شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان تهران
ساعت: 15:19 منتشر شده در مورخ: 1400/07/18 شناسه خبر: 1774918
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل:

نمایشگاه‌ها بازارهای پررونق اقتصاد محلی‌اند

نمایشگاه‌ها بازارهای پررونق اقتصاد محلی‌اند
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: نمایشگاه‌ها می‌توانند بازارهای پر رونق اقتصادی برای محله‌های اطراف خود بوده و عواید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مسعود سیرتی در میزگرد بررسی رویدادهای نمایشگاهی در حوزه خودروهای سفارشی، قدیمی، ارتقاء یافته و لوازم برون جاده‌ای اظهار کرد: یکی از مهمترین رخدادها در بطن برگزاری نمایشگاه‌ها این است که تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به مخاطبان معرفی و عرضه کرده و به فروش برسانند.

 
وی گفت: یکی از مهمترین اهداف نمایشگاه‌ها این است که با جذب مخاطبان بستر برای رونق بخشیدن به بازار عرضه و فروش محصولات فراهم شود و این مهم زمانی محقق می‌شود که به دنبال کسب و کارهای نوین و نوپا باشیم.
 
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌ها و عرضه تولیدات و محصولات نوین مورد نیاز و تقاضای مخاطب به اثربخشی هر چه بیشتر نمایشگاه‌ها کمک می‌کند.
 
سیرتی با تاکید بر اینکه هر نمایشگاه به دنبال جذب مخاطبان خاص محصولات خود است، بیان کرد: پس از برگزاری نمایشگاه‌ها و با تحلیل دقیق و صحیح بازدیدکنندگان می‌توان دریافت که چه مخاطبانی از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه اهداف مختلفی در برگزاری نمایشگاه‌ها دنبال می‎شود، تصریح کرد: رویکرد اجتماعی و انتقال دانش و مهارت، رویکرد سیاسی و توسعه همکاری‌ها با کلانشهرها و کشورهای مختلف و رویکرد اقتصادی و مراودات مالی از مهمترین رویکردها و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها هستند.
 
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که شاید مغفول مانده و کمتر به آن توجه می‌شود این است که نمایشگاه‌ها می‌توانند بازار اقتصادی مطلوبی برای مناطق اطراف خود باشند.
 
سیرتی ادامه داد: به عبارت بهتر نمایشگاه‌ها با ایجاد بازار اقتصاد محلی و می ‌تواند به تقویت درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی محلات اطراف خود کمک کنند.
 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مانع‌زدایی، تقویت کارآفرینی و اشتغال در کشور، گفت: برگزاری جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن مجموعه خودروهای کلاسیک و آفرود، لوازم جانبی و مصرفی به عنوان معدود نمایشگاه‌های مورد علاقه مخاطبان جوان می‌تواند سهم بسیار بزرگی در معرفی شرکت‌ها و جذب مشتری برای آن‌ها داشته باشد.
 
کارشناس حوزه حمل و نقل و ساماندهی صنایع و مشاغل تصریح کرد: با توجه به توسعه فناوری‌ها و دیجیتال مارکتینگ‌ها می‌توان در بستر برگزاری این نمایشگاه با بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید نسبت به جذب مخاطبان اقدام و شبکه‌سازی را برای همه شرکت‌ها اجرایی کرد.
 
سیرتی اظهار کرد: این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که پس از شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری و ارائه تکنولوژی به بازار و مخاطبان کرده و علاوه بر زمینه‌سازی برای فعالیت‌های اقتصادی، در حوزه علمی نیز اثرگذار است.
 
وی تاکید کرد: حضور و مشارکت فعال و توامان صنایع و مراکز دانشگاهی در این نمایشگاه می‌‎تواند به تقویت ارتباط این دو انجامیده و به افزایش تولید و رونق بازار کمک کند.
 
انتهای پیام/*
https://www.dana.ir/1774918
ارسال نظر
نظرات