اخبار داغ

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

بومی یا غیربومی بودن استاندار مشخص نشده است/ درخواست همزمانی سفر رئیس جمهور با سفر رهبری

بومی یا غیربومی بودن استاندار مشخص نشده است/ درخواست همزمانی سفر رئیس جمهور با سفر رهبری
سیدمحمدپاکمهر گفت: تاکنون خبر جدیدی در خصوص انتخاب گزینه بومی یا غیربومی برای استانداری خراسان شمالی از سوی هیات دولت منتشر نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در رابطه با انتخاب استاندار جدید خراسان شمالی اظهار داشت: احتمالا طبق صحبت های مطرح شده این هفته انتخاب استاندار نهایی می شود اما اینکه فرد منتخب از میان گزینه های قبلی باشد یا خیر تاکنون مشخص نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پاکمهر با بیان اینکه لیست مجمع مشورتی خراسان شمالی شامل سه نفر نیروی بومی و دو نفر نیروی غیربومی به هیئت دولت اعلام شده است، اظهارکرد: نگاه مجمع نمایندگان استان، استفاده از ظرفیت های شایسته، توانمند، کارآمد و باتجربه بومی است.

,

وی یادآور شد: لیستی که توسط مجمع مشورتی نمایندگان استان ارسال شد به درخواست هیئت دولت از تمامی استان ها خواسته شد  و این گونه نیست که نمایندگان بخواهند مداخله ای در موضوع انتخاب و انتصاب استاندار داشته باشند.

,

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان وظیفه قانون گذاری و نظارتی را برعهده دارند، گفت: انتخاب و انتصاب ها برعهده دولت است، اما به دلیل اینکه نظر مشورتی خواسته شده بود، نمایندگان استان خراسان شمالی همچون سایر استان های کشور، لیست پیشنهادی را اعلام کردند.

,

وی ادامه داد: مهم ترین سرمایه هر جامعه ای نیروی انسانی است و قطعا نمی توان نسبت به سرمایه مهم انسانی و نیروهای بومی بی توجه بود، براین اساس اولویت اول مجمع مشورتی نمایندگان استان با نیروهای بومی بوده است.

,

پاکمهر اضافه کرد: در میان پنج گزینه معرفی شده 2 گزینه غیربومی بودند تا چنانچه اگر گزینه های بومی تایید نشدند از این دو نیروی غیربومی که مورد تایید است، استفاده شود.

وی تاکید کرد: نگاه و اولویت ما استفاده از ظرفیت کارآمد و شایسته نیروهای بومی بوده است اما تاکنون گزینه ای به عنوان  استاندار خراسان شمالی، قطعی نشده است.

,
,
,

پاکمهرعنوان داشت: امید براین است که استاندار خراسان شمالی طی این هفته مشخص شود، زیرا عقب افتادن انتخاب استاندار یک آسیب محسوب می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی استاندار و نیروهای زیرمجموعه در وضعیت نامعلومی به سر می برند، گفت: در چنین شرایطی علاوه براینکه انگیزه و جدیت در کار وجود ندارد انتظار وجود دارد هم اکنون که دولت تغییر کرده، نیروهای همراه خودش را بکار بگمارد.

,

وی با اشاره به اینکه برداشت شخصی من این است که بخشی از عقب افتادن سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی مربوط به انتخاب استاندار است، گفت: رئیس جمهور تاکنون به استان هایی سفر کرده که جابجایی استاندار انجام شده است.

وی افزود: انتظار ما این است که سفر آیت الله رئیسی مقارن با روزهای سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی باشد و همانطور که سفر رهبری برکات زیادی به همراه داشت، با حضور رئیس جمهور به استان نیر این روند ادامه پیدا کند.

,
,
,

پاکمهر با تاکید بر اینکه استان خراسان شمالی رتبه دوم فقر را در کشور دارد، گفت: سفر رئیس جمهور به استان می تواند طلوع دیگری برای حل مشکلات باشد.

,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تاریخ 19 مهر ماه وارد استان شد و به مدت یک هفته در این استان حضور داشت، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که سفر رئیس جمهور نیز در این بازه زمانی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه