اخبار داغ

رکود بازار مسکن به دلیل انتظار کاهشی است/ باید بپذیریم که بخشی از مردم قدرت خرید مسکن را ندارند

رکود بازار مسکن به دلیل انتظار کاهشی است/ باید بپذیریم که بخشی از مردم قدرت خرید مسکن را ندارند
فعال بازار مسکن گفت: اگر بخواهیم با قیمت کارشناسی شده صحبت کنیم ما می بینیم بهای تمام شده مسکن کاهشی نداشته و حتی در برخی موارد با افزایش رو به رو بوده است آنچه بازار را به رکود برده است انتظار کاهشی قیمت ها و به سبب آن پایین آمدن تقاضا در بازار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد بورونی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: در حال حاضر و از مدتی قبل روند قیمت مسکن ثابت بوده است و افزایش کلی در قیمت ها اتفاق نیافتاده است و به نظر می رسد بازار در انتظار روزهای اتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این فعال بازار مسکن با بیان اینکه در بازار تعداد خرید و فروش ها بسیار کم و به نوعی رکود در بازار است، گفت: نمی توان گفت به طور کلی در مسکن قیمت ها حباب دارد چرا که قیمت بسیاری از مصالح ساختمانی و … افزایش قابل توجه داشته است.

,

وی افزود: به نظر بازار در انتظار برنامه های دولت برای مسکن است و این برنامه ها می تواند حرکت بازار را مشخص کند؛ در حال حاضر برخی که می خواهند و اصرار دارند ملک خود را بفروش برسانند باید برای جذب مشتری قیمت های پایین تری را مد نظر قرار دهند.

,

بورونی ادامه داد: قیمت به طور کلی در بهای تمام شده و انتظاری که بازار از آینده دارد و همچنین میزان تقاضا بستگی دارد و مسکن هم تقریبا اینگونه است و وقتی یکی از این عوامل یا همگی مثبت یا منفی باشند، قیمت مسکن نیز تغییر می کند.

,

محمد بورونی عنوان کرد: اگر بخواهیم با قیمت کارشناسی شده صحبت کنیم ما می بینیم بهای تمام شده مسکن کاهشی نداشته و حتی در برخی موارد با افزایش روبرو بوده است آنچه بازار را به رکود برده است انتظار کاهشی قیمت ها و به سبب ان پایین آمدن تقاضا در بازار است.

,

این فعال بازار مسکن عنوان کرد: قیمت ارز هم به هر حال در بازار مسکن تاثیر گذار بوده است و کنترل و ثبات آن نیز بر مسکن اثر می گذارد و در صورت کاهش یا افزایش می تواند قیمت ها در حوزه مسکن را نیز با خود همراه کند.

,

بورونی در مورد قدرت خرید مردم گفت: به هر حال باید بپذیریم که بخشی از مردم قدرت خرید مسکن را ندارند که باید با طرح های حمایتی، ساخت مسکن های ارزان قیمت و حذف واسطه ها و همچنین افزایش ساخت و استفاده از طرح های مشارکتی بتوانیم وضعیت بهتری در این زمینه ایجاد کنیم.

,

محمد بورنی ادامه داد: اگر فرض کنیم برنامه دولت شبیه به مسکن مهر باشد، با اینکه حال ایرادات آن طرح هم مشخص شده و می توان تغییرات خوبی را برای این طرح اعمال کرد می توان گفت برای کسانی که قدرت خرید پایین تری دارند فرصت ایده الی برای صاحب مسکن شدن است که این در مسکن مهر نیز اتفاق افتاد.

,

این فعال بازار مسکن با اشاره به طرح ها و برنامه هایی که برای سازماندهی مسکن در حال پیگیری است، گفت: به نظر می رسد این طرح ها در کنار هم و همچنین از بین بردن فضای دلالی در بازار می تواند منجر به این شود که بازار مسکن رفته رفته روند منطقی را طی کند.

,

وی در مورد اجاره بهای مسکن گفت: با گران شدن قیمت مسکن طبعتا ما شاهد افزایش اجاره نیز بودیم و همچنین تقاضایی که وجود دارد نیز باعث شد ما در شرایط رکود هم باز با افزایش اجاره بها روبرو شویم.

,

بورونی گفت: مالیات بر خانه های خالی، ساخت مسکن، توزیع تقاضا با گسترش زیر ساخت های شهری و … می تواند در این زمینه نیز مفید باشد اما باید در کنار هم انجام شود.

,

این فعال بازار مسکن در مورد پیش بینی خود در مورد اینده بازار گفت: مسکن نیز وابسته به بسیاری از پارامترهای اقتصادی است و با تغییر آن، عکس العمل در بازار اتفاق خواهد افتاد؛ امیدواریم با اجرای برنامه ها و طرح هایی که اعلام شده  با تعامل بخش بخش خصوصی و دولتی مشکلاتی که در این بخش است مرتفع شود.

,

محمد بورونی گفت: مشکلات در حوزه مسکن شاید بیشتر در قیمت برای خریدار دیده شود اما سازندگان، تولیدکنندگان نیز وقتی آینده ریسک پذیر باشد مشکلاتی دارند که باید این موارد نیز دیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه