اخبار داغ

نیکزاد‌ خبر داد:

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون‌ تومان

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون‌ تومان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس‌جمهور بر مسئله ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و ما در آن جلسه پیشنهاد تصویب تسهیلات ساخت ۲۰۰ میلیون تومانی را ارائه کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر نیکزاد‌، در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد کمتر از حد انتظار بنیاد مسکن در سال‌های گذشته جبران می‌شود؟ اظهار داشت: برای اینکه یک تسهیلات روستایی به مقصد اصابت کند، ابتدا خانوار روستایی باید به بنیاد مسکن مراجعه کند، سپس بنیاد مسکن پرونده را به بانک معرفی کرده و پس از آن نظام فنی مهندسی روستایی نقشه ساخت را مشخص می‌کند. پس از این مرحله بانک ۵ بار و پس از تایید مراحل ساخت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نیکزاد ضمن تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به سرانجام رسانده است،‌ افزود: سامانه بنیاد مسکن، سامانه قوی‌ای است و همه این آمار از سامانه به دست آمده است.
,
 
,
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورای پول و اعتبار برخلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رقم تسهیلات روستایی را به جای ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان کاهش داده و بنیاد مسکن چه اقدامی در مقابل این تخلف قانونی انجام می‌دهد؟ اظهار داشت: در جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهور بر مسئله ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و ما در آن جلسه پیشنهاد تصویب تسهیلات ساخت ۲۰۰ میلیون تومانی را ارائه کردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: امیدواریم در راستای تاکید رئیس جمهور بر نوسازی بافت فرسوده روستاها این سقف تسهیلات مورد موافقت قرار بگیرد.
,
 
,
نیکزاد در تشریح مبنای در نظر گرفته شده برای ارائه پیشنهاد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تاکید کرد: خانوارهای روستایی با توجه به دسترسی زمین می‌توانند در هر متراژی که خواستند واحد مسکونی خود را بسازند، اما مبنای ارائه تسهیلات ما ساخت یک واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی است و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای پوشش صد درصدی آن کافی است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه