اخبار داغ

وزیر کشور:

فقر و محرومیت زیبنده هرمزگان نیست/ برای پیشرفت این استان ظرفیت‌ها را بسیج می کنیم

فقر و محرومیت زیبنده هرمزگان نیست/ برای پیشرفت این استان ظرفیت‌ها را بسیج می کنیم
احمد وحیدی با بیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصاد دریامحور برخوردار می باشد و نباید فقر و ومحرومیت داشته باشد، گفت: برای پیشرفت این استان تمام ظرفیت ها را بسیج می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید هرمزگان ، این استان را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: اگر از ابعاد مختلف نگاه کنیم استان یگانه ای است. استانی که تنگه استراتژیک هرمز به عنوان یکی از حساس ترین نقاط دنیا در کرانه این استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان با داشتن 14 جزیره استثنایی است و ظرفیت‌های بسیار بسیار فراوانی دارد، افزود: استانی با دو هزار کیلومتر ساحل و ظرفیت‌ها در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی با مردمی خونگرم و بسیار مهربان، مقصد بسیاری از مردم از سایر نقاط کشور است.

وزیر کشور اضافه کرد: وقتی ما از اقتصاد دریا محور استفاده می‌کنیم، هرمزگان اول است.

وحیدی گفت: وقتی تمدن دریایی بناست شکل بگیرد این تمدن که بسیار آینده دار است. این تمدن در کنار این سواحل شکل خواهد گرفت و هرمزگان نقش کلیدی در این امر دارد. 90 درصد بازرگانی دنیا از طریق دریا است این استان نقطه کلیدی در تعاملات دریا است. در بخش صنعت هم همینطور. اعتراف می‌کنیم از ظرفیت کشتی‌سازی به خوبی استفاده نشده‌است. تنها جایی که زیر دریایی تولید می‌شود در همین استان است. طرفیت صنایع دریایی ماست این استان.

وی با بیان اینکه پالایشگاه خلیج فارس در اوج تحریم و با نیروی بومی ساخته شده است، عنوان کرد:این از افتخارات آقای دوستی از مدیران این ابرپروژه است، این ظرفیت ها، ظرفیت های کم نظیری است، این همه ظرفیت و دم از محرومیت زدن، فقر و بیکاری، ثروت این موقعیت ژئو پلتیک است.

مهم ترین ثروت؛ مردم خون گرم هرمزگان هستند

وزیر کشور با بیان اینکه مهم ترین ثروت این مردم خون گرم هستند تصریح کرد: اشکالی که پیدا شده در سیستم بروکراسی ما خیلی دولت محور شده است، اقتصاد مردم محور است و اداره ی جامعه مردم محور است، ما سیستم دولتی را حاکم کردیم و دیدیم که همه چیز نقطه شروع در تهران است و این غلط است و همه چیز از بین می‌رود.

وحیدی گفت: با این همه ظرفیت و امکانات این استان نباید محرومیت و فقر داشته باشد.، اینجا باید از برترین و پیشرفته ترین نقاط کشور باشد و محل تزریق پیشرفت و توسعه در کشور قلمداد شود.

وی با بیان اینکه  ملت بزرگ ما، کارآفرینان و سرمایه گذاران باید این کار را کنند، خاطرنشان کرد: ما مفهوم کارآفرینی را نباید تنها در لغت استفاده کنیم، در کنار کارآفرینی الگوی بهره وری و دانش بنیادی را هم استفاده کنیم، از این آب و خاک به بهترین نحوه استفاده نماییم و دولت هم باید حمایت و کمک کند، اما آنچه محور توسعه است خود استان است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیشران توسعه کارآفرینان هستند، اظهار کرد: کسانی که علم دارند، ظرفیت ها را باید بسیج کنند، باید این باور اصلاح شود، ملت باید کشور بسازن و دولت نمی تواند جای ملت بنشیند.

وحیدی ادامه داد: چگونه مردم در صحنه باشند باید این الگو را بررسی کنیم. نخبگان باید طرح‌های حکم رانی مردم پایه را روی کار بیاورند. دانشگاه‌هایی که در این استان هستند وظیفه شان این است که این موارد را بررسی کنند. این استان باید بدرخشد. چرا وقتی اسامی بنادر مهم دنیا می آیند نباید اسم بندرعباس باشد. ظرفیت ها را باید فعال کنیم.

دوستی خوش فکر و خلاق است

وی  درباره استاندار جدید هرمزگان افزود: دوستی، بسیار خوش فکر، خلاق هستند و بزرگترین پروژه ها را مدیریت کردند.کسی که میتواند ابرپروژه ها را مدیریت و کنترل کند، در این مسیر هم ان شالله موفق خواهند بود. دل و جگر کارهای بزرگ را دارد، این مهم است. کسی که با وزرا و مدیران ملی ارتباط دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه این استان نقطه مهمی در تامین امنیت کشور است، عنوان کرد: امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت جمهوری اسلامی بوده و هست، جمهوری اسلامی امنیت خلیج فارس را همچنان نگه خواهد داشت و اجازه نخواهد داد کسی در این مورد مداخله کند، بارها به قدرت های فرامنطقه ای هشدار داده ایم در منطقه ماجراجویی نکنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد در منطقه تفرقه ایجاد کند امیدواریم حاکمان منطقه عقلانیت به خرج دهند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد. ما با ملت ها و دولت ها مسئله ای نداریم، امنیت منطقه مال مردم منطقه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مهم ترین ثروت؛ مردم خون گرم هرمزگان هستند, مهم ترین ثروت؛ مردم خون گرم هرمزگان هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دوستی خوش فکر و خلاق است, دوستی خوش فکر و خلاق است,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه