اخبار داغ

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

مرزهای خراسان رضوی دارای بالاترین امنیت است/ افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر

مرزهای خراسان رضوی دارای بالاترین امنیت است/ افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر
سردار شجاع گفت: در حال حاضر مرزبانان خراسان رضوی تمام تلاش خود را می‌کنند که مرزهای استان امنیت کامل داشته باشد و به جرات می‌توان گفت خراسان رضوی دارای بالاترین امنیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا در مرکز فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: به مناسبت هفته ناجا بیش از ۱۰۰ برنامه در قسمت های مختلف پیش بینی شده است که در سه هنگ مرزی استان و در ۷ شهرستان خراسان رضوی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در اولین روز از هفته ناجا، اختتامیه برنامه حرم تا حرم را داشتیم که در این طرح اول محرم پرچم حرم رضوی را تحویل گرفتیم و در تمام پاسگاه های کشور به صورت حقیقی و مجازی گردانده شد و در روز اربعین در مرز مهران برافراشته و در انتها به حرم مطهر رضوی تحویل داده شد.

,

سردار شجاع تصریح کرد: یکی از دیگر اقدامات مرزبانی خراسان رضوی در جهت ارتقاء سلامت جامعه، کمک در انجام واکسیناسیون سراسری بود که عمده فعالیت اکیپ های واکسیناسیون مرزبانی در حاشیه شهر و شهرستان های مرزی بوده که تا کنون ۲۷۰۰ دز واکسن در این مدت تزریق شده است.

,

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۴ میلیارد ریال پروژه های عمرانی در هفته ناجا افتتاح می شود یادآور شد: در این هفته پاسگاه مرزی خوشاب به بهره برداری می رسد همچنین عملیات برق رسانی در پاسگاه فرزنه به پایان رسید علاوه بر آن آسفالت ۲۲ کیلومتری چهار گزه را داشتیم و امیدواریم با مساعدت استانداری ۹ کیلومتر باقی آن تا پایان سال به اتمام برسد.

,

وی در خصوص اقدامات فرهنگی مرزبانی خراسان رضوی در هفته ناجا گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی در شهرهای مرزی برپا شده است علاوه بر آن اهدای خون همکاران ما در این ایام خواهیم داشت که این برنامه ها قسمتی از اقدامات فرهنگی مرزبانی در هفته ناجا است.

,

سردار شجاع خاطر نشان شد: در سال گذشته کشفیات مواد مخدر مرزبانی خراسان رضوی نسبت به زمان مشابه ۱۰ درصد افزایش یافته است همچنین میزان درگیری ها با قاچاقچیان نیز افزایش یافته است و میزان ورود مواد مخدر به شدت کاهش یافته است و به جرات می توان گفت کمترین میزان مواد مخدر از مرزهای خراسان رضوی وارد کشور می شود.

,

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مبادلات اقتصادی کشور با افغانستان از مرز دوغارون صورت می گیرد، گفت: طی یک سال گذشته ۳۹ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی کشف شده است با این وجود ورود خودروهای ترانزیتی نسبت به زمان ماشابه ۵۹ درصد افزایش داشته است.

,

وی ادامه داد: ما هیچگاه امنیت مرزهایمان را به کشورهای همسایه نسپرده ایم زیرا از ۲۱ پاسگاه مرزی افغانستان یکی از آنها فعال نبوده و نیست از این رو مرزبانی خراسان رضوی در حال حاضر تمام تلاش خود را می کنیم که مرزهای کشور از امنیت کامل داشته باشد و به جرات می توان گفت خراسان رضوی دارای بالاترین امنیت است.

, .,

سردار شجاع با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه نظارت های الکترونیک در مرز ها هستیم، گفت: در حال حاضر در بسیاری از نقاط مرزی استان نظارت های الکترونیکی مستقر شده اند با این وجود یکی از نیازها مرزبانی خراسان رضوی جهت حفظ و حراست از مرزها استفاده از دستگاه های ایکس ری است از این رو درخواست داریم تا هرچه سرعتر این دستگاه ها به نقاط مرزی و گمرکات اختصاص یابد.

,

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در خصوص حوادث اخیر در گمرک دوغارون، خاطر نشان شد: متاسفانه مرز دوغارون یک ایستگاه آتش نشانی هم ندارد و برای جلوگیری از بحران های بیشتر باید یک مدیریت اساسی در این خصوص انجام شود تا دیگر شاهد بروز حوادث بیشتر نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه