اخبار داغ

پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به کتاب «سیمرغ» رسید

پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به کتاب «سیمرغ» رسید
کتاب «سیمرغ» به نویسندگی مرجان فولادوند و تصویرگری محمد برنگی به عنوان اثر برتر، موفق به دریافت جایزه بیست و هشتمین دوره تصویرگری (BIB) براتیسلاوا در سال ۲۰۲۱ شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سیمرغ» بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری متناسب نیازهای ویژه نوجوانان نوشته و چاپ شده است و به خاطر ماهیتی که دارد در کمتر از یک سال توانسته به چاپ دوم برسد. محمد برنگی با تلفیقی از عناصر چاپ‌های سنگی و نقاشی ایرانی تصویرهای بدیعی را خلق کرده است. کتاب دارای تصاویری است که دنیای پر شور پرنده افسانه‌ای (سیمرغ) را به نوجوانان می‌شناساند. سیمرغ پیش از این نیز به فهرست کلاغ سفید کتابخانه بین‌المللی مونیخ، نمایشگاه تصویرگری ۲۰۱۹ شارجه، فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۰ را ه پیدا کرده بود و همچنین منتخب دو سالانه کنکور نامی ۲۰۲۱ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابراین گزارش؛ دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای بین‌المللی تصویرگری کتاب کودک در کنار جایزه هانس کریستین اندرسن، از مهم‌ترین جوایز تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان است.

,

این رویداد هنری از سال ۱۹۶۷ میلادی با پشتیبانی یونسکو به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات تصویرگری جهان زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (BIB) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی برگزار می‌شود.

,

هدف مؤسسه BIBIANA و بنیان‌گذاران این دوسالانه فراهم کردن شرایطی برای ارزیابی و گسترش تصویرگری است، بر همین اساس بهترین آثار منتشرشده در دو سال گذشته به نمایش درمی‌آیند و کارشناسان و داوران بین‌المللی از سراسر دنیا از میان این آثار به یک اثر جایزه بزرگ، به ۵ اثر سیب طلایی و به ۴ اثر پلاک طلایی اهدا می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه