اخبار داغ

رئیس محیط زیست خرم آباد مطرح کرد؛

برداشت بی‌رویه از رودخانه «هرو» خرم آباد/بی‌آبی، نفس هزاران ماهی را گرفت

برداشت بی‌رویه از رودخانه «هرو» خرم آباد/بی‌آبی، نفس هزاران ماهی را گرفت
فرمانپور گفت: برداشت های بی رویه آب سبب مرگ تعدادی از آبزیان رودخانه هرو خرم آباد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران فرمانپور در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: سد ایوشان در بالا دست رودخانه هرو و تامین کننده آب این رودخانه است که امسال به دلیل کمبود بارشها و خشکسالی، برداشت های بسیار زیادی از این رودخانه صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: به دلیل صدور مجوزهای بی رویه و برداشت های غیر مجاز، برداشت های زیادی از رودخانه صورت گرفته و پمپ های زیادی در کنار رودخانه، آب را برای کشاورزی برداشت می کردند که با توجه به نبود نظارت کافی در این راستا سبب شد تا آبزیان زیادی به دلیل همین برداشت های غیر مجاز تلف شوند.

,

رئیس محیط زیست خرم آباد تصریح کرد: از یک سو عدم اجرای صحیح الگوی کشت مناسب و از سوی دیگر برداشت های غیر مجاز از آب سبب شد تا میزان آب سد ایوشان هم رفته رفته کم شود و همین مشکلاتی را در این حوزه برای رودخانه هرو ایجاد کرده است.

,

فرمانپور عنوان کرد: متاسفانه حقابه زیست محیطی که باید رهاسازی می شد، یا انجام نشده و یا اگر رها سازی شده توسط پمپ های که در اطراف رودخانه هرو بود، برداشت شده و آبی به رودخانه، برای ادامه حیات نرسید.

,

وی گفت: البته بخشی از آب سد ایوشان برای بخش کشاورزی رهاسازی شد ولی ضرورت داشت تا مدیریت لازم با توجه به کمبود آب و خشکسالی انجام شود تا اینگونه نفس آبزیان گرفته نشود. در همین راستا پرونده قضایی تشکیل شده و در دست بررسی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه