اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

مورد مشکوکی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان مشاهده نشده است

مورد مشکوکی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان مشاهده نشده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان زنجان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز اظهار داشت: تاکنون مورد مشکوکی در استان زنجان نسبت به این بیماری مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اکیپ‌های محیطبانی برای این مورد تجهیز شده‌اند، خاطرنشان کرد: همکاران حفاظت محیط زیست استان زنجان همواره دقت و نظارت لازم نسبت به سلامت حیات وحش را دارند.

,

آبسالان افزود: پس از تایید شیوع بیماری طاعون در استان البرز، اکیپ‌های محیط‌بانی استان زنجان نیز جهت تشدید نظارت‌ها تجهیز شده‌اند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اکیپ‌ها تجهیز و نظارت‌ها تشدید شده و آماده‌باش هستند تا اگر مورد مشکوکی نسبت به بیماری طاعون در حیات وحش مشاهده شد، بلافاصله پیشگیری و اقدام لازم انجام شود.

,

به گزارش موج رسا؛ طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری ویروسی بسیار واگیر گوسفند و بز است که اولین بار در کشور آفریقاییِ ساحل عاج، گزارش و توصیف شده است. این بیماری، قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی نیز است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی بوده و یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند. همه‌گیری بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بر اساس کنترل جابه‌جایی حیوانات، دفع صحیح لاشه و استفاده از واکسن، قابل کنترل بوده و واکسیناسیون، موثرترین روش برای کنترل بیماری است که قبل از شروع فصول بارانی باید به صورت سالیانه تکرار شود.

,

طاعون نشخوارکنندگان کوچک، خطری برای انسان ندارد. این بیماری قابل انتقال به انسان نبوده و صرفاً نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می کند.

,

چند روز پیش بود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر، محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع طالقان در حین گشت، کنترل و سرکشی زیستگاه‌های حیات وحش، تعدادی لاشه مربوط به گونه کَل و بز را مشاهده کردند و نتایج حاصل از بررسی‌ها حکایت از تلفات حیات وحش در اثر شیوع مجدد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه