اخبار داغ

یادداشت؛

ایران؛ رکورددارترین کشور جهان در تعطیلی مدارس در طول دوران کووید۱۹

ایران؛ رکورددارترین کشور جهان در تعطیلی مدارس در طول دوران کووید۱۹
ایران با تعطیلی ۵۳ هفته‌ای مدارس، رکورددار تعطیلی مراکز آموزشی را در دنیا شکست. اکنون این آمار را با تعطیلی ۳۰ هفتگی کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن مقایسه کنید!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در سال گذشته از ۱۵ میلیون دانش‌آموز، بیش از ۳ میلیون نفر به‌علت نبود زیر ساخت‌های آموزش مجازی اعم از اینترنت، تبلت و... ترک تحصیل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
آن گونه که مشخص است متاسفانه دولت و آموزش و پرورش، امسال هم هیچ برنامه‌ای جهت رفع این معضل ندارند!‏
,
 
,
۳۳ درصد از کل دانش آموزانی که در آموزش مجازی حضور داشتند، کمتر از ۵ ساعت در "هفته" در ‎کلاس آنلاین شرکت کردند و ۶۵ درصد دانش آموزان نیز در جلسات حضور کافی و موثر نداشتند.
,
 
,
متاسفانه در سامانه‌های مجازی، کیفیت آموزش با افت ۵۰ درصدی روبرو است. تازه این آمارها دستِ بالا گرفته شده است!‏
,
 
,
در دوران آموزش مجازی، پای ۱۲ الی ۱۳ میلیون دانش‌آموز ایرانی در حالی به ‎فضای مجازی بی‌دروپیکر باز شد که به‌راحتی می‌توانند به هر سایت، کانال و پیجی دسترسی داشته باشند؛ فضایی که برای بزرگسالان هم پر از خسارت است. اعتیاد به اینترنت، بازی‌های الکترونیکی، انحرافات جنسی و دسترسی به محتوای پورن نمونه هایی از این آسیب ها است.
,
 
,
ایران با تعطیلی ۵۳ هفته ای مدارس، رکوردار تعطیلی مراکز آموزشی را در دنیا شکست. اکنون این آمار را با تعطیلی ۳۰ هفتگی کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن مقایسه کنید!
,
 
,
چندماه قبل، دبیرکل سازمان ملل تعطیلی اجباری مدارس به دلیل کرونا را ‎فاجعه نسلی نامید. به نظر می‌رسد سهم ایران از این فاجعه بسیار عمیق‌تر از سایر کشورها است.
,
 
,
از دولت آقای ‎رئیسی می‌خواهیم فکری عاجل به حال نسل های آینده کند. بحران آموزش و پرورش قطعاً آینده کشور را با خطر اجتماعی، سیاسی و امنیتی مواجه می‌کند.
,


داوود مدرسی یان -فعال رسانه ای
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه