اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرد؛

بهره برداری بیش از ۱۰۳ پروژه بهداشتی در استان سمنان/ خودکفایی آزمایشگاه ویروس شناسی سمنان در تشخیص انواع ویروس

بهره برداری بیش از ۱۰۳ پروژه بهداشتی در استان سمنان/ خودکفایی آزمایشگاه ویروس شناسی سمنان در تشخیص انواع ویروس
نوید دانایی با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی در استان سمنان، گفت: در طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۰۳ پروژه عمرانی بهداشتی در سطح استان به بهره برداری رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیش از ظهر امروز درجمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی در استان سمنان گفت: در طی 3 سال گذشته بیش از 103 پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است که بعضی از این پروژه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سرعت بیشتری گرفت و تکمیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دانایی از به بهره برداری رسیدن 46 پروژه بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: در طی این مدت 40پروژه درمانی، 5پروژه آموزشی، 3 پروژه دانشگاهی و موارد مشابه دیگری به بهره برداری رسیده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تمامی پروژه های نیمه کاره استان تقریبا به پایان رسیده است، تصریح کرد: تعداد پروژهای نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی سمنان بسیار اندک بوده و این مقدار نیز تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

,

وی از اتمام پروژه های بهداشتی استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه های بهداشت ما در خط مقدم کرونا قرار دارند تلاش شد که در تمامی شهرستان ها بازسازی های اساسی صورت بگیرد و پروژه های نیمه کاره نیز به اتمام برسد.

,

دانایی با اشاره به اعتباراتی که برای اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تصویب می شود، تشریح کرد: بخشی از اعتبارات از منابع استانی و با همکاری استانداری تکمیل می شود و بخش عمده ای از آن از سوی وزارتخانه که بستگی به پیگیری های لازم برای تامین اعتبارات دارد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه خیرین در این سال ها از دانشگاه علوم پزشکی حمایت کرده اند، خاطر نشان کرد: همراهی خیرین برای ساخت پروژه ها و اقدامات مختلف درمانی در این مدت بیش از 200 میلیارد ریال بوده است.

,

وی با اشاره به ارائه خدمات کانکسی به عشایر استان در مناطق عشایری، تشریح کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی درمانی مناطق عشایرنشین دانشگاه علوم پزشکی در دو نقطه با اجرای طرح خانه های بهداشت کانکسی به این مناطق نیز خدامات ارائه کرده است.

,

دانایی از اضافه شدن بیش از 250 تخت بیمارستانی در سه سال اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت سابقه نداشته است مریضی به بیمارستان مراجعه کرده و نتواند از خدمات درمانی استفاده کند تا حدی که از استان های همجوار سمنان بیمارانی را پذیرش کرده ایم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خدمات دهی بخش سوانح سوختگی، عنوان کرد: مرکز سوختگی با 52 تخت در حال خدمت رسانی هم در بحث سوختگی هم در بحث تمامی سوانح موجود است که می تواند ارائه خدمت کند.

,

وی از تهیه 50 تخت بستری ویژه برای تمامی مراکز درمانی تحت پوشش خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مجموعه های درمانی این میزان تهیه شده و به مراکز درمانی تحویل داده شده تا مشکلی در بستری در بخش ها مراقبت ویژه نداشته باشیم در کنار این تعداد تخت ویژه 36 تخت دیالیز نیز تهیه شده و به مراکز درمانی افزوده شده است.

,

دانایی، نبود آزمایشگاه مناسب را از ضعف های دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانست و عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت یک بازنگری اساسی در خصوص آزمایشگاه ها صورت گرفته و بیش از 20 میلیارد تومان برای بازسازی و تکمیل تجهیزات تصویب شد و در حال حاضر تقریبا تمامی آزمایشات لازم در آزمایشگاه سمنان صورت می گیرد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به ارائه خدمات 2 آزمایشگاه ویروس شناسی در استان، تصریح کرد: در این مدت این دو آزمایشگاه تجهیز شده و تقریبا تمامی ویروس های موجود در این آزمایشگاه شناسایی شده و دیگر از لحاظ تشخیص ویروس در استان خود کفا شده ایم.

,

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در رده دانشگاه های بین الملل قرار گرفته است، تشریح کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی سمنان در حوزه دانشگاه های بین المل رتبه 3 را کسب کرده ایم.

,

دانایی با اشاره به استقرار پایگاه های اورژانس در ساختمان های مستقل، خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته بودند پایگاه های که در کانکس استقرار داشته اما در این مدت تمامی کانکس ها جمع شده و تبدیل به ساختمان شده و خدمات پیش بیمارستانی بهتری ارائه می شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از خرید تجهیزات بیمارستانی خبر داد و بیان کرد: در این مدت بیش از 190 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی خریداری شده است که یکی از آن تجهیزات سی تی اسکن ها است که به زودی این تجهیزات در مراکز درمانی به خصوص در مرکز درمانی مهدیشهر مستقر خواهد شد.

,

وی مرکز درمانی سرطان را از اهداف مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات و همکاری های صورت گرفته به زودی این مرکز راه اندازی شده و دیگر دغدغه ای بابت ارائه خدمات درمانی در این حوزه را در استان احساس نکنیم.

,

دانایی از اضافه شدن رشته های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در کل کشور از لحاظ آموزشی در رتبه 6 قرار دارد و توانسته است رتبه خود را افزایش دهد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اعتبارات کل استان افزایش خوبی داشته است، تصریح کرد: افزایش اعتبارات مراکز درمانی سمنان 47 درصد، دامغان58 درصد، آرادان 66 درصد و مهدیشهر 83 درصد بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 9 هزار نفردر بیمارستان ها بستری شده اند، افزود: متاسفانه بیش از هزار نفر در این ایام فوت کرده و بیش از 34 هزار نفر به صورت سرپای خدمات دریافت کرده و در مجموع بیش از 44هزار نفر در استان از خدمات درمانی استفاده کرده اند.

,

دانایی با بیان اینکه هم اکنون 120 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند، تصریح کرد: از آن تعداد 25 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و در طی 24 ساعت گذشته تا کنون 90 تست مثبت ثبت شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تزریق واکسن بیش از 75 درصد مردم خبر داد و گفت: لازم است تمامی مردم واکسن را تزریق کنند تا به یک ایمنی در کشور برسیم و هیچ فرقی در بین واکسن ها وجود ندارد همه واکسن ها به اندازه لازم تاثیر گذاری خود را دارند.

,

وی با اشاره به شایعات مبنی بر مشکلات تزریق واکسن، عنوان کرد: مردم به شایعات گوش ندهند و هرچه سریع تر واکسن خود را تزریق کنند و خوشبختانه ذخایر واکسن استان قابل قبول بوده و به اندازه ای است که تمامی مردم استان به راحتی از واکسن برخوردار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه