اخبار داغ

دبیر امور مساجد بخش طرقبه خبر داد؛

از اهدای جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار طرقبه تا آزادسازی زندانیان نیازمند

از اهدای جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار طرقبه تا آزادسازی زندانیان نیازمند
حجت الاسلام موذنی گفت: تاکنون ۹ جهیزیه تهیه و به نوعروسان بی بضاعت در مناطق محروم سطح شهر و روستاهای بخش طرقبه اهدا شده است و در طرح نذر هشتم نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک مساجد شهر طرقبه ۳ زندانی نیازمند جرائم دیه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام امیر موذنی، دبیر امور مساجد بخش طرقبه در گفتگو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اینکه در شهر و روستاهای بخش طرقبه ۸۳ مسجد داریم بیان کرد: تعداد ۳۰ مسجد فعال است و دارای امام جماعت، هیئت امنا، خادم و پایگاه بسیج است و هم اکنون ۲۷۰ هیئت امنا در مساجد شهر و روستاهای بخش طرقبه در حال فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام تاکنون در خط مقدم کمک به رفع مشکلات مردمی بوده و است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون مساجد بخش طرقبه نیز با تهیه و توزیع کمک های معیشتی و بهداشتی برای محرومان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا در خط مقدم کمک به مردم فعال بوده و است.

,

تهیه و توزیع ۲۷۰۰ بسته کمک معیشتی در مساجد شهر و روستاهای طرقبه در سال ۱۴۰۰

, تهیه و توزیع ۲۷۰۰ بسته کمک معیشتی در مساجد شهر و روستاهای طرقبه در سال ۱۴۰۰,

حجت الااسلام موذنی با اشاره کمک های مردمی مساجد طرقبه در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد، پایگاه های بسیج و مراکز نیکوکاری در شهر و روستاهای بخش طرقبه تعداد ۲۷۰۰ بسته کمک معیشتی تهیه و بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا در سطح شهر و روستاهای بخش طرقبه توزیع شده است.

,

وی با بیان اینکه در مراسمات مختلف و مناسبت های مذهبی هم تعداد  ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند و محروم توزیع شده، افزود: در موضوع کمک های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا نیز ۹ هزار عدد ماسک بهداشتی  توسط مسجدی ها بین مردم توزیع شده است.

,

دبیر امور مساجد بخش طرقبه بیان کرد: باهمکاری و کمک ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد و پایگاه های بسیج شهر و روستاهای طرقبه در مناسبت های اعیاد قربان و غدیر نیز ۱۰۸ قربانی انجام شد که گوشت قربانی بسته بندی و به خانواده های بی بضاعت و محروم اهدا شد.

,

اهدای ۹ جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت و آزادسازی ۳ زندانی نیازمند توسط مساجد طرقبه

, اهدای ۹ جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت و آزادسازی ۳ زندانی نیازمند توسط مساجد طرقبه,

  وی با اشاره به ادامه فعالیت های اجتماعی در کمک به رفع مشکلات مردمی اظهار کرد: به همت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و پایگاه های بسیج شهر و روستاهای طرقبه، تعداد ۹ جهیزیه  تهیه و به نوعروسان بی بضاعت و کم برخوردار در مناطق محروم روستاهای بخش طرقبه اهدا شد.

,

 حجت الاسلام موذنی با اشاره به طرح نذر هشتم که هشتم هر ماه به نیت امام رضا(ع) به آزادسازی زندانیان نیازمند کمک می شود، تصریح کرد: مساجد شهر و روستاهای بخش طرقبه در این طرح در سال ۱۴۰۰ با کمک نقدی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توانستند ۳ زندانی جرائم مالی  را که نیازمند بودند  آزاد کنند.

,

نقش مسجد در کمک به درمان بیماران نیازمند و پای کار آمدن ۱۲ مسجد بخش طرقبه در طرح مسجد سنگر سلامت 

, نقش مسجد در کمک به درمان بیماران نیازمند و پای کار آمدن ۱۲ مسجد بخش طرقبه در طرح مسجد سنگر سلامت ,

وی با اشاره به سایر فعالیت های اجتماعی مساجد بخش طرقبه در کمک به محرومان و نیازمندان جامعه تصریح کرد: در بخش حمایت و کمک به بیماران محروم و نیازمند با کمک وهمکاری مساجد و خیرین هزینه عمل جراحی ۴ بیمار نیازمند و بی بضاعت پرداخت شد.

,

دبیر امور مساجد بخش طرقبه تاکید کرد: در طرح مسجد سنگر سلامت که باهمکاری مساجد، بسیج، شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز در حال اجرا است تعداد ۱۲ مسجد در سطح شهر و روستاهای بخش طرقبه پای کار هستند که حدود ۳۰ خانواده بیمار کرونایی را رسیدگی کردند.

,

وی با اشاره به موضوع کمک به خانواده های بیماران کرونایی توسط مساجد، افزود: از طریق مساجد برای این خانواده ها مایحتاج لازم خریداری و امورات بیرونی آنها انجام می‌شد و همچنین بسته های کمک معیشتی نیز به آنها اهدا می شحجت الاسلام موذنی با اشاره به دیگر برنامه های اجتماعی مساجد بخش طرقبه در کمک به حل مشکلات مالی نیازمندان، خاطرنشان کرد: صندوق های قرض الحسنه در بعضی از مساجد شهر و روستاهای بخش طرقبه با اعطای وام های قرض الحسنه ای بدون کارمزد و سود برای کمک به محرومان و نیازمندان جامعه در بعضی از مساجد شهر و روستاهای بخش طرقبه فعال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه