزرگ فکر می‌کنیم که به فینال لیگ قهرمانان هم رسیدیم. وارد جزئیات نمی‌شوم که خیلی اتفاقات رخ داد اما پرسپولیس ثابت کرد شایسته قهرمانی است. 
,
 
,
وی ادامه داد: هرچند کسب مقام نایب قهرمانی هم کار کوچکی نبود و بچه‌ها فوق العاده زحمت کشیدند. از تک تک آنها تشکر می‌کنم، کار خیلی سختی بود اما خدا کمک کرد کار بزرگی با کسب دو قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی سوپرجام و یک نایب قهرمانی آسیا کسب کنیم‌.
,
 
,
مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مشکلات مالی این باشگاه با وجود کسب افتخارات متعدد، پاسخ داد: چرا باید به عنوان مربی بهترین تیم ایران در چندین سال اخیر، از مشکلات مالی صحبت کنم؟ اگر بخواهم درباره اش حرف بزنم مشکلات فراوانی داریم. از طرفی تک تک ما پیشنهادهای بهتر داریم که می‌تواند از لحاظ مالی خیلی برای ما بهتر باشد ولی واقعا با جان و دل ایستادیم و کار کردیم. روز گذشته هم دیدید گل‌محمدی دو سال دیگر قراردادش را تمدید کرد. هرچند پیشنهادهای خیلی بهتر وجود دارد.
,
 
,
مطهری تاکید داشت: نمی‌خواهم بازار گرمی کنم‌ اما در این دو سال ۶ پیشنهاد سرمربی‌گری داشتم که از لحاظ مالی برایم بهتر بود اما واقعا با جان و دل برای پرسپولیس کار کردم. نمی‌گویم کار بزرگی انجام داده‌ام زیرا وظیفه‌ام بوده و دوست داشتم با عشق و علاقه کار کنم. گروه و تیمم را دوست داشتم و صادقانه کنار هم کار کردیم‌‌، به این موضوع هم افتخار می‌کنم.
,
 
,
وی در مورد اینکه پرسپولیس ۲۴ مهر دیدار مهمی با الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد که می‌تواند در آن انتقام استقلال را هم بگیرد، پاسخ داد: دوست ندارم از لفظ انتقام در فوتبال استفاده کنیم. این حرف بین هواداران است اما فوتبال ورزشی است که باید در آن با نهایت صادقانه رقابت کردن، سالم کارها را پیش برد. همیشه سعی کردیم این گونه رفتار کنیم.
,
 
,
دستیار یحیی گل محمدی افزود: بازی الهلال برابر استقلال و دیدارهای قبل و بعد از آن مسابقه را دیدیم. این تیم برابر استقلال روز خیلی خوبی نداشت با وجود اینکه هزینه های وحشتناکی کرده و بازیکنان خارجی مثل موسی مارگا را جذب کرد یا پریرا را با ۱۷ میلیون یورو از وست برومویچ انگلیس خرید. گومیس هم درون محوطه جریمه تمام کننده و فوق العاده است. تیم خیلی خوبی به ویژه در خط حمله دارد. خیلی می‌بینیم الهلال را کوچک می‌کنند اما واقعا اینگونه نیست زیرا تیم فایل احترامی است. 
,
 
,
مطهری در گفت و گو با برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه گفت: با برنامه ریزی و آنالیزی که برای این مسابقه داشتیم به مصاف الهلال می‌رویم. ما هم پرسپولیس هستیم و همیشه گفته‌ام ذهن برنده خواه داریم. شاید هر تیمی با این قهرمانی های چندین سال اخیر ما اشباع می‌شد اما در پرسپولیس همه ما سیری ناپذیر دنبال مقام های دیگر هستیم. با وجود تمام مشکلات انشاءالله از سد الهلال هم می‌گذریم.
,
 
,
وی درمورد وضعیت مهدی عبدی، توضیح داد: در جلسه قبل از بازی دوستانه با سپاهان اتفاق خیلی کوچکی برای مچ پایش رخ داد. به همین دلیل ریسک نکردیم و بیشتر از ۲۰-۱۵ دقیقه به وی بازی ندادیم. مشکل خاصی ندارد. در یکی دو روز آتی ریکاوری اش می‌کنیم تا آماده دیدار با الهلال شود.
,
 
,
بازیکن اسبق تیم ملی امید درخصوص دیدار بعدی تیم ملی کشورمان برابر کره جنوبی پس از برتری برابر امارات گفت: به کادر و بازیکنان تیم ملی به دلیل کار بزرگ‌شان تبریک می‌گویم‌ ولی باید برخی نقاط ضعف خود را هم بپذیریم. مقابل امارات تیم خوبی نبودیم و قبلا هم گفته ام با وجود تلاش‌های کادرفنی تیم ملی که همه از عزیزان و دوستان ما هستند، بیشتر از اینکه تیم تاکتیک محور باشد بازیکن محور است و خیلی از مواقع کار تیم ملی را بازیکن جلو می‌برد.
,
 
,
مطهری افزود: نفرات خیلی خوبی در خط حمله داریم که کار را در می‌آورند. مقابل امارات شایستگی خود را نشان ندادیم و ساخت بازی از عقب را در تیم نمی دیدیم. به همین دلیل خیلی از زمان های بازی را رو به توپ های بلند می آوردیم. حفظ توپ و خوب پیدا کردن همدیگر در زمین حریف در تیم ملی ما کم است‌ ولی برای این تیم آرزوی موفقیت ها دارم. امیدوارم مقابل کره جنوبی با رفع نقاط ضعف بازی خیلی خوبی را ببینیم. کره هم همیشه حریف قابل احترامی بوده است اما همیشه نشان داده‌ایم مرد روزهای سخت هستیم و تیم ما برابر این حریف نتایج خیلی خوبی گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه