اخبار داغ

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی در استان، ارمغان سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی

بهره‌برداری از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی در استان، ارمغان سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی
حسن پارسی پور گفت: از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، تا به کنون هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی در استان اجرا، تکمیل و بهره برداری شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پارسی‌پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک درباره ارمغان سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در ۱۹ مهر سال ۹۱ اظهار کرد: با انجام این سفر اختصاص هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اختصاص دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های عمرانی به خراسان شمالی مصوب شد.

پارسی پور گفت: اختصاص این اعتبارات در قالب هزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه استان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: بیشترین پروژه های مصوب این سفر برای استان به فصل های کشاورزی، آموزشی، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی بودند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه های عمرانی مصوب بیش از ۸۰۰ پروژه ماهیت روستایی داشتند که هدف از اختصاص اعتبارات به آنها نیز توسعه مناطق روستایی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تا به کنون از اعتبار مصوب ابلاغ شده به استان بیش از دو هزار و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ردیف سفر رهبری و مابقی نیز از محل سایر ردیف های پیش بینی شده ملی و استانی بوده اند.

پارسی پور یادآور شد: با توجه به اینکه تمامی تعهد اعتباری ردیف سفر رهبری به استان ۵۰۷ میلیارد تومان بود، بنا به تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل و بهره برداری پروژه های مصوب، تا به کنون بیش از دو و نیم برابر اعتبار از ردیف سفر رهبری به استان اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: تا به کنون از مجموع پروژه های سفر رهبری به استان بیش از هزار و ۳۰۰ پروژه به بهره برداری رسیده اند و در سال ۱۴۰۰ نیز تکمیل و بهره برداری از ۵۰ پروژه دیگر در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا از محل اعتبارات ردیف سفر رهبری به استان ۹۳ درصد و از محل اعتبارات ردیف های ملی و استانی و تعهدات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق نیز ۶۵ درصد هستند.

از مهمترین پروژه های به بهره برداری رسیده و در حال اجرا از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، تا به کنون:

احداث بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی امام حسن (ع) در بجنورد

 احداث بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان

توسعه، انجام تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مرکزی درمانی بنت الهدی

توسعه، تکمیل و تجهیز بیمارستان ( دی کلینیک) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بجنورد

کمک به تکمیل خط انتقال آبرسانی شهر بجنورد (رینگ شمالی) و تکمیل شبکه انتقال داخل شهر

کمک به تکمیل و بهره برداری سدهای گلول، سومبار، چندیر، گلمندره

احداث پست برق ۴۰۰ کیلو ولت بجنورد و انجام برق رسانی به روستاهای در سطح استان

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه